Podczas pracy z synchronizowanymi folderami w Bitrix24.Drive może wystąpić kilka typowych błędów. W tym artykule dowiesz się jak rozwiązać problem.
Dwie wersje pliku
Ten błąd występuje, gdy dwóch użytkowników próbuje przesłać zaktualizowaną wersję pliku z synchronizowanego folderu na dysk.
Na przykład Ty i Twój współpracownik edytujecie ten sam plik w tym samym czasie. Współpracownik zakończył już pracę i zapisał plik. W ten sposób na dysku pojawi się nowa wersja dokumentu, inna niż ta, z którą zacząłeś pracować. Ten błąd wystąpi, gdy spróbujesz zapisać własną wersję tego pliku.
System nie zastąpi pliku, ale zrobi jego kopię. Następnie możesz ręcznie scalić pliki lub wybrać kopię dokumentu, którą chcesz zachować.
Plik jest zablokowany
Ten błąd występuje, gdy dwóch użytkowników pracuje jednocześnie z tym samym arkuszem kalkulacyjnym Excel znajdującym się w zsynchronizowanym folderze. Jeśli jeden pracownik zapisze tabelę Excel jako pierwszy, drugi otrzyma ten błąd.
Ten problem można rozwiązać tylko organizacyjnie. Możesz utworzyć kopię zmodyfikowanego pliku w innym dokumencie, którego nie ma w zsynchronizowanym folderze na dysku. Następnie Ty i Twoi współpracownicy musicie zdecydować, jakie zmiany wprowadzić w pliku.
Dlaczego przywracany jest usunięty plik lub plik o zmienionej nazwie?
Przywracanie usuniętych plików w portalu może wynikać z faktu, że w momencie jego usunięcia lub zmiany nazwy nie wszyscy użytkownicy byli online. Później, gdy ci użytkownicy włączą komputer, plik zostanie przywrócony z ich komputera.
Może się to również zdarzyć, jeśli została uruchomiona pełna synchronizacja z aplikacji Komunikator Bitrix24.
Jeśli wszyscy użytkownicy stale synchronizują Dysk, ten problem nie wystąpi. Dlatego, aby usunąć plik, wszyscy użytkownicy muszą zsynchronizować dysk i usunąć folder z Bitrix24.