Collab to przestrzeń do współpracy z zewnętrznymi zespołami i klientami. Możesz tworzyć zadania, planować wydarzenia i wymieniać się plikami z gośćmi i pracownikami. Wszystkie dokumenty, obrazy i filmy collabu są zebrane w jednym miejscu.
Jeśli jesteś pracownikiem firmy lub twórcą collabu, przeczytaj sekcję
Jak pracownikom pracować z plikami collabu.
Jeśli jesteś gościem zaproszonym do collabu, przeczytaj sekcję Jak gościowi pracować z plikami w collabie.
Jak pracownikom pracować z plikami w collabie
Są dwa sposoby na znalezienie plików collabu.
W collabie.
1. Przejdź do sekcji Komunikator.
2. Kliknij Collaby.
3-4. Wybierz odpowiedni collab i kliknij Pliki.
Wszystkie pliki dodane do czatu collabu, wydarzeń i zadań automatycznie trafiają do folderu collabu Załadowane pliki. To wspólny folder dla wszystkich uczestników collabu. Jeśli dodasz dokument do zadania collabu, automatycznie pojawi się na dysku i będzie dostępny dla wszystkich.
Bitrix24 Dysk: możliwości pracy
Jak pracować z dokumentami na dysku Bitrix24
Na dysku. Przejdź do sekcji Dysk > Mój dysk i znajdź folder z nazwą collabu.
Z plikami collabu można pracować tak samo, jak ze zwykłymi dokumentami dysku: dodawać nowe, udostępniać, edytować, pobierać i usuwać.
Utwórz nowy plik
Aby załadować plik lub utworzyć nowy dokument na dysk collabu, kliknij Dodaj. Wybierz typ pliku: dokument, arkusz kalkulacyjny lub prezentacja. Dla wygodnego przechowywania i wyszukiwania można utworzyć osobne foldery.
Zarządzaj plikami
Kliknij Menu (≡) obok wybranego pliku i wybierz działanie. Na przykład, udostępnij plik lub przenieś go do innego folderu.
Ustaw uprawnienia dostępu
Określ, kto może przeglądać, edytować i usuwać pliki na dysku collabu. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia praw. Dostęp można ustawić dla właściciela collabu, moderatora i wszystkich uczestników.
Jak ustawić uprawnienia dostępu do dysku
Jak gościowi pracować z plikami w collabie
Istnieją dwa sposoby na znalezienie plików collabu.
W collabie.
1. Przejdź do sekcji Komunikator.
2. Kliknij Collaby.
3-4. Wybierz odpowiedni collab i kliknij Pliki.
W ogólnym spisie plików. Kliknij sekcję Pliki i przejdź do folderu z nazwą collabu.
Utwórz nowy plik
Możesz utworzyć nowy dokument lub załadować go z komputera. W plikach collabu kliknij Dodaj i wybierz typ pliku: dokument, tabela lub prezentacja. Można utworzyć osobne foldery dla szybkiego wyszukiwania potrzebnych dokumentów.
Zarządzaj plikami
W plikach collabu są filtry, które pomogą szybko znaleźć potrzebne dokumenty:
- Pole wyszukiwania — szukaj plików według nazwy.
- Filtry — utwórz własne filtry lub użyj gotowych.
Kliknij Menu (≡) obok wybranego pliku i wybierz działanie — pobierz, przenieś i tak dalej.
W skrócie
- Collab to przestrzeń do współpracy z klientami i zewnętrznymi zespołami. Wszystkie dokumenty, obrazy i filmy collabu są zebrane w jednym miejscu.
- Właściciel collabu może ustawić uprawnienia dostępu do plików. Określ, kto może przeglądać, dodawać, edytować i udostępniać pliki.
- Są dwa sposoby na znalezienie dokumentów collabu: w plikach collabu i ogólnym spisie plików na dysku.
- Pracować z plikami collabu mogą pracownicy i zaproszeni goście.