Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Bitrix24.Drive
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Różnica między Bitrix24 w Chmurze a Bitrix24 On-Premise

on-premise

Bitrix24 to rozwiązanie do komunikacji biznesowej i współpracy dla firm dowolnej wielkości. System łączy w jednym środowisku następujące narzędzia: CRM, Telefonię, zarządzanie zadaniami i projektami, kalendarz i wiele innych narzędzi.

Bitrix24 może być używany jako:

  • usługa online - wersja w Chmurze, SaaS;
  • "pudełkowe" rozwiązanie - wersja On-Premise zainstalowana na własnym serwerze.

Wersja Bitrix24 w Chmurze

Usługi chmurowe zapewniają elastyczne zarządzanie danymi i całodobowy dostęp do systemu z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.


Wersja Bitrix24 On-Premise

Korzystanie z wersji On-Premise jest odpowiednie w następujących przypadkach:

  • Prawo wymaga, aby dane były przechowywane w określonej lokalizacji;
  • Potrzebujesz dostępu do kodu źródłowego;
  • Potrzebujesz narzędzi Bitrix24, które nie są dostępne w wersji w Chmurze;
  • Nie chcesz korzystać z wersji chmurowej ze względu na wewnętrzne zasady;

Jeśli chodzi o funkcje, wersja On-Premise zawiera więcej narzędzi i modułów w porównaniu do wersji w Chmurze.

    Dodatkowe informacje dotyczące wersji On-Premise
    • W przeciwieństwie do wersji w Chmurze wersja Bitrix24 On-Premise jest w pełni konfigurowalna. W interfejsie produktu możesz zmienić logo, kolory, układ, strukturę menu, zawartość strony, pola CRM itp.
    • Wersja On-Premise może być hostowana:
    • ✅ na wybranym zdalnym serwerze WWW

      ✅ może być wdrożona w sieci lokalnej nawet bez dostępu do Internetu lub z ograniczonym dostępem.

    • Wersja Bitrix24 On-Premise jest produktem opartym na PHP. Możesz zintegrować kompatybilne produkty i moduły innych firm. Obsługiwana jest również integracja AD/LDAP. Dostęp do kodu źródłowego pozwala elastycznie dostosowywać system i zapewnia więcej opcji integracji.
    • Najwyższa edycja wersji On-Premise zawiera również dodatkowe specjalne moduły:
    • Web Cluster - pomaga rozłożyć obciążenie na serwerze i udostępnia narzędzia do skalowania systemu.

      Multi Department - pozwala na tworzenie wielu intranetów w ramach jednego intranetu. Ta funkcja jest szczególnie przydatna dla firm posiadających wiele filii lub oddziałów, które potrzebują różnych stron z Aktualnościami oraz indywidualnej struktury działów.


W zależności od działalności Twojej firmy, liczby pracowników i wymagań biznesowych, możesz wybrać wersję Bitrix24 w Chmurze z elastycznymi planami taryfowymi lub wersję On-Premise, którą możesz w pełni dostosować do potrzeb swojej firmy.

Uwaga! Wersja Bitrix24 On-Premise jest sprzedawana jako licencja z ograniczonym okresem ważności. Każdy komercyjny klucz licencyjny dla wersji On-Premise jest dostarczany z bezpłatną pomocą techniczną i roczną aktualizacją produktu. Po wygaśnięciu licencji nie będziesz już mógł korzystać z produktu. Po zakończeniu licencji możesz odnowić ją na kolejny rok.

Główne różnice między Bitrix24 w Chmurze a On-Premise

Obie wersje mają swoje wady i zalety związane z wdrażaniem i konserwacją. Poniżej znajdziesz krótki przegląd podstawowych różnic między wersją chmurową a On-Premise produktu:

Ceny i licencjonowanie

Chmura

On-Premise

Płatność za subskrypcję zgodnie z rzeczywistym użyciem Licencja subskrypcyjna
Bitrix24 w Chmurze to SaaS (oprogramowanie jako usługa), licencjonowane na zasadzie subskrypcji Licencja subskrypcyjna na 12 miesięcy z obowiązkowym odnowieniem
Dostępny jest bezpłatny plan Free z nieograniczoną liczbą użytkowników. Ponadto linia Bitrix24 zapewnia plany komercyjne dla 5-50-100 użytkowników, w tym plan Enterprise dla 250-500-1000 i więcej użytkowników Licencje są dostępne dla pakietów 50-100-250-500 użytkowników oraz rozszerzenie licencji Enterprise na każde 1000 użytkowników

Instalacja i wdrożenie

Chmura

On-Premise

Szybki start, nie wymaga instalacji ani konserwacji Instalacja i wdrożenie na wybranym serwerze WWW
Natychmiastowy dostęp do przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej Wymaga odpowiedniej infrastruktury sprzętowej i programowej
Limit miejsca na dysku jest ustalany zgodnie z opcją subskrypcji Nieograniczona przestrzeń dyskowa (zależy od ilości pamięci dostawcy usług hostingowych lub Twojego serwera)

Personalizacja produktu

Chmura

On-Premise

Niestandardowe logo (dostępne tylko w niektórych planach) Niestandardowe logo
Niestandardowa nazwa domeny (dostępna tylko w niektórych planach) Niestandardowa nazwa domeny
REST API REST API, API
Niedostępne Niestandardowa strona autoryzacji (strona powitalna)
Niedostępne Niestandardowe schematy kolorów i szablony (CSS, HTML, PHP, JavaScript)
Niedostępne Niestandardowe układy, niestandardowe menu
Niedostępne Pełny dostęp do kodu źródłowego
Niedostępne Pełny dostęp do front-end
Niedostępne Pełny dostęp do back-end
Niedostępne Zarządzanie modułami, strukturą i zawartością
Niedostępne Zaawansowany zestaw narzędzi administracyjnych
Dostępnych jest 18 języków lokalizacji Narzędzia lokalizacyjne (produkt można przetłumaczyć na dowolny język)

Enterprise

Chmura On-Premise
Wstępnie ustawione uprawnienia dostępu Elastyczne uprawnienia dostępu dla grup użytkowników i poszczególnych użytkowników
Niedostępne LDAP / Active Directory
Jednokrotne logowanie (SSO) dla planów Enterprise Uwierzytelnianie NTLM / Jednokrotne logowanie (SSO)
Niedostępne MS Exchange (kalendarze)
Niedostępne MS SharePoint (listy)

Kopie zapasowe

Chmura On-Premise
Automatyczne codzienne kopie zapasowe dla kont w Chmurze Ręcznie zaplanowane kopie zapasowe
Procedura przywracania kopii zapasowej (dostępna tylko dla planów komercyjnych) Opcja przechowywania w chmurze dla kopii zapasowych
Niedostępne Wbudowane narzędzia do tworzenia kopii zapasowych/przywracania

Ochrona i bezpieczeństwo

Chmura On-Premise
Dostępne tylko przez protokół SSL Środki bezpieczeństwa i dostęp można skonfigurować ręcznie
Filtr proaktywny WAF (Web Application Firewall) Filtr proaktywny WAF (Web Application Firewall)
Kilka niezależnych centrów danych zapewnia całodobową dostępność usług online Niedostępne
Niedostępne Wbudowane narzędzia bezpieczeństwa z pełnym dostępem do back-endu serwera

Narzędzia i możliwości produktu

Chmura On-Premise
Zestaw narzędzi zależy od planu taryfowego Zestaw narzędzi zależy od redakcji
Niedostępne Dodatkowe narzędzia HelpDesk
Niedostępne Dodatkowe narzędzia szkoleniowe
Niedostępne Dodatkowe narzędzia CMS
Niedostępne Dodatkowe narzędzia bezpieczeństwa
Niedostępne Dodatkowe narzędzia skalowalności

Aplikacje mobilna i desktopowa

Chmura On-Premise
Bezpłatna aplikacja mobilna Bezpłatna aplikacja mobilna (z częściową obsługą niestandardowego widoku front-end)
Bezpłatna aplikacja desktopowa Bezpłatna aplikacja desktopowa

Wersje w Chmurze i On-Premise mają różne modele licencjonowania, więc każda wersja Bitrix24 ma inne koszty użytkowania. Poniżej przedstawiono koszty z punktu widzenia użytkownika końcowego:


Koszty wersji Bitrix24 w Chmurze
  • Podstawowe zasoby sprzętowe (komputer/ laptop/ urządzenie mobilne, które mogą zapewnić dostęp do Internetu);

  • Dostęp do Internetu (różne opcje oferowane przez dostawców usług internetowych lub operatorów komórkowych);

  • Miesięczne, półroczne lub roczne opłaty za plany taryfowe Bitrix24;

  • Mogą być wymagane dodatkowe szkolenia i konserwacja (z reguły są to płatne usługi świadczone przez partnera Bitrix24).

Koszty wersji On-Premise

  • Sprzęt i oprogramowanie dla sieci lokalnych (od 2990 USD i więcej);

  • Usługi hostingowe do zdalnej instalacji;

  • Komercyjny klucz licencyjny dla wersji Bitrix24 On-Premise i przejście na starszą redakcję produktu z dużą liczbą użytkowników;
  • Wynagrodzenie dla zewnętrznego lub wewnętrznego personelu IT za wdrożenie i utrzymanie projektu. Może to być jednorazowa płatność za gotowe rozwiązanie intranetowe opracowane przez Partnera Bitrix lub płatności godzinowe za usługi świadczone przez specjalistów IT.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo