W szablonach procesów biznesowych CRM dostępna jest opcja umożliwiająca automatyczne uruchamianie tego procesu „po dodaniu”:
Należy pamiętać, że jest kilka ograniczeń dotyczących automatycznego uruchamiania procesu biznesowego po dodaniu nowych rekordów CRM (leadów, kontaktów, firm, dealów):
1. Automatyczne uruchamianie procesów biznesowych obsługiwane we wszystkich planach subskrypcji (z planem Free włącznie):
- Rekordy CRM dodane ręcznie;
- Rekordy CRM (leady) dodane poprzez integrację poczty elektronicznej;
- Rekordy CRM (leady) tworzone automatycznie z połączeń przychodzących (jeśli opcja ta jest skonfigurowana).
2. Automatyczne uruchamianie procesów biznesowych obsługiwane tylko w płatnych planach subskrypcji (nieobsługiwane w planach Free):
- Rekordy CRM utworzone za pomocą interfejsu API REST.
3. Automatyczne uruchamianie procesów biznesowych jest nieobsługiwane w następujących przypadkach:
- Rekordy CRM importowane z plików csv;
- Rekordy CRM utworzone z innych procesów biznesowych;
- Rekordy CRM utworzone z aplikacji z Marketplace.