Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Przegląd CRM

CRM (Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami) to system, który zapewnia spójność w zarządzaniu kontaktami biznesowymi i potencjalnymi klientami.

Jak zacząć korzystać z CRM w Bitrix24?

Ustawienia CRM

Każda firma jest wyjątkowa na swój sposób. Dlatego musisz skonfigurować Bitrix24 zgodnie ze specyfiką swojej firmy.

Główne ustawienia znajdują się w sekcji CRM> Ustawienia.

Dodawanie leadów

Lead jest elementem CRM zawierającym minimalne informacje (numer telefonu, adres e-mail, witrynę internetową) osoby lub firmy, będącej potencjalnym klientem. Lead stanowi początek procesu, dlatego zawarte w nim informacje mogą pochodzić z wizytówki otrzymanej na konferencji, z witryny internetowej firmy lub połączenia telefonicznego przychodzącego do działu sprzedaży.

Leady można dodawać na kilka sposobów:

  • Dodając je ręczne
  • Importując leady
  • Za pomocą formularzy sieciowych CRM i widżetu witryny
  • Przy użyciu przychodzących wiadomości e-mail i połączeń telefonicznych

Każdy lead jest potencjalnym klientem, dlatego ważne jest, aby sprawnie z nim współpracować.

Przetwarzanie leadów

Głównym celem przetwarzania leadów jest przekształcenie ich w kontakt, firmę lub deal (jeśli chodzi o sprzedaż). Można to osiągnąć za pomocą różnych środków komunikacji — spotkań, połączeń telefonicznych oraz wiadomości e-mail. Cała historia komunikacji jest zapisana w CRM.

Kliknij przycisk Zakończony lead i wybierz jedną z opcji.

Proces obsługi leada jest zakończony i czas rozpocząć pracę z nowymi elementami CRM związanymi z tym leadem.

Działania

Działania łączą wszystkie działania wykonywane na elementach, czyli połączenia telefoniczne, zadania, spotkania, wiadomości e-mail itd.

Kliknij pozycję CRM > Więcej > Działania, aby wyświetlić bieżące działania.

Liczniki można sprawdzić także w innych sekcjach CRM. Liczniki te mają przypominać o działaniach, które wymagają twojej uwagi.

Historia

Historię interakcji z klientem można wyświetlić w sekcji CRM > Historia.

Każdy element CRM (lead, kontakt, firma, deal) ma formularz, w którym można przeglądać informacje, historię komunikacji i zaplanowane działania.

Można tu także dodawać komentarze lub planować nowe działania.

Deale

Deal to element CRM zawierający interakcję z kontaktem lub firmą dotyczącą możliwej transakcji. Kontakt lub firma mogą mieć dowolną liczbę powiązanych dealów.

Podczas tworzenia nowego dealu można dodać do niego produkty. Otwórz formularz dealu > wybierz sekcję Produkty kliknij pozycję Dodaj nowy produkt lub Wybierz produkt z katalogu.

Wybierz wynik zamknięcia Dealu:

Lejek sprzedażowy i raporty

Analiza procesu sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy.

W Bitrix24 CRM można zbudować lejek sprzedażowy za pomocą kilku kliknięć. Kliknij pozycję CRM > Więcej > Lejek sprzedażowy.

Ta grafika pokazuje, ile masz dealów na poszczególnych etapach.

Możesz także użyć widoku Raport, aby analizować sprzedaż.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo