Przepływy to nowe narzędzie do efektywnego zarządzania zadaniami w Bitrix24. Każdy dział może stworzyć Przepływ, do którego będą trafiać zadania od wszystkich pracowników. Na przykład prawnicy są często proszeni o sprawdzenie umowy i udzielenie porady prawnej. Pracownicy nie muszą szukać wolnego prawnika — wystarczy dodać zadanie do Przepływu działu prawnego. Zadania w Przepływie są rozdzielane między odpowiedzialnymi bez chaosu i zamieszania.
To jest artykuł wprowadzający na temat Przepływów.
Jeśli jesteś kierownikiem działu i chcesz skonfigurować nowy przepływ, przeczytaj artykuł Jak utworzyć Przepływ
Jeśli przepływy zostały już utworzone i chcesz dodać zadania, zapoznaj się z artykułem Jak utworzyć i znaleźć zadanie w Przepływie.
Jeśli jesteś odpowiedzialny za przepływ i musisz delegować zadania, przydatny będzie artykuł Jak dystrybuować zadania w przepływie.
Za pomocą Przepływów możesz:
- gromadzić zadania w jednym miejscu i przypisywać je do odpowiedzialnych,
- monitorować obciążenie pracowników,
- kontrolować szybkość wykonania zadań,
- identyfikować problemy w pracy.
Plany taryfowe
Jak pracować z Przepływami
Przejdź do sekcji Zadania i projekty > Przepływy.
Utwórz nowy Przepływ. Zwykle robi to kierownik działu. Przepływ pojawi się na liście z podstawowymi informacjami: czasem wykonania zadań, projektem, liczbą odpowiedzialnych i wydajnością. Wydajność jest obliczana na podstawie procentu zadań, wykonanych w terminie. Jeśli wydajność spadnie, lejek zmieni kolor na czerwony. Limit wydajności w ustawieniach ustala twórca Przepływu.
Jak utworzyć Przepływ
Wybierz sposób dystrybucji zadań. Zadania w Przepływie przydzielane są nie konkretnemu odpowiedzialnemu, ale zespołowi. Sposób dystrybucji zadań wybiera twórca Przepływu: automatycznie zgodnie z kolejnością pracowników lub ręcznie.
Ręczna dystrybucja zadań. Kierownik wybiera pracownika, który będzie delegował zadania Przepływu współpracownikom. Ten pracownik automatycznie staje się odpowiedzialnym we wszystkich nowych zadaniach. Aby przekazać zadania współpracownikom, musi zmienić odpowiedzialnych w zadaniach.
Przepływy w aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna Bitrix24 również ma listę Przepływów. Otwórz sekcję Zadania > Przepływy. Możesz w nich tworzyć i śledzić zadania.
W mobilnych Przepływach podana jest podstawowa informacja: nazwa, opis, projekt, czas wykonania zadań, wydajność i administrator. W sekcji Podobne Przepływy znajdują się Przepływy utworzone przez tego samego pracownika.
W skrócie
- W Przepływach można gromadzić zadania dla działu i przypisywać je odpowiednim osobom, nawet jeśli pracownik nie wie, kogo wybrać jako odpowiedzialnego.
- Przepływy znajdują się w sekcji Zadania i projekty > Przepływy.
- Po utworzeniu Przepływu przez kierownika wszyscy pracownicy będą mogli dodawać zadania.
- Zadania Przepływu są dystrybuowane automatycznie lub ręcznie. W przypadku ręcznej dystrybucji kierownik wybiera pracownika, który będzie delegował zadania Przepływu współpracownikom.
- Możesz tworzyć zadania w Przepływie w przeglądarce oraz aplikacji mobilnej Bitrix24.
- Możesz włączyć i utworzyć nowy Przepływ tylko w przeglądarce.