Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Dodaj pola niestandardowe do dokumentu Zarządzania asortymentem

Dodaliśmy możliwość tworzenia pól niestandardowych w dokumentach Zarządzania asortymentem. Pola pomagają przechowywać dodatkowe informacje w dokumencie. Możesz na przykład utworzyć pole do przesyłania skanów dokumentów lub pole na komentarze.


Jak utworzyć pole niestandardowe

Pola możesz tworzyć na dwa sposoby: w formularzu dokumentu lub na liście dokumentów.

W formularzu dokumentu. Przejdź do Zarządzania asortymentem, otwórz dokument i kliknij Utwórz pole. Na przykład, aby utworzyć pole Data przyjęcia towaru, wybierz typ Data/godzina, wprowadź nazwę i zapisz zmiany.

Na liście dokumentów. Przejdź do Zarządzania asortymentem, otwórz sekcję z dokumentem, dla którego chcesz utworzyć pole, kliknij koło zębate ⚙️ > Ustawienia pól niestandardowych.
W przypadku dokumentów Kwit składowy i Korekta zapasów pola konfiguruje się w sekcji Asortyment.

Utwórzmy pole w dokumencie Kwit składowy, w którym możesz określić dokładne miejsce przechowywania produktów w magazynie. Kliknij Utwórz na liście pól niestandardowych.

Wybierz rodzaj danych, które będziesz wprowadzać w polu. Wybraliśmy opcję Lista, aby wskazać sekcje, w których będą przechowywane produkty.

Rodzaje danych w polach niestandardowych
  • Wiąż z obiektami CRM/słownikami CRM - w polu tego typu możesz podać element CRM.
  • Pieniądze - w polu tego typu możesz określić kwotę i walutę.
  • Powiąż z pracownikiem - w polu tego typu możesz wybrać pracownika swojej firmy.
  • Wiersz (String) - jest to zwykłe pole tekstowe.
  • Liczba/Liczba całkowita - typ pola dla liczb.
  • Data lub Data/Godzina - w polu tego typu możesz określić np. datę i godzinę przyjęcia towarów do magazynu.
  • Prawda/Fałsz - w polu tego typu można określić np. czy nastąpi dostawa z magazynu do sklepu.
  • Adres - w polu tego typu można podać adres magazynu.
  • Link - w polu tego typu możesz podać link np. do strony internetowej dostawcy.
  • Plik - w polu tego typu możesz załączać pliki.
  • Lista - jest to lista do przechowywania wielu wartości.
  • Powiąż z elementami/sekcjami bloków informacyjnych - w polu tego typu można powiązać element np. z działem lub workflow.

Dodatkowe opcje w formularzu tworzenia pola:

  • ID pola - będzie używany w dokumentach, regułach i workflow.
  • Nazwa - określ nazwę pola.
  • Sortuj - określ sortowanie. Sortowanie określa pozycję pola na liście. Im niższa liczba, tym pole znajduje się bliżej początku listy.
  • Wielokrotne - zaznacz tę opcję, jeśli chcesz dodawać wiele wartości do pola.
  • Wymagane - ​pracownicy nie będą mogli zapisać dokumentu, jeśli to pole pozostanie puste.
  • Pokaż w filtrze - wybierz tę opcję, aby filtrować elementy na podstawie wartości zawartych w tym polu.
  • Możliwość wyszukiwania - zaznacz tę opcję, a pole zostanie zindeksowane do wyszukiwania ogólnego.

W sekcji Wartości listy wskaż, w których miejscach magazynu przechowywane są produkty. W naszym przykładzie są tylko trzy sekcje, ale możesz dodać więcej, klikając odpowiedni przycisk.

W sekcjach Wszystkie języki i Więcej możesz określić dodatkowe opcje: nazwę pola w innych językach, domyślną wartość pola, liczbę wierszy w polu itd.

Po zapisaniu ustawień pole pojawi się we wszystkich dokumentach typu Kwit składowy, a pracownicy będą mogli wskazać miejsce, w którym przechowywane są produkty.


Jak edytować i usuwać pola niestandardowe

Otwórz sekcję z dokumentami Zarządzania asortymentem > kliknij koło zębate ⚙️ > Ustawienia pól niestandardowych.

Aby otworzyć ustawienia pola, kliknij nazwę lub ID pola. W suwaku możesz edytować ustawienia, z wyjątkiem Rodzaj danych i ID pola. Aby usunąć pole, kliknij odpowiedni przycisk w prawym dolnym rogu suwaka.


W skrócie
  • Możesz tworzyć pola niestandardowe w dokumentach Zarządzania asortymentem. Pola niestandardowe pomagają przechowywać dodatkowe informacje w dokumencie. Możesz na przykład utworzyć pole do przesyłania skanów dokumentów lub pole na komentarze.
  • Pola możesz tworzyć na dwa sposoby: w formularzu dokumentu lub na liście dokumentów.
  • Każde pole jest powiązane z konkretnym typem dokumentu i nie jest dostępne w przypadku innych typów. Jeśli utworzyłeś pole dla dokumentu odpisu, nie będzie ono dostępne dla dokumentu transferu.
  • W sekcji z dokumentami Zarządzania asortymentem możesz usuwać lub edytować pola niestandardowe.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo