Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Jak tworzyć i konfigurować zgodę użytkownika w formularzach CRM

Korzystając z formularzy kontaktowych CRM w Bitrix24, możesz zbierać zgody użytkowników, na przykład na przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie kampanii marketingowych i inne. Pomaga to firmom przestrzegać przepisów prawa, jednocześnie chroniąc interesy klientów. Bez takich zgód przechowywanie kontaktów w CRM lub wysyłanie reklam jest niedozwolone.

Możesz dodać różne zgody do formularza, aby poinformować klientów o warunkach dostawy, zasadach promocji i innych ważnych szczegółach. Po zapoznaniu się z treścią i potwierdzeniu zgody przez klienta, informacje te oraz dane z formularza są zapisywane w CRM.

W tym artykule:

  1. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Kanały sprzedaży > Formularze CRM.
  2. Otwórz gotowy formularz lub utwórz nowy.

Tworzenie i konfiguracja formularzy CRM


Dodaj i usuń zgody

Domyślnie wszystkie formularze zawierają pole wyboru zgody na przetwarzanie danych osobowych. Możesz edytować standardową zgodę, utworzyć własną lub dodać dodatkowe pola wyboru do formularza.

  1. Przejdź do zakładki Umowy.
  2. Kliknij Wybierz regulamin użytkownika i wybierz wymaganą z listy.
  3. Aby usunąć zgodę z formularza, kliknij ikonę krzyżyka.
  4. Zapisz zmiany.

Utwórz zgodę

Możesz skorzystać z gotowego szablonu zgody lub utworzyć ją od podstaw. Kliknij Utwórz regulamin użytkownika i wypełnij sekcje.

Treść zgody

Wypełnij pola:

Nazwa. Podaj nazwę, która ułatwi znalezienie zgody na liście. Na przykład uwzględnij typ zgody i nazwę firmy.

Tekst umowy/zgody. Utwórz zgodę od podstaw za pomocą kodu HTML: wyróżniaj nagłówki, dodawaj linki i inne. Aby tekst z tagami wyświetlał się poprawnie, zaznacz opcję Zezwól na kod HTML w treści umowy.


Podpis i zachowanie

Możesz zmienić tekst obok pola wyboru i skonfigurować przekierowanie, na przykład na stronę z pełnymi warunkami promocji. Zaznacz opcję Po kliknięciu linku otwórz link lub plik zewnętrzny i dodaj URL.

Wszelkie dane wprowadzone przez klienta w formularzu CRM są uznawane za dane osobowe, nawet jeśli znajdują się w polu komentarza.

Kliknij Zapisz — zgoda zostanie dodana do formularza.


Edytuj zgodę

Możesz skonfigurować działanie pola wyboru, zmienić tekst, podpis i parametry zgody. Kliknij ikonę ołówka, aby przejść do ustawień.

W sekcji Zachowanie zgody wybierz, jak klient może potwierdzić swoją zgodę:

  • Zgoda jest wymagana. Akceptuj automatycznie. Pole wyboru jest zaznaczone domyślnie. Jeśli klient je odznaczy, nie może przesłać formularza.
  • Zgoda jest wymagana. Należy przeczytać tekst regulaminu. Aby przesłać formularz, klient musi zaznaczyć pole. Kliknięcie pola wyboru otwiera tekst zgody — klient musi go przeczytać i kliknąć Akceptuję.
  • Zgoda nie jest wymagana. Akceptuj automatycznie. Pole wyboru jest zaznaczone domyślnie, ale klient może je odznaczyć i przesłać formularz.
  • Zgoda nie jest wymagana. Nie akceptuj automatycznie. Klient może zaakceptować lub odrzucić zgodę. Kliknięcie pola wyboru otwiera pełny tekst zgody.
Jeśli dla zgody skonfigurowano przekierowanie, pole wyboru nie jest automatycznie zaznaczone, a tekst zgody nie otwiera się w formularzu.

Aby edytować tekst, podpis i inne parametry zgody, kliknij Parametry regulaminu. Zapisz zmiany.


Wyświetl listę otrzymanych zgód

Gdy klient wyrazi zgodę, na przykład na przetwarzanie danych osobowych lub otrzymywanie kampanii marketingowych, informacje te są zapisywane w CRM. Każda zgoda z formularza tworzy osobny wpis na liście.

Możesz uzyskać dostęp do listy w ustawieniach formularza CRM.

  1. Przejdź do zakładki Umowy i kliknij ikonę ołówka.
  2. Kliknij Wyświetl zgody użytkowników.

Lista zawiera kluczowe informacje o zgodach:

  • Data — kiedy klient potwierdził zgodę.
  • Użytkownik — wypełnione, jeśli zgodę potwierdził pracownik Bitrix24, członek collabu lub autoryzowany klient sklepu internetowego Bitrix24.
  • Adres IP klienta.
  • Źródło danych dla zaakceptowanej zgody: element CRM, strona itp.
  • Adres strony, na której klient potwierdził zgodę.
Dane z listy otrzymanych zgód nie mogą zostać usunięte.

Możesz sortować zgody według określonych parametrów. Na przykład wyświetlić wszystkie zgody na przetwarzanie danych osobowych otrzymane w ciągu ostatniego tygodnia.

    Kliknij Filtr i określ wymaganą zgodę w polu Zgody.

    W polu Data wybierz Ostatnie 7 dni i kliknij Wyzukaj.

    Aby wyświetlić dane klienta, otwórz element CRM wymieniony w kolumnie Źródło.


    W skrócie

    • Formularze CRM w Bitrix24 pozwalają zbierać zgody użytkowników na przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie kampanii, uczestnictwo w promocjach i inne. Pomaga to firmom przestrzegać przepisów prawa, jednocześnie chroniąc interesy klientów.
    • Możesz skorzystać z gotowego szablonu zgody na przetwarzanie danych osobowych lub utworzyć dowolną zgodę od podstaw, skonfigurować jej działanie oraz edytować tekst i nazwę.
    • Zgody klientów są przechowywane w CRM na osobnej liście.
    • Aby wyświetlić listę zaakceptowanych zgód, otwórz formularz CRM. Przejdź do zakładki Umowy, kliknij ikonę ołówka, a następnie Wyświetl zgody użytkowników.
    • Lista zgód zawiera datę, IP klienta, źródło i stronę, na której klient potwierdził zgodę. Informacje te nie mogą zostać usunięte.
    • Użyj filtrów, aby wyszukać zgody według parametrów. Aby wyświetlić dane klienta, kliknij element CRM w polu Źródło na liście zgód.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Ustaw motyw konta dla wszystkich użytkowników Często zadawane pytania dotyczące Wsparcia Bitrix24 Pytania dotyczące Centrum Kontaktowego e-Podpis Bitrix24: podpisanie dokumentu przez klienta Śledzenie czatu w otwartych kanałach Uprawnienie do rezerwacji produktów e-Podpis w HR: Lista pracowników bez zgody na e-podpis e-Podpis w HR: Utwórz grupę pracowników Często zadawane pytania dotyczące Ustawień Bitrix24 Strona docelowa ze szczegółami firmy