CRM (Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami) to system, który zapewnia spójność w zarządzaniu kontaktami biznesowymi i potencjalnymi klientami.
Jak zacząć korzystać z CRM w Bitrix24?
Ustawienia CRM
Każda firma jest wyjątkowa na swój sposób. Dlatego musisz skonfigurować Bitrix24 zgodnie ze specyfiką swojej firmy.
Główne ustawienia znajdują się w sekcji CRM> Ustawienia.
Dodawanie leadów
Lead jest elementem CRM zawierającym minimalne informacje (numer telefonu, adres e-mail, witrynę internetową) osoby lub firmy, będącej potencjalnym klientem. Lead stanowi początek procesu, dlatego zawarte w nim informacje mogą pochodzić z wizytówki otrzymanej na konferencji, z witryny internetowej firmy lub połączenia telefonicznego przychodzącego do działu sprzedaży.
Leady można dodawać na kilka sposobów:
- Dodając je ręczne
- Importując leady
- Za pomocą formularzy sieciowych CRM i widżetu witryny
- Przy użyciu przychodzących wiadomości e-mail i połączeń telefonicznych
Każdy lead jest potencjalnym klientem, dlatego ważne jest, aby sprawnie z nim współpracować.
Przetwarzanie leadów
Głównym celem przetwarzania leadów jest przekształcenie ich w kontakt, firmę lub deal (jeśli chodzi o sprzedaż). Można to osiągnąć za pomocą różnych środków komunikacji — spotkań, połączeń telefonicznych oraz wiadomości e-mail. Cała historia komunikacji jest zapisana w CRM.
Kliknij przycisk Zakończony lead i wybierz jedną z opcji.
Proces obsługi leada jest zakończony i czas rozpocząć pracę z nowymi elementami CRM związanymi z tym leadem.
Działania
Działania łączą wszystkie działania wykonywane na elementach, czyli połączenia telefoniczne, zadania, spotkania, wiadomości e-mail itd.
Kliknij pozycję CRM > Więcej > Działania, aby wyświetlić bieżące działania.
Liczniki można sprawdzić także w innych sekcjach CRM. Liczniki te mają przypominać o działaniach, które wymagają twojej uwagi.
Historia
Historię interakcji z klientem można wyświetlić w sekcji CRM > Historia.
Każdy element CRM (lead, kontakt, firma, deal) ma formularz, w którym można przeglądać informacje, historię komunikacji i zaplanowane działania.
Można tu także dodawać komentarze lub planować nowe działania.
Deale
Deal to element CRM zawierający interakcję z kontaktem lub firmą dotyczącą możliwej transakcji. Kontakt lub firma mogą mieć dowolną liczbę powiązanych dealów.
Podczas tworzenia nowego dealu można dodać do niego produkty. Otwórz formularz dealu > wybierz sekcję Produkty kliknij pozycję Dodaj nowy produkt lub Wybierz produkt z katalogu.
Wybierz wynik zamknięcia Dealu:
Lejek sprzedażowy i raporty
Analiza procesu sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy.
W Bitrix24 CRM można zbudować lejek sprzedażowy za pomocą kilku kliknięć. Kliknij pozycję CRM > Więcej > Lejek sprzedażowy.
Ta grafika pokazuje, ile masz dealów na poszczególnych etapach.
Możesz także użyć widoku Raport, aby analizować sprzedaż.