Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak wybrać i podłączyć centralę SIP PBX w Bitrix24

W Bitrix24 dostępne są trzy opcje podłączenia Telefonii:

Za pomocą SIP Connector można podłączyć centralę chmurową lub biurową PBX. W tym artykule wyjaśniono, jak wybrać odpowiednią centralę PBX i podłączyć ją do Bitrix24.


Co to jest centrala SIP PBX

SIP PBX to usługa internetowa umożliwiająca wykonywanie połączeń przez Internet. Po zakupie numeru od operatora Telefonii możesz połączyć go z Bitrix24. Istnieją dwa główne typy central PBX: chmurowe i biurowe.

Aby podłączyć je do Bitrix24,

  1. Przejdź do CRM > Dodatki > Telefonia.

  2. Na stronie Połączenie wybierz blok Biurowa centrala PBX lub PBX w chmurze.


Co to jest centrala PBX w chmurze

Centrala PBX w chmurze (lub wirtualna centrala PBX) to usługa telefoniczna, która nie wymaga instalacji sprzętu. Jest on hostowany na serwerach usługodawcy. Połączenie nawiązywane jest przez Internet, a następnie połączenie kierowane jest na potrzebny numer.

Aby skonfigurować centralę PBX w chmurze, nie potrzebujesz specjalnych umiejętności. Do pracy używaj dowolnych urządzeń podłączonych do Internetu: komputerów, telefonów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Nie jest wymagane żadne dodatkowe wyposażenie.

Aby połączyć centralę PBX w chmurze z Bitrix24, wykonaj następujące czynności:

  1. Kup numer od operatora Telefonii. Jeśli masz już numer, załóż konto u dostawcy centrali w chmurze i uzyskaj dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te dane od swojego zespołu wsparcia PBX.

  2. Połącz swoją centralę PBX z Bitrix24 w sekcji Telefonia > Połączenie > PBX w chmurze > Połącz chmurę obsługiwaną przez centralę PBX.
    Podłącz centralę PBX w chmurze


Co to jest centrala biurowa PBX

Biurowa centrala PBX to złożone urządzenie elektroniczne wykorzystywane w firmie do komunikacji telefonicznej. Może to być konfiguracja fizyczna w biurze lub oprogramowanie na komputerze.

Dzięki centrali biurowej możesz elastycznie konfigurować routing połączeń i komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami. Część sprzętu należy kupić, zainstalować i konserwować na miejscu. Konserwacją i konfiguracją centrali zajmują się specjaliści techniczni firmy lub zewnętrzne specjaliści za dodatkową opłatą.

Aby połączyć biurową centralę PBX z Bitrix24, wykonaj następujące czynności:

  1. Kup numer od operatora Telefonii. Jeśli masz już numer, załóż konto u dostawcy centrali w chmurze i uzyskaj dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te dane od swojego zespołu wsparcia PBX.

  2. Zainstaluj i skonfiguruj sprzęt PBX.

  3. Połącz swoją centralę PBX z Bitrix24 w sekcji Telefonia > Połączenie > Biurowa centrala PBX > Połącz biurową centralę PBX. Podaj nazwę połączenia, adres serwera, login i hasło. Dane te są potrzebne do działania połączeń wychodzących.

  4. Skonfiguruj przetwarzanie połączeń przychodzących. Przejdź do Parametry połączenia > Przychodzące połączenie telefoniczne i skopiuj adres serwera, login i hasło. Następnie dodaj je do pliku konfiguracyjnego na stronie centrali.
    Podłącz biurową centralę PBX


Wymagania i ustawienia dotyczące korzystania z SIP PBX w Bitrix24

Sprawdź wymagania i ustawienia dotyczące podłączenia centrali SIP chmurowej lub biurowej w Bitrix24.

Ograniczenie liczby połączeń. W Bitrix24 do jednego konta można podłączyć nie więcej niż 10 central PBX w chmurze. Nie ma żadnych ograniczeń dla biurowych central PBX.

Płatność za Telefonię. Nie musisz uzupełniać swojego salda w Bitrix24. Twój operator PBX pobiera opłaty za połączenia wychodzące i przychodzące.

Masz także 60 bezpłatnych minut na wykonywanie połączeń wychodzących i testowanie funkcjonalności. Po wygaśnięciu darmowych minut należy zakupić licencję SIP ConnectorSIP Connector to specjalny moduł oprogramowania Bitrix24. Umożliwia kierowanie wszystkich połączeń wychodzących i przekierowanych z Bitrix24 do centrali SIP PBX., która umożliwia dalszą pracę z połączeniami wychodzącymi.
Czym jest SIP Connector

Wymagania techniczne dla centrali PBX. Upewnij się, że centrala PBX chmurowa lub biurowa, którą chcesz podłączyć do Bitrix24, obsługuje protokół SIP. Sprawdź te informacje u swojego zespołu wsparcia PBX.

Wsparcie Bitrix24 nie zapewnia konfiguracji SIP PBX. Aby rozwiązać problemy z centralą PBX, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej PBX lub specjalistą ds. konfiguracji sprzętu i wyślij im dzoennik połączeń.
Wyświetl dzienniki połączeń

Jeśli nie możesz wykonywać połączeń wychodzących, sprawdź ustawienia Telefonii w Bitrix24. Upewnij się, że licencja SIP Connector jest aktywna, pracownicy mają uprawnienia dostępu do wykonywania połączeń itp.
Połączenia wychodzące nie działają: przyczyny i rozwiązania

Zgodność z innymi opcjami podłączenia. Telefonia Bitrix24 umożliwia jednoczesne korzystanie z różnych typów połączeń. Nie zalecamy jednak jednoczesnego korzystania z aplikacji i połączenia SIP od jednego dostawcy, może to powodować błędy.

Ustawienia połączeń wychodzących w Bitrix24. Aby wykonywać połączenia z centrali SIP PBX, wybierz ją jako numer domyślny dla połączeń wychodzących w sekcji Ustawienia Telefonii. Jeśli po połączeniach wychodzących z Twojego salda Telefonii są nadal pobierane pieniądze, oznacza to, że domyślnym numerem w ustawieniach jest numer wynajmowany, a nie połączenie SIP. Wybierz w ustawieniach połączenie SIP.
Określ numer użytkownika dla połączeń wychodzących


W skrócie
  • W Bitrix24 dostępne są trzy opcje podłączenia Telefonii: wynajmij numer, podłącz SIP PBX za pomocą REST API lub podłącz SIP PBX (w chmurze lub biurze) za pomocą SIP Connector.
  • Centrala PBX w chmurze to usługa telefoniczna, która nie wymaga instalacji sprzętu. Jest ona hostowana na serwerach usługodawcy. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej centrali PBX.
  • Biurowa centrala PBX to złożone urządzenie elektroniczne wykorzystywane wewnętrznie do komunikacji telefonicznej. Może to być konfiguracja fizyczna w biurze lub oprogramowanie. Aby go zainstalować i skonfigurować, musisz zaangażować techników lub zewnętrznych specjalistów.
  • Aby połączyć centralę PBX w chmurze z Bitrix24, podaj następujące dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te informacje w dziale wspaecia centrali PBX. Do jednego konta można podłączyć nie więcej niż 10 central PBX w chmurze.
  • Aby połączyć biurową centralę PBX z Bitrix24, wymagane są kwalifikacje techniczne. Oprócz ustawień połączenia w Bitrix24, musisz także skonfigurować pliki IP-PBX. Do Twojego konta można podłączyć nieograniczoną liczbę central PBX.
  • Płacisz operatorowi PBX za połączenia przychodzące i wychodzące, nie musisz doładowywać salda w Bitrix24. Aby móc korzystać z połączeń wychodzących i przekierowań, należy opłacić licencję SIP Connector.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo