Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Uprawnienie do przeglądania i wyboru magazynu

Uprawnienie określa, do których magazynów pracownik ma dostęp, umożliwiając przeglądanie asortymentu, wybór magazynu w dokumentach oraz wykonywanie operacji w ramach deali. Pozwala to efektywnie rozdzielać obowiązki między działami.

Na przykład, menedżerowie zyskają możliwość wyboru odpowiednich magazynów w dealach, natomiast magazynierzy będą mogli realizować przyjęcia i rozchody wyłącznie w magazynach, za które odpowiadają.

W artykule omówimy:

Aby skonfigurować uprawnienia, przejdź do CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.

Scenariusz: menedżerowie pracują z zamówieniami, a magazynierzy – wyłącznie z określonymi magazynami. Na przykład w firmie funkcjonuje kilka magazynów: jeden dla sklepu internetowego, drugi dla sprzedaży detalicznej. Menedżerowie mają dostęp do wszystkich magazynów – wybierają odpowiedni magazyn w zamówieniach i rezerwują produkty. Magazynierzy natomiast widzą wyłącznie dokumenty związane z ich własnym magazynem.

Aby skonfigurować taki scenariusz pracy, wykonaj dwa kroki:

1. Utwórz rolę „Menedżer” i włącz dla niej uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Wyświetlaj i wybieraj magazyny oraz Rezerwuj produkty w ramach deala. Dzięki temu pracownicy będą mogli wybierać produkty w dealu i rezerwować je w odpowiednim magazynie.

2. Utwórz rolę „Magazynier” i włącz dla niej uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Wyświetl obszar Zarządzanie Asortymentem, Wyświetlaj i wybieraj magazyny. Zaznacz tylko te magazyny, do których magazynier powinien mieć dostęp. Jeśli magazynierzy będą odpowiedzialni za realizację przyjęć i odpisów produktów, dodatkowo skonfiguruj uprawnienia do pracy z dokumentami magazynowymi. Dzięki temu pracownicy będą mogli pracować wyłącznie z dokumentami związanymi z ich własnym magazynem.

Jeśli dokument dotyczy kilku magazynów, a pracownik ma dostęp tylko do jednego, zobaczy dokument oraz listę zawartych w nim produktów. Informacje o magazynach, do których nie ma dostępu, oraz dane dotyczące ilości przyjętych produktów będą ukryte.

Scenariusz: menedżerowie pracują z zamówieniami ze sklepu internetowego. Na przykład firma sprzedaje produkty przez sklep internetowy. Gdy klient składa zamówienie, automatycznie tworzony jest dokument zamówienia, a produkt zostaje zarezerwowany w domyślnie wybranym magazynie. Menedżerowie mają dostęp do tego magazynu, mogą sprawdzać stany magazynowe oraz, w razie potrzeby, zmieniać magazyn lub produkt w dokumencie zamówienia.

Aby skonfigurować taki scenariusz pracy menedżerów, wykonaj dwa kroki:

  1. Utwórz osobną rolę „Menedżer e-sklepu” i przypisz do niej pracowników.
  2. Włącz uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Wyświetlaj i wybieraj magazyny, Rezerwuj produkty w ramach deala. Zaznacz magazyn, w którym odbywa się automatyczna rezerwacja zamówień. Jeśli pracownik nie ma do niego dostępu, nie będzie mógł zmienić magazynu ani zarezerwować produktu w dealu.

Magazyn domyślny można ustawić w sekcji Zarządzanie asortymentem > Więcej > Magazyny. Obok wybranego magazynu kliknij Menu (≡) > Ustaw jako magazyn domyślny. Jeśli włączony jest tryb rezerwacji przy dodawaniu produktu do deala, zamówienia z e-sklepu będą automatycznie rezerwowane w wybranym magazynie.
Zarządzanie asortymentem: strona ustawień


W skrócie

  • W uprawnieniach dostępu do magazynów można określić, kto będzie mógł przeglądać asortyment, wybierać magazyny w dealach i pracować z nimi w dokumentach.
  • Aby skonfigurować uprawnienia, przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.
  • Przypisz role pracownikom i nadaj im odpowiednie uprawnienia. Na przykład menedżerowie mają dostęp do wszystkich magazynów i mogą nimi zarządzać, natomiast magazynierzy – wyłącznie do magazynów im przypisanych.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak otrzymywać powiadomienia z Bitrix24 e-mailem Uprawnienie do publikowania produktów w sklepie internetowym Jak utworzyć spersonalizowany formularz CRM Jak skonfigurować wersję mobilną witryny lub sklepu Zaktualizuj dwustopniowe uwierzytelnienie na nowym telefonie Jak rozpocząć pracę z CRM w Bitrix24 Szablony danych kontaktu lub firmy Wyślij wiadomość w Aktualnościach do użytkownika zewnętrznego Uprawnienie do zmiany formularza dokumentu magazynowego Jak zarejestrować Bitrix24