W Bitrix24 możesz przeglądać pliki tekstowe, audio i wideo, obrazy i prezentacje bez konieczności pobierania. Jest to wygodne, gdy trzeba szybko zapoznać się z treścią dokumentu.
Możesz przeglądać pliki za pomocą narzędzia wbudowanego w Bitrix24:
- Administrator musi włączyć to narzędzie w sekcji Ustawienia > Komunikacja > Dysk.
- Wybierz Wyświetlaj dokumenty za pomocą > Bitrix24.
- Zapisz zmiany.
Jakie opcje są dostępne w trybie podglądu
W trybie podglądu dostępne są następujące opcje:
- Pobierz. Możesz pobierać pliki na swój komputer.
- Zapisz na dysku Bitrix24. Zapisz plik na dysku Bitrix24 w folderze Załadowane pliki.
- Oglądaj wideo. Oglądaj wideo załadowane w dowolnym formacie. Bitrix24 automatycznie konwertuje pliki wideo do formatu mp4.
- Przeglądaj pliki tekstowe. Możesz otworzyć dokument i natychmiast przystąpić do edycji. Kliknij Edytuj lub Więcej.
Bląd "Nie można otworzyć pliku"
Podczas próby otwarcia pliku na dysku może wystąpić błąd: Nie można otworzyć pliku.
W jakich przypadkach może się to zdarzyć:
- Brak połączenia. Serwer jest niedostępny, brak połączenia sieciowego. Sprawdź połączenie.
- Klucz licencyjny jest nieaktywny. Jeśli pracujesz z Bitrix24 On-Premise, sprawdź aktywność klucza licencyjnego.
- Próbujesz otworzyć wiele plików jednocześnie. Próbujesz otworzyć zbyt wiele plików w krótkim czasie. Poczekaj kilka minut i powtórz działanie. Limity: 100 plików na 5 minut, 300 na godzinę lub łącznie 2000 dziennie do przeglądania i generowania dokumentów.
- Plik jest za duży. Plik, który próbujesz otworzyć, jest za duży. Upewnij się, że rozmiar pliku nie przekracza 40 MB, a rozmiar pliku wideo nie przekracza 1 GB (zależy od planu taryfowego).
- Przekroczono czas ładowania pliku. W przypadku przekroczenia dozwolonego czasu ładowania pliku może wystąpić błąd. Może się to zdarzyć z powodu dużego rozmiaru pliku, zbyt złożonej struktury lub słabego połączenia.
- Uszkodzony plik. Plik może być uszkodzony, sprawdź, czy da się go otworzyć na komputerze lokalnym.
Jak rozwiązać sytuację
- Sprawdź połączenie sieciowe.
- Upewnij się, że rozmiar pliku nie przekracza 40 MB (1 GB w przypadku wideo).
- Spróbuj otworzyć ten plik za pomocą LibreOffice. Jeśli otworzy się bez błędów, poczekaj 5-7 minut i spróbuj ponownie otworzyć plik w Birtix24.
Jeśli powyższe kroki nie pomogą, a błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z pomocą techniczną i dołącz kopię pliku, aby móc sprawdzić, na czym dokładnie polega błąd.
Jak skontaktować się ze wsparciem Bitrix24
- W Bitrix24 możesz przeglądać pliki tekstowe, audio i wideo, obrazy i prezentacje bez konieczności pobierania.
- W trybie podglądu możesz pobrać pliki na swój komputer i zapisać je na dysku.
- Wszystkie zapisane pliki trafiają na dysk osobisty pracownika do folderu Załadowane pliki.
- Przeglądając pliki tekstowe, możesz od razu przystąpić do ich edycji.