top_pl
Logowanie

Bitrix24Care

Przegląd CRM

CRM (Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami) to system, który zapewnia spójność w zarządzaniu kontaktami biznesowymi i potencjalnymi klientami.

Jak zacząć korzystać z CRM w Bitrix24?

Ustawienia CRM

Każda firma jest wyjątkowa na swój sposób. Dlatego musisz skonfigurować Bitrix24 zgodnie ze specyfiką swojej firmy.

Główne ustawienia znajdują się w sekcji CRM> Ustawienia.

Dodawanie leadów

Lead jest elementem CRM zawierającym minimalne informacje (numer telefonu, adres e-mail, witrynę internetową) osoby lub firmy, będącej potencjalnym klientem. Lead stanowi początek procesu, dlatego zawarte w nim informacje mogą pochodzić z wizytówki otrzymanej na konferencji, z witryny internetowej firmy lub połączenia telefonicznego przychodzącego do działu sprzedaży.

Leady można dodawać na kilka sposobów:

  • Dodając je ręczne
  • Importując leady
  • Za pomocą formularzy sieciowych CRM i widżetu witryny
  • Przy użyciu przychodzących wiadomości e-mail i połączeń telefonicznych

Każdy lead jest potencjalnym klientem, dlatego ważne jest, aby sprawnie z nim współpracować.

Przetwarzanie leadów

Głównym celem przetwarzania leadów jest przekształcenie ich w kontakt, firmę lub deal (jeśli chodzi o sprzedaż). Można to osiągnąć za pomocą różnych środków komunikacji — spotkań, połączeń telefonicznych oraz wiadomości e-mail. Cała historia komunikacji jest zapisana w CRM.

Kliknij przycisk Zakończony lead i wybierz jedną z opcji.

Proces obsługi leada jest zakończony i czas rozpocząć pracę z nowymi elementami CRM związanymi z tym leadem.

Działania

Działania łączą wszystkie działania wykonywane na elementach, czyli połączenia telefoniczne, zadania, spotkania, wiadomości e-mail itd.

Kliknij pozycję CRM > Więcej > Działania, aby wyświetlić bieżące działania.

Liczniki można sprawdzić także w innych sekcjach CRM. Liczniki te mają przypominać o działaniach, które wymagają twojej uwagi.

Historia

Historię interakcji z klientem można wyświetlić w sekcji CRM > Historia.

Każdy element CRM (lead, kontakt, firma, deal) ma formularz, w którym można przeglądać informacje, historię komunikacji i zaplanowane działania.

Można tu także dodawać komentarze lub planować nowe działania.

Deale

Deal to element CRM zawierający interakcję z kontaktem lub firmą dotyczącą możliwej transakcji. Kontakt lub firma mogą mieć dowolną liczbę powiązanych dealów.

Podczas tworzenia nowego dealu można dodać do niego produkty. Otwórz formularz dealu > wybierz sekcję Produkty kliknij pozycję Dodaj nowy produkt lub Wybierz produkt z katalogu.

Wybierz wynik zamknięcia Dealu:

Lejek sprzedażowy i raporty

Analiza procesu sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy.

W Bitrix24 CRM można zbudować lejek sprzedażowy za pomocą kilku kliknięć. Kliknij pozycję CRM > Więcej > Lejek sprzedażowy.

Ta grafika pokazuje, ile masz dealów na poszczególnych etapach.

Możesz także użyć widoku Raport, aby analizować sprzedaż.


To pomogło Dzięki :) To nie pomogło Przykro nam :( Komentarz
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Nie tego szukam
To zbyt skomplikowane