Bitrix24 aktywnie rozwija się od ponad 10 lat. Obserwujemy i szybko reagujemy na wszelkie zmiany rynkowe, uwzględniamy życzenia klientów i elastycznie dostosowujemy produkt do rosnących wymagań firm. Naszym celem jest dostarczanie firmom najbardziej zaawansowanych narzędzi do zwiększania sprzedaży w najlepszej cenie usług biznesowych w chmurze.
Nasza polityka taryfowa jest zgodna z interesami klientów i odzwierciedla ich prośby. Na przykład, gdy coraz więcej dużych klientów zaczęło korzystać z naszych usług, wprowadziliśmy plany cenowe Bitrix24 Enterprise, aby sprostać ich potrzebom. Dla nich udostępniliśmy specjalną infrastrukturę serwerową o podwyższonej wydajności. Ponadto wraz z nowymi planami taryfowymi kontynuowaliśmy obsługę wszystkich planów zarchiwizowanych.
No-Legacy Project
Na początku tego roku rozpoczęliśmy projekt No-Legacy Project. Jest to duży wielostronicowy projekt mający na celu następującą optymalizację:
- Doświadczenie użytkownika i interfejs UI/UX
- Skupienie się na kliencie i wymaganiach biznesowych
- Rozwiązania mobilne
- Polityka taryfowa
- Poprawa infrastruktury i wydajności
Pozbycie się przestarzałych rozwiązań jest absolutnie konieczne, aby osiągnąć te cele, zapewnić szybszą obsługę, zagwarantować bezpieczeństwo produktów i przyspieszyć wprowadzanie nowych narzędzi. Zmiany przyniosą korzyści wszystkim użytkownikom Bitrix24.
Jaki jest problem z zarchiwizowanymi planami?
Większość naszych klientów przeszła już na nową linię taryfową. Niewielka liczba użytkowników nadal korzysta z zarchiwizowanych planów.
Ze względu na nasze zaangażowanie na rzecz wszystkich użytkowników, nasz zespół musi obsługiwać 18 przestarzałych planów, które nie otrzymują żadnych aktualizacji i są hostowane przy użyciu przestarzałych rozwiązań infrastrukturalnych, które są zarówno wolniejsze, jak i mniej bezpieczne.
Stanowi to duże obciążenie dla programistów, specjalistów ds. zapewniania jakości i architektów systemów. W zeszłym roku te 18 planów wymagało dodatkowych 12 dni testowych, a 4% kont ze zarchiwizowanymi planami stanowiło 48% wszystkich poprawek.
Na wszystkich etapach rozwoju produktu musimy wspierać legacy, uwzględniać wszystkie niuanse nawet najwcześniejszych planów taryfowych. Optymalizacja kodu i dostarczanie nowych funkcjonalności staje się coraz trudniejsze. Testowanie spowalnia - użytkownicy otrzymują nowe narzędzia i poprawki później, niż by chcieli.
Jesteśmy również poważnie zaniepokojeni kwestiami bezpieczeństwa związanymi ze zarchiwizowanymi planami. Plany te nie otrzymują żadnych aktualizacji, więc po zidentyfikowaniu zagrożenia lub luki w zabezpieczeniach musimy ręcznie instalować poprawki bezpieczeństwa w każdym indywidualnym przypadku.
W związku z tym utrzymywanie zarchiwizowanych planów znacznie spowalnia rozwój produktu i wpływa na pozostałych naszych klientów. W 2023 r. wszyscy klienci planów zarchiwizowanych otrzymają propozycję przejścia na aktualną linię taryfową. Następnie plany zarchiwizowane zostaną zamknięte.