Czaty (Rozmowy)
Aby utworzyć nowy czat, kliknij przycisk Utwórz czat i wybierz typ czatu:
Następnie musisz zaprosić rozmówcę, podając go nazwisko, imię lub adres e-mail:
Możesz otworzyć już istniejącą rozmowę, wybierając go z listy czatów.
Czaty z pracownikami są sortowane według daty i godziny ostatniej wiadomości.
Możesz wysyłać wiadomości do pracowników ze statusem Offline. Wiadomość zostanie dostarczona, gdy pracownik ten zaloguje się do konta Bitrix24. Ponadto ta wiadomość zostanie wyświetlona w historii wiadomości.
Kliknij małą strzałkę obok wiadomości, aby otworzyć menu akcji. Lista dostępnych działań zależy od typu wiadomości:
- Własne wiadomości: Cytuj wiadomość, Utwórz zadanie, Porozmawiaj na nowym czacie, Dyskutuj w Aktualnościach, Edytuj wiadomość, Usuń wiadomość.
- Otrzymane wiadomości: Zaznacz jako nieprzeczytane, Cytuj wiadomość, Utwórz zadanie, Porozmawiaj na nowym czacie, Dyskutuj w Aktualnościach.
Możesz również wspomnieć o pracowniku w wiadomości, klikając odpowiedni przycisk lub po prostu naciśnij + lub @ i wybierz pracownika:
Przypnij rozmowę
Możesz przypiąć rozmowę do listy czatów. Wybierz prawym przyciskiem myszy odpowiednią rozmowę na liście i kliknij Przypnij rozmowę.
Możesz odpiąć rozmowę w ten sam sposób.
Ukryj czat
Możesz ukryć niepotrzebne okna dialogowe. Aby to zrobić, kliknij prawym przyciskiem myszy okno dialogowe na liście kontaktów i wybierz z menu Ukryj czat:
Status „Wiadomość przeczytana”
Zawsze możesz sprawdzić, czy wiadomość została przeczytana. Przeglądane wiadomości mają status Wiadomość przeczytana.
Jeśli otworzyłeś czat i zobaczyłeś ważną wiadomość, ale w tej chwili nie masz czasu na odpowiedź, możesz zaznaczyć tę wiadomość jako nieprzeczytaną, klikając małą strzałkę obok wiadomości Zaznacz jako nieprzeczytane.
Możesz polubić wiadomość i dodać do niej emoji, klikając odpowiedni przycisk.
Możesz skonfigurować skróty używane do wysyłania wiadomości, klikając nazwę Enter pod przyciskiem w prawym dolnym rogu. Możesz przełączać się między skrótami Enter a Ctrl + Enter. Możesz także rozwinąć pole wprowadzania tekstu, przeciągając jego górny margines.
Praca z plikami
Możesz wysyłać pliki na czatach, klikając przycisk Załadować plik> Wybierz z komputera/Wybierz z mój Dysk.
Plik zostanie wysłany. Można go pobrać lub zapisać na dysku.
Jest jeszcze jeden sposób na przesłanie plików - po prostu przeciągnij i upuść plik.
Jeśli chcesz skopiować plik i wysłać go do innego czatu, kliknij małą strzałkę obok pliku i wybierz przycisk Kopiuj plik w menu działań. Następnie wklej go do wiadomości.
Użytkownicy zewnętrzni (ekstranet)
Możesz wysyłać wiadomości do użytkowników Extranet w taki sam sposób, jak do swoich współpracowników. Jedyną różnicą jest to, że użytkownicy Extranetu mają specjalny pomarańczowy znak obok swoich imion.