top_pl
Logowanie

Bitrix24Care

OTP (jednorazowe hasło)

Co to jest hasło OTP Bitrix24 i jak je skonfigurować 

Opcja Bitrix24 OTP (jednorazowe hasło) chroni przed przypadkami kradzieży loginu i hasła przez spyware lub nieuczciwego pracownika. Najpierw logujesz się za pomocą zwykłego loginu i hasła, a następnie otrzymujesz drugie hasło za pomocą aplikacji na telefon komórkowy i wpisujesz je dopiero wtedy, gdy masz dostęp do swojego konta.

Aby włączyć dwustopniową autoryzację, przejdź do sekcji Profil > Zabezpieczenia:

Wykonaj instrukcje podane na stronie Dodatkowe opcje bezpieczeństwa strona:

Po skonfigurowaniu dwustopniowego uwierzytelniania system zasugeruje zapisanie kodów odzyskiwania:

Ważne: zdecydowanie zalecamy zapisanie kodów odzyskiwania. które można stosować zamiast haseł jednorazowych, generowanych przez aplikację na telefonie, ponieważ w przypadku, gdy coś się stanie z telefonem, może dojść do całkowitej utraty dostępu do Bitrix24.

 Przeczytaj więcej o tym, co należy zrobić, aby włączyć tę opcję w tym wpisie na blogu.

Wyłącz hasło OTP Bitrix24 dla określonego użytkownika:

Po skonfigurowaniu opcji OTP administrator Bitrix24 nadal może wyłączyć hasło OTP u poszczególnych pracowników. Aby to zrobić, otwórz stronę profilu żądanego pracownika, kliknij pozycję „wyłącz” dwustopniowe uwierzytelnianie w sekcji Zabezpieczenia:

Możesz wybrać liczbę dni, przez którą hasło OTP będzie wyłączone (następnie zostanie automatycznie włączone). Aby całkowicie wyłączyć hasło OTP dla pracownika, użyj opcji „ Zawsze” (można ją później w każdej chwili włączyć ręcznie dla tego użytkownika).

Dostępna jest również opcja Ustaw dla nowego telefonu.

Hasła aplikacji (dostęp do aplikacji mobilnej lub komputerowej):

Jeśli użytkownicy, którzy włączyli dwustopniową autoryzację korzystają również z usług zewnętrznych, synchronizujących dane z kontami Bitrix24 (aplikacji mobilnych i komputerowych, pakietu MS Office, programu MS Outlook, Kalendarza Google itd.), dla każdej aplikacji należy wygenerować specjalne oddzielne hasło, aby umożliwić dalszą synchronizację.

Stronę Hasła aplikacji można otworzyć ze strony profilu: 

Wybierz aplikację, dla której potrzebujesz hasła, a następnie kliknij pozycję Pozyskaj hasło (np. aplikację komputerową):

Skopiuj hasło:

Teraz wprowadź skopiowane hasło do używanej usługi innej firmy (np. pola hasła aplikacji komputerowej), zamiast zwykłego hasła. (Ważne: nie używaj zwykłego hasła konta Bitrix24).

W przypadku aplikacji mobilnych i komputerowych hasło jest generowane automatycznie podczas pierwszego logowania po wprowadzeniu jednorazowego kodu. Można jednak również uzyskać specjalne hasło na stronie „Hasła aplikacji” i używać go zamiast zwykłego hasła w aplikacjach mobilnych i komputerowych.

Błąd — błędne hasło OTP

Jeśli opcja OTP jest prawidłowo skonfigurowana, a mimo to hasło wygenerowane przez aplikację OTP na telefonie nie jest przyjmowane, problem może być związany z ustawieniami czasu telefonu. W tej chwili hasło OTP ma czas działania 30 minut, więc jeśli różnica czasu między telefonem a Bitrix24 jest większa niż 30 minut, nie można się zalogować. Należy ustawić tę samą strefę czasową na koncie Bitrix24 i na telefonie.

Warto pamiętać, że w przypadku, gdy konto ma innego administratora, osoba ta może zawsze wyłączyć opcję OTP na stronie twojego profilu.

Nie można już uzyskać dostępu do Bitrix24

Po włączeniu dwustopniowego uwierzytelniania w Bitrix24 nie można się zalogować bez podania jednorazowego hasła. Może się jednak zdarzyć, że zgubisz telefon lub go zapomnisz, a musisz uzyskać dostęp do konta. Możliwych jest kilka rozwiązań:

  • Zaraz po włączeniu opcji OTP uzyskasz możliwość otrzymania kodów odzyskiwania (Mój profil > Kody odzyskiwania). Można je wydrukować lub zapisać w pliku tekstowym.
    Kodów należy używać zamiast jednorazowych haseł generowanych przez aplikację na telefonie. Zalecamy oznaczanie użytych kodów, ponieważ żadnego kodu nie można użyć dwa razy. Po użyciu wszystkich kodów z listy można zawsze uzyskać więcej kodów odzyskiwania na swoim profilu.
  • Można poprosić administratora konta o wyłączenie opcji OTP. Jeśli jesteś administratorem Bitrix24, możesz poprosić o pomoc innych administratorów konta (o ile są).
  • Tylko w przypadku, gdy jesteś jedynym administratorem konta Bitrix24 i nie masz ani kodów odzyskiwania, ani skonfigurowanej na telefonie aplikacji OTP do generowania nowych haseł, jedynym rozwiązaniem pozostaje kontakt z naszym działem pomocy (tylko dla abonentów planów płatnych).
To pomogło Dzięki :) To nie pomogło Przykro nam :( Komentarz
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Nie tego szukam
To zbyt skomplikowane