Dokument odpisu to dokument, który jest tworzony w momencie odpisania produktu z magazynu. Produkty mogą zostać odpisane z różnych powodów, w tym z powodu utraty, zużycia, utylizacji.
- Podaj przyczynę odpisu: wskaż, dlaczego produkt został odpisany.
- Utwórz dokument odpisu: podaj datę odpisu, nazwę produktu, liczbę produktów do odpisania oraz przyczynę odpisu.
- Przetwórz dokument: w ten sposób wprowadzisz informacje o odpisie w Bitrix24. Liczba i całkowity koszt produktów znajdujących się w magazynie zostaną skorygowane zgodnie z odpisem.
Załóżmy, że masz w magazynie różne produkty elektroniczne. Pracownicy stwierdzili, że niektóre smartfony uległy uszkodzeniu podczas transportu i nie nadają się do sprzedaży. W takim przypadku możesz odpisać wadliwy produkt.
Przykład pracy z dokumentem odpisu:
Dzięki temu masz dokumentowe potwierdzenie odpisu produktu, a Zarządzanie asortymentem będzie odzwierciedlać aktualny asortyment produktów w magazynie.
Jak utworzyć dokument odpisu
Przejdź do Zarządzania asortymentem> otwórz sekcję Odpisy> kliknij Utwórz.
Wybierz produkt, ilość, podaj powód odpisu i wybierz magazyn, w którym chcesz dokonać odpisu.
Zapisz dokument. W sekcji Ogólne możesz dodać komentarz ze szczegółowym wyjaśnieniem przyczyn odpisu.
Następnie przetwórz dokument, a Zarządzanie asortymentem odzwierciedli aktualny asortyment produktów w magazynie.
Aby utworzyć dokument, kliknij przycisk + w prawym dolnym rogu ekranu i wybierz Odpis.
Następnie dodaj produkt, który chcesz odpisać. W aplikacji mobilnej możesz utworzyć nowy produkt lub wyszukać go według kodu kreskowego.
Określ ilość towaru oraz wybierz magazyn, w którym chcesz dokonać odpisu i kliknij Utwórz.
Następnie przetwórz dokument, a Zarządzanie asortymentem odzwierciedli aktualny asortyment produktów w magazynie.