W systemie Bitrix24 istnieje możliwość rezerwacji produktów w ramach deali, co pozwala przypisać je do konkretnego klienta i prawidłowo zarządzać stanami magazynowymi. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w sytuacjach takich jak niedobory w magazynie, przedpłaty czy częściowe wysyłki. Przykładowo, menedżer może zarezerwować wybrane pozycje do określonej daty wysyłki, zapewniając, że nie zostaną one sprzedane innemu klientowi.
Przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu. Aby pracownicy mogli rezerwować produkty i zarządzać trybami rezerwacji, skonfiguruj dla nich uprawnienia:
- Rezerwuj produkty w ramach deala — pozwala pracownikowi przypisać produkty do klienta: stan magazynowy zmniejsza się z uwzględnieniem rezerwacji. Pomaga to menedżerom zachować produkty dla klienta do momentu wysyłki i zapobiec ich odsprzedaży.
Jak zarezerwować produkt - Ustawienia rezerwacji — pozwala określać termin, tryb i inne parametry rezerwacji dla całej firmy. Odpowiednie dla pracowników odpowiedzialnych za ewidencję. Na przykład, kierownik może ustalić zasady: ręczna rezerwacja produktów w dealach lub automatyczna — przy otrzymaniu płatności.
Jak wybrać tryb rezerwacji produktów
Po zapisaniu ustawień menedżerowie będą mogli rezerwować produkty w dealach zgodnie z zasadami firmy, a kierownik — zmieniać tryby rezerwacji w ogólnych ustawieniach zarządzania asortymentem.