Konfiguracja workflowów
W odróżnieniu od innych gotowych szablonów workflowów w Bitrix24, ten formularz zgłoszenia jest prosty i możesz go wysłać do dowolnego pracownika.
Konfiguracja: administratorzy Bitrix24 w opcji Ustawienia mogą dokonać konfiguracji workflow:
- wybrać workflowy, które będą wyświetlane na Tablicy aktywności;
- ustawić uprawnienia dostępu dla pracowników Bitrix24 - w tym celu kliknij nazwa workflow>ustawienia:
Zostanie otwarta strona „edytuj workflow” - kliknij sekcję dostępu:
Do workflow można również dodawać nowe pola: kliknij „pola workflow”:
Tutaj możesz edytować istniejące pola lub dodawać nowe:
W nowym formularzu pola należy:
- nadać nazwę nowego pola;- wybrać rodzaj pola (ciąg, plik, data, numer, lista itp.);
- można również ustawić pole jako wymagane (formularz nie zostanie wysłany, dopóki pole nie zostanie wypełnione), wiele (pole może mieć więcej niż jedną wartość):
Po dodaniu nowego pola pojawi się ono w formularzu workflow (zgłoszenia):
Można także dostosować warunki i zasady szablonu workflow:
- użyj ikony „procesu biznesowego” na stronie workflow:- kliknij nazwę workflow na stronie szablonów biznesowych:
- zostanie otwarta strona edycji szablonu procesu biznesowego - tutaj możesz edytować proces korzystając z menu po prawej stronie:
Przeczytaj nasze Szkolenia, aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia procesów biznesowych.
Jak działa workflow ogólnych zgłoszeń
Musisz wypełnić następujące wymagane pola: tytuł i wysłano zgłoszenie do, możesz także dodać opis i ustawić priorytet:
Pracownik, do którego skierowałeś zgłoszenie, otrzyma je natychmiast - w zgłoszeniu znajdują się karty „odmów” lub „akceptuj”:
Po zaakceptowaniu zgłoszenia przez użytkownika odpowiedzialnego za nie, workflow zostanie natychmiast zaktualizowany na Tablicy aktywności i będzie miał status „zakończono”: