Bitrix24 to zestaw rozwiązań biznesowych dla każdej firmy: zarówno złożonej z kilku osób, jak i dla dużych organizacji. W jednym środowisku roboczym system łączy następujące narzędzia: wiadomości, telefonia, CRM oraz zarządzanie zadaniami i projektami. Bitrix24 może być używany jako usługa online (usługa w chmurze, SaaS) oraz jako osobne rozwiązanie "pudełkowe" (zainstalowane na własnym serwerze).
Wersja Bitrix24 Cloud
Technologie chmurowe zapewniają elastyczne zarządzanie danymi i dostęp 24/7 z dowolnego miejsca, w którym można uzyskać połączenie z Internetem. Wersja Bitrix24 Cloud może być optymalnym rozwiązaniem, jeśli masz 1-100 pracowników w firmie. Subskrypcje komercyjne zapewniają nieograniczoną liczbę kont użytkowników zarówno dla intranetu (pracownicy i kierownictwo), jak i ekstranetu (partnerzy i klienci). Jeśli potrzebujesz wyższego poziomu dostosowywania produktu, budowania marki i/lub integracji z innym oprogramowaniem korporacyjnym, możesz w dowolnym momencie przenieść swoje konto Bitrix24 Cloud do wersji On-Premise.
Wersja Bitrix24 On-Premise
Istnieje kilka przypadków, w których należy używać wersji Bitrix24 On-Premise zamiast wersji chmurowej - gdy prawo wymaga przechowywania danych w określonej lokalizacji, gdy potrzebujesz dostępu do kodu źródłowego, gdy potrzebujesz narzędzi Bitrix24, które nie są dostępne w wersji chmurowej lub gdy nie chcesz korzystać z usług wersji chmurowej ze względu na wewnętrzne zasady firmy. Jeśli chodzi o funkcje, wersja On-premise zawiera więcej narzędzi i modułów w porównaniu do wersji Cloud.
-
W przeciwieństwie do wersji Cloud, wersja On-Premise Bitrix24 jest w pełni konfigurowalna (w interfejsie produktu możesz zmieniać logo, schemat kolorów, układ, strukturę menu, zawartość strony, dodawać lub usuwać gadżety, modyfikować menu i pola CRM itp.). Wersję On-Premise można zainstalować na serwerze z dowolnego wybranego przez Ciebie hosta, a także w sieci lokalnej na serwerze firmowym z ograniczonym dostępem zewnętrznym.
- Wersja Bitrix24 On-Premise to produkt napisany w języku PHP. Możesz zintegrować produkty i moduły innych firm z Bitrix24. Obsługiwana jest również integracja z AD / LDAP. Dostępność kodu źródłowego w wersji On-Premise pozwala elastycznie konfigurować system i zapewnia wiele opcji integracji.
- Najwyższa edycja wersji On-Premise zawiera również specjalne moduły, w tym Web Cluster (pomaga zrównoważyć obciążenie serwera i zapewnia dodatkowe narzędzia skalowalności) oraz funkcję Multi Department (pozwala na tworzenie wielu intranetów w jednym intranecie; ta funkcja zwykle wymagana jest przez firmy posiadające wiele filii lub oddziałów, które potrzebują indywidualnych Tablic Aktywności i struktur departamentów).
W zależności od charakteru działalności firmy, wielkości firmy i wymagań dotyczących rozwiązania intranetowego możesz wybierać między elastycznymi planami subskrypcji wersji chmurowej lub opracować niestandardowy projekt intranetowy przy użyciu wersji On-Premise.
Obie wersje mają swoje wady i zalety związane z wdrażaniem i konserwacją. Poniżej znajduje się krótki przegląd podstawowych różnic między wersjami chmurową a On-Premise produktu:
Ceny i licencjonowanie
Cloud |
On-Premise |
Subskrypcja planów taryfowych | Licencja ostateczna |
Oparta na subskrypcji usługa SaaS (oprogramowanie jako usługa) | Użytkownik w pełni posiada licencję na produkt |
Dostępne są nieograniczone subskrypcje użytkowników | Dostępne są licencje na plany taryfowe dla 50, 100, 250, 500 użytkowników (wersja Enterprise: ponad 1000 użytkowników) |
Instalacja i wdrożenie
Cloud |
On-Premise |
Szybki start, nie wymaga instalacji i konserwacji | Instalacja i wdrożenie na wybranym przez Ciebie serwerze internetowym |
Natychmiastowy dostęp do przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej | Wymaga odpowiedniej infrastruktury sprzętowej i programowej |
Limit miejsca do przechowywania online jest ustawiony zgodnie z opcją subskrypcji | Nieograniczona pojemność pamięci (zależy od pojemności hosta lub serwera) |
Personalizacja produktu
Cloud |
On-Premise |
Niestandardowe logo (nie jest dostępne we wszystkich taryfach) | Niestandardowe logo bez ograniczeń |
Własna domena (nie jest dostępna we wszystkich taryfach) | Własna domena bez ograniczeń |
REST API | REST API, API |
Niedostępne | Własna strona autoryzacji (pierwsza strona portalu) |
Niedostępne |
Niestandardowe szablony i kolory (CSS, HTML, PHP, JavaScript) |
Niedostępne | Niestandardowe układy i menu |
Niedostępne | Pełny dostęp do kodu źródłowego |
Niedostępne | Pełny dostęp do front-end |
Niedostępne | Pełny dostęp do back-end |
Niedostępne | Zarządzanie modułami, strukturą i zawartością |
Niedostępne | Zaawansowane narzędzia administracyjne |
Niedostępne | Narzędzia lokalizacyjne (produkt można przetłumaczyć na dowolny język) |
Enterprise
Cloud |
On-Premise |
Wstępnie ustawione prawa dostępu i uprawnienia | Elastyczne prawa dostępu i uprawnienia dla grup użytkowników i indywidualnych użytkowników |
Niedostępne | LDAP / Active Directory |
Niedostępne | Uwierzytelnianie NTLM/Pojedyncze logowanie (SSO) |
Niedostępne | MS Exchange (Kalendarze) |
Niedostępne | MS SharePoint (Listy) |
Kopie zapasowe
Cloud |
On-Premise |
Automatyczne codzienne kopie zapasowe dla kont chmurowych | Ręcznie zaplanowane kopie zapasowe |
Procedura przywracania kopii zapasowej (dostępna tylko w ramach subskrypcji komercyjnej) | Opcja przechowywania w chmurze kopii zapasowych |
Niedostępne | Wbudowany system tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania |
Bezpieczeństwo i Ochrona danych
Cloud |
On-Premise |
Dostęp tylko przez protokół SSL | Środki bezpieczeństwa i dostęp można regulować ręcznie |
Filtr proaktywny WAF (Web Application Firewall) | Filtr proaktywny WAF (Web Application Firewall) |
Kilka niezależnych centrów danych zapewniających całodobową dostępność usług online | Niedostępne |
Niedostępne | Wbudowane narzędzia bezpieczeństwa z pełnym dostępem do back-endu serwera |
Narzędzia i Możliwości produktu
Cloud |
On-Premise |
Możliwości różnią się w zależności od planu taryfowego | Możliwosci różnią się w zależności od wersji produktu |
Niedostępne | Dodatkowe narzędzia HelpDesk |
Niedostępne | Dodatkowe narzędzia szkoleniowe |
Niedostępne | Dodatkowe narzędzia CMS |
Niedostępne |
Dodatkowe narzędzia bezpieczeństwa |
Niedostępne |
Dodatkowe narzędzia skalowalności |
Poczta wychodząca przez serwer Bitrix24 i własny serwer SMTP. Konfiguracja w publicznej części Bitrix24 |
Poczta wychodząca tylko przez własny serwer SMTP. Konfiguracja po stronie serwera |
Aplikacje mobilne i Desktopowe
Cloud |
On-Premise |
Darmowa aplikacja mobilna | Darmowa aplikacja mobilna (z częściową obsługą niestandardowego widoku front-end) |
Darmowa aplikacja desktopowa | Darmowa aplikacja desktopowa |
Wersje Cloud i On-Premise mają różne modele licencjonowania, więc każda wersja Bitrix24 wymaga różnych kosztów finansowych za korzystanie z niej. Poniżej przedstawione są koszty z perspektywy użytkownika końcowego:
Koszty wersji Bitrix24 Cloud:- Podstawowe zasoby sprzętowe (komputer / laptop / urządzenie mobilne, które mogą zapewnić dostęp do Internetu);
- Dostęp do Internetu (różne opcje oferowane przez dostawców usług internetowych lub operatorów komórkowych);
- Opłaty miesięczne (półroczne lub roczne) za opcję subskrypcji Bitrix24;
- Mogą być zaangażowane dodatkowe szkolenia i konserwacja (zwykle płatne usługi świadczone przez partnera Bitrix).
Koszty wersji On-Premise:
- Sprzęt i oprogramowanie dla sieci lokalnych (od 1490 USD i więcej);
- Usługi hostingowe do zdalnej instalacji;
- Licencja komercyjna na produkt + w razie potrzeby przejście na starszą edycję produktu z dużą liczbą użytkowników (istnieją edycje dla 50, 100, 250, 500 użytkowników lub edycja Enterprise z 1000 użytkowników i możliwością rozszerzenia);
- Wynagrodzenie dla outsourcingu lub wewnętrznego personelu IT za wdrożenie i utrzymanie projektu (zależy od wielu czynników; może być jednorazową opłatą za rozwiązanie intranetowe opracowane przez partnera Bitrix lub może obejmować godzinne płatności za świadczone usługi przez specjalistów IT).