Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Bitrix24.Drive
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Proces biznesowy dla wygranych zamkniętych deali

W tym przykładzie procesu biznesowego rozważymy różne zautomatyzowane działania, które zostaną uruchomione przy zmianie etapu dealu. Jako przykład przyjmiemy następujący scenariusz: nowa grupa robocza zostanie automatycznie utworzona dla zamkniętego wygranego dealu (z kilkoma ograniczeniami, w naszym przykładzie = niestandardowa wartość pola dealu) i zostaną wysłane wiadomości e-mail do wybranych użytkowników (np. szef działu sprzedaży) za zamknięte utracone deale.


To narzędzie nie jest dostępne we wszystkich planach taryfowych Bitrix24. Dowiedz się więcej na stronie planów taryfowych.

Szablon procesu biznesowego będzie wyglądał następująco:



Poniżej znajduje się przewodnik krok po kroku wyjaśniający, jak zbudować ten proces biznesowy:

1. Przejdź do CRM>Ustawienia>Procesy biznesowe>Deale-dodaj szablon. W oknie parametrów szablonu ustaw nazwę szablonu, opis i włącz opcję autouruchamiania, np. ustawiamy obie opcje „po dodaniu” i ”po zmianie”.



2. Teraz musimy dodać warunek dla deali. Przefiltruje on wszystkie deale, które zostały zamknięte albo utracone albo wygrane. W tym celu przeciągnij i upuść warunek konstrukcji pod trójkątną strzałkę znajdującą się pod startem:



3. Użyj siatki ustawień, aby zmienić nazwę warunku i ustawić parametry złożonego warunku gałęzi: warunek powinien filtrować wszystkie deale dla zamkniętych wygranych - wybierz etap z wartością warunku równą zamknięty wygrał:



4. W przypadku drugiego złożonego warunku rozgałęzienia ustaw parametry jako zamknięte utracone deal:



5. Teraz podzielimy zamknięte wygrane deale na dwie grupy w celu skonstruowania dla nich różnych rodzajów działań: dla tego stworzyliśmy specjalne niestandardowe pole w CRM>Ustawienia>Pola niestandardowe>Deale, pole nazywa się „co sprzedajemy” (awiera usługi, produkty lub inne wartości). Najpierw przeciągnij i upuść konstrukcję warunku pod „zamknięte wygrane” deale. Zmieniliśmy nazwy gałęzi warunku złożonego tego warunku na „dla usług” i „nie dla usług”.

6. Otwórz parametry gałęzi „dla usług”: w polu dokumentu, wybierz nazwę niestandardowego pola („co sprzedajemy” w naszym przykładzie) i ustaw wartość równą usługom:



7. Otwórz parametry gałęzi „nie dla usług”: w polu dokumentu, wybierz nazwę niestandardowego pola („co sprzedajemy” w naszym przykładzie) i ustaw wartość nierówną usługom:



8. Gdy nasze zamknięte wygrane deale są sortowane, możemy dodawać działania do tych deali. Ustawmy proces, aby automatycznie tworzył nową grupę roboczą dla typów deali zamkniętych wygranych: przeciągnij i upuść „utwórz nową akcję grupy roboczej” pod zamkniętymi wygranymi dealami „za usługi”:



W nowych parametrach działania grupy roboczej ustaw nazwę grupy (np. możesz dodać nazwę dealu do nazwy grupy roboczej - użyj ... do tego), wybierz właściciela grupy (np. menedżer odpowiedzialny za deal) i członków:



9. Załóżmy, że szef działu sprzedaży lub inni użytkownicy chcieliby otrzymywać powiadomienia o wszystkich zamkniętych wygranych dealach. Możesz również dodać to działanie, przeciągnij i upuść działanie „powiadomienie użytkownika” (zobacz zrzut ekranu z pełnym szablonem powyżej):



Otwórz parametry działania powiadamiania użytkowników, aby ustawić użytkowników, którzy otrzymają te powiadomienia, nadawcę (możesz ustawić konkretnego pracownika lub użytkownika odpowiedzialnego za deal), tekst powiadomienia i typ. Okno tekstowe powiadomień umożliwia dodanie szczegółów dealu do wiadomości, która zostanie wysłana za pośrednictwem powiadomienia, np. nazwa dealu, wartość, waluta itp.:



10. Po zakończeniu zamkniętych wygranych deali możemy powrócić do zamkniętych utraconych deali (górny warunek). Dodajmy działanie, które wyśle wiadomość e-mail do określonych użytkowników. W tej wiadomości e-mail poinformujemy o tym, że deal został zamknięty utracony. Wiadomość będzie zawierała szczegóły dealu i bezpośredni link do niego. W tym celu przeciągnij i upuść „wiadomość e-mail” w gałęzi warunku „zamknięta utracona”.



Otwórz parametry działania „wiadomość e-mail” i ustaw tytuł wiadomości e-mail, nadawcę (określonego pracownika lub użytkownika odpowiedzialnego za deal), odbiorcę, temat wiadomości (np. możesz dodać nazwę dealu lub inne szczegóły do tematu), treść wiadomości (np. nazwa dealu, wartość, waluta itp.), a następnie zapisz ustawienia:



11. Jeśli chcesz dodać bezpośredni link do dealu do treści wiadomości e-mail, możesz to zrobić w następujący sposób:

Najpierw musisz utworzyć nową zmienną, aby otworzyć parametry szablonu procesu biznesowego:



Kliknij na stronie zmiennych, aby dodać nową zmienną i ustaw jej nazwę (np. adres url dealu), wybierz typ równy ciągowi i dodaj link do wartości domyślnej - link powinien być w następującym formacie: https://TWOJANAZWADOMENY.bitrix24.com/crm/deal/show/



Zapisz ponownie parametry działania i otwórz wiadomość e-mail, w treści wiadomości kliknij ikonę ... i dodaj zmienną „adres url”, tuż obok niej dodaj ID dealu, a na końcu wpisz „/”. Wyrażenie powinno wyglądać następująco:



Teraz możesz zapisać szablon procesu.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo