Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Uwaga! Możliwe problemy z połączeniem z witrynami i sklepami Bitrix24 od 30 września 2021 r.

W związku z wygaśnięciem certyfikatu głównego DST Root CA X3, od 30 września 2021 r. 16:01 czasu warszawskiego dla klientów ze starą wersją przeglądarek lub systemów operacyjnych, a także przy wysyłaniu żądań API/REST do Bitrix24 mogą wystąpić problemy z połączeniem:

  • z witrynami Bitrix24;
  • ze sklepami internetowymi;
  • z portalami z usługą własna domena (plan Professional);
  • podczas wykonywania żądań REST API ze swojego serwera do Bitrix24.

Co się stało?

Certyfikat DST Root CA X3 uczestniczy w łańcuchu certyfikatów klienckich wydawanych przez nas od Let's Encrypt i pozostanie do 2024 roku do obsługi urządzeń z systemem Android w wersji 2.3.6-7.1.1.


Co robić?

Jedynym słusznym rozwiązaniem jest używanie przez klientów aktualnego oprogramowania. Musisz zaktualizować urządzenie i przeglądarkę do najnowszej wersji.

Jeśli używasz maszyny wirtualnej VMBitrix na swoim serwerze, musisz zaktualizować pakiet ca-certificates za pomocą polecenia:

yum update -y ca-certificates

Połączenie ze stronami i portalami

Problem nie dotyczy:

  • Windows >= XP SP3 (z automatycznymi aktualizacjami)
  • macOS >= 10.12.1
  • iOS >= 10
  • Android >= 7.1.1
  • Mozilla Firefox >= 50.0
  • Ubuntu >= xenial / 16.04 (z aktualizacjami)
  • Debian >= jessie / 8 (z aktualizacjami)
  • Java 8 >= 8u141
  • Java 7 >= 7u151
Działanie przeglądarek Chrome, Safari, Edge, Opera, Vivaldi będzie zależeć od wersji systemu operacyjnego, na którym są zainstalowane.

We wszystkich innych przypadkach mogą wystąpić problemy z połączeniem i zostanie wyświetlony błąd o wygaśnięciu certyfikatów.


Wykonywanie żądań REST/API

Problem może pojawić się podczas wykonywania żądań API z serwerów ze starym oprogramowaniem, które używają:

  • openssl-1.0.1 – całkowicie niekompatybilny i nie będzie działać bez zbudowania własnych pakietów (CentOS 6).
  • openssl-1.0.2 – należy zaktualizować pakiet certyfikatów CA na serwerach (CentOS 7).
  • openssl-1.1.x – jest w pełni kompatybilny.

Aby rozwiązać ten problem, skontaktuj się z administratorem systemu Twojego serwera.

Czytaj więcej o zgodności certyfikatu DST Root CA X3 z urządzeniami i systemami operacyjnymi w dokumentacji Let's Encrypt.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo