W tym przykładzie procesu biznesowego rozważymy różne zautomatyzowane działania, które zostaną uruchomione przy zmianie etapu dealu. Jako przykład przyjmiemy następujący scenariusz: nowa grupa robocza zostanie automatycznie utworzona dla zamkniętego wygranego dealu (z kilkoma ograniczeniami, w naszym przykładzie = niestandardowa wartość pola dealu) i zostaną wysłane wiadomości e-mail do wybranych użytkowników (np. szef działu sprzedaży) za zamknięte utracone deale.
Pamiętaj, że procesy biznesowe są dostępne wyłącznie dla planów Bitrix24 Standard i Professional.
Szablon procesu biznesowego będzie wyglądał następująco:
Poniżej znajduje się przewodnik krok po kroku wyjaśniający, jak zbudować ten proces biznesowy:
1. Przejdź do CRM>Ustawienia>Procesy biznesowe>Deale-dodaj szablon. W oknie parametrów szablonu ustaw nazwę szablonu, opis i włącz opcję autouruchamiania, np. ustawiamy obie opcje „po dodaniu” i ”po zmianie”.
2. Teraz musimy dodać warunek dla deali. Przefiltruje on wszystkie deale, które zostały zamknięte albo utracone albo wygrane. W tym celu przeciągnij i upuść warunek konstrukcji pod trójkątną strzałkę znajdującą się pod startem:
3. Użyj siatki ustawień, aby zmienić nazwę warunku i ustawić parametry złożonego warunku gałęzi: warunek powinien filtrować wszystkie deale dla zamkniętych wygranych - wybierz etap z wartością warunku równą zamknięty wygrał:
4. W przypadku drugiego złożonego warunku rozgałęzienia ustaw parametry jako zamknięte utracone deal:
5. Teraz podzielimy zamknięte wygrane deale na dwie grupy w celu skonstruowania dla nich różnych rodzajów działań: dla tego stworzyliśmy specjalne niestandardowe pole w CRM>Ustawienia>Pola niestandardowe>Deale, pole nazywa się „co sprzedajemy” (awiera usługi, produkty lub inne wartości). Najpierw przeciągnij i upuść konstrukcję warunku pod „zamknięte wygrane” deale. Zmieniliśmy nazwy gałęzi warunku złożonego tego warunku na „dla usług” i „nie dla usług”.
6. Otwórz parametry gałęzi „dla usług”: w polu dokumentu, wybierz nazwę niestandardowego pola („co sprzedajemy” w naszym przykładzie) i ustaw wartość równą usługom:
7. Otwórz parametry gałęzi „nie dla usług”: w polu dokumentu, wybierz nazwę niestandardowego pola („co sprzedajemy” w naszym przykładzie) i ustaw wartość nierówną usługom:
8. Gdy nasze zamknięte wygrane deale są sortowane, możemy dodawać działania do tych deali. Ustawmy proces, aby automatycznie tworzył nową grupę roboczą dla typów deali zamkniętych wygranych: przeciągnij i upuść „utwórz nową akcję grupy roboczej” pod zamkniętymi wygranymi dealami „za usługi”:
W nowych parametrach działania grupy roboczej ustaw nazwę grupy (np. możesz dodać nazwę dealu do nazwy grupy roboczej - użyj ... do tego), wybierz właściciela grupy (np. menedżer odpowiedzialny za deal) i członków:
9. Załóżmy, że szef działu sprzedaży lub inni użytkownicy chcieliby otrzymywać powiadomienia o wszystkich zamkniętych wygranych dealach. Możesz również dodać to działanie, przeciągnij i upuść działanie „powiadomienie użytkownika” (zobacz zrzut ekranu z pełnym szablonem powyżej):
Otwórz parametry działania powiadamiania użytkowników, aby ustawić użytkowników, którzy otrzymają te powiadomienia, nadawcę (możesz ustawić konkretnego pracownika lub użytkownika odpowiedzialnego za deal), tekst powiadomienia i typ. Okno tekstowe powiadomień umożliwia dodanie szczegółów dealu do wiadomości, która zostanie wysłana za pośrednictwem powiadomienia, np. nazwa dealu, wartość, waluta itp.:
10. Po zakończeniu zamkniętych wygranych deali możemy powrócić do zamkniętych utraconych deali (górny warunek). Dodajmy działanie, które wyśle wiadomość e-mail do określonych użytkowników. W tej wiadomości e-mail poinformujemy o tym, że deal został zamknięty utracony. Wiadomość będzie zawierała szczegóły dealu i bezpośredni link do niego. W tym celu przeciągnij i upuść „wiadomość e-mail” w gałęzi warunku „zamknięta utracona”.
Otwórz parametry działania „wiadomość e-mail” i ustaw tytuł wiadomości e-mail, nadawcę (określonego pracownika lub użytkownika odpowiedzialnego za deal), odbiorcę, temat wiadomości (np. możesz dodać nazwę dealu lub inne szczegóły do tematu), treść wiadomości (np. nazwa dealu, wartość, waluta itp.), a następnie zapisz ustawienia:
11. Jeśli chcesz dodać bezpośredni link do dealu do treści wiadomości e-mail, możesz to zrobić w następujący sposób:
Najpierw musisz utworzyć nową zmienną, aby otworzyć parametry szablonu procesu biznesowego:
Kliknij na stronie zmiennych, aby dodać nową zmienną i ustaw jej nazwę (np. adres url dealu), wybierz typ równy ciągowi i dodaj link do wartości domyślnej - link powinien być w następującym formacie: https://TWOJANAZWADOMENY.bitrix24.com/crm/deal/show/
Zapisz ponownie parametry działania i otwórz wiadomość e-mail, w treści wiadomości kliknij ikonę ... i dodaj zmienną „adres url”, tuż obok niej dodaj ID dealu, a na końcu wpisz „/”. Wyrażenie powinno wyglądać następująco:
Teraz możesz zapisać szablon procesu.
Proces biznesowy dla wygranych zamkniętych deali

Autor: Andrey Glushkov
To pomogło
Dzięki :)
To nie pomogło
Przykro nam :(
Komentarz
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Nie tego szukam
To zbyt skomplikowane
Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Jak zacząć?
Aktualności
Jak korzystać z Aktualności
Zadania
Praca z zadaniami
Kosz z zadaniami
Wydajność pracowników
Zaangażowanie pracowników
Komunikator Bitrix24
Chatboty
Czaty
Połączenia
Grupy robocze
Kalendarze
Kalendarz firmy
Mój kalendarz
Bitrix24.Drive
Mój dysk
Poczta internetowa
CRM
Rozpoczęcie pracy z CRM
Leady
Interfejs
Raporty, import/eksport i duplikaty
Deale
Interfejs
Powtarzalne deale
Raporty, import/eksport i duplikaty
CRM dla dostawców usług
Formularze internetowe CRM
Lejek sprzedaży
Raporty
Tablica CRM
Uruchamianie CRM
Ustawienia CRM
Import i eksport
Integracja
Integracja z e-mailem
Uprawnienia dostępu do systemu CRM
Ustawienia szczegółów płatności
Waluty, podatki, lokalizacje i jednostki miary
Workflowy CRM
Widżet witryny
Marketing CRM
Moje szablony
Zwiększanie sprzedaży
Centrum Sprzedaży (beta)
Ustawienia Centrum Sprzedaży
Pracownicy
Pracownicy
Struktura firmy
Strony internetowe
Jak tworzyć strony internetowe
Ustawienia stron internetowych
Sklep online (beta)
Ustawienia sklepu online
Czas i raporty
Grafik nieobecności
Raporty z pracy
Spotkania i odprawy
Aplikacje
Obsługa aplikacji z Marketplace
Otwarte kanały
Bitrix24.Network
Facebook
Statystyki otwartych kanałów
Telegram
Uprawnienia dostępu do Otwartych kanałów
Viber
Zarządzaj Otwartymi kanałami
Zarządzanie Otwartymi kanałami
Telefonia
Grupy (kolejki)
Konfiguruj IVR
Podłączanie
Podłączanie centrali PBX
Połączenia
Połączenie
Nagrywanie połączeń
Połącz ze swoim numerem
Przekazywanie połączeń
Przekierowanie połączeń
Uprawnienia dostępu
Ustawienia Telefonii
Użytkownicy telefonii