Aby poinformować klienta o potencjalnej kwocie dealu, należy utworzyć ofertę.
Jak utworzyć ofertę
Ofertę można utworzyć takimi samymi metodami jak fakturę.
Więcej informacji na temat tworzenia faktury zawiera artykuł Jak utworzyć fakturę.
Jak wypełnić formularz nowej oferty
Formularz nowej oferty jest podzielony na bloki:
- Informacje o ofercie
Tutaj należy dodać informacje ogólne — nazwę, status, termin płatności i osobę odpowiedzialną.
Włączenie opcji Dostępne dla wszystkich daje dostęp do oferty wszystkim użytkownikom o tej samej roli CRM którą ma osoba odpowiedzialna. - Informacje o kliencie
W tym bloku należy określić klienta. Można wybrać istniejący kontakt/firmę lub utworzyć nowe.
Następnie można wyświetlić krótkie informacje o wybranym kliencie.
- Produkty w ofercie
W tym bloku należy wybrać produkty, a następnie skonfigurować zniżki i podatki.
Działania z ofertą
Została utworzona nowa faktura. Co dalej?
- Możesz wydrukować ofertę i wysłać ją do klienta pocztą
- Wydrukować zwykłą ofertę (bez podpisów i pieczątki)
- Pobrać ofertę jako plik PDF
- Pobrać zwykły plik PDF (bez podpisów i pieczątki)
- Wysłać ofertę do klienta pocztą elektroniczną
Można także kliknąć strzałkę obok przycisku Edytuj, aby wygenerować deal lub fakturę do tej oferty. Wybierz żądaną opcję z menu rozwijanego.