W większości przypadków pozyskanie nowych klientów jest trudniejsze niż utrzymanie istniejących, dlatego bardzo ważna jest praca ze stałymi klientami. Jeśli klient jest już w Twoim systemie, to nowe zamówienia od niego będą automatycznie oznaczane w CRM jako powtarzalne leady/deale.
Powtarzalne leady/deale mają odpowiednie oznaczenie obok nazwy.
Jeśli lead jest powiązany z kontaktem lub firmą, jest to powtarzalny lead.
Jeśli powtarzalny lead zostanie przekonwertowany na deal, a z klientem nie było jeszcze wygranych deali, deal ten zostanie oznaczony jako Ponowne zapytanie.
Jeśli masz już z klientem wygrane deale, to wszystkie nowe deale z tym klientem będą oznaczane jako Powtarzalny deal.
Jak znaleźć powtarzalne deale i leady
Aby znaleźć powtarzalne deale i leady, użyj filtra. Dodaj pola Nowy deal, Deal powracający/Powtarzalny lead i Ponowne zapytanie, aby znaleźć potrzebne elementy CRM.
Możesz także użyć reguł automatyzacji, które będą działać tylko w przypadku powtarzalnych leadów lub deali. Aby to zrobić, określ warunek Powtarzalny deal - równa się - Tak.
Jak wyłączyć powtarzalne leady
Możesz wyłączyć powtarzanie leady w CRM> Więcej> Ustawienia> Ustawienia CRM> Inne> Inne ustawienia.
W sekcji Ogólne odznacz Włącz tryb powtarzania sprzedaży i zaznacz Włącz starszy tryb tworzenia leadów.
Teraz Bitrix24 będzie zapisywać historię komunikacji z klientem bez tworzenia powtarzalnych leadów. Po przekonwertowaniu nowego leadu na kontakt lub firmę cała historia komunikacji będzie zapisywana w formularzu kontaktu lub firmy.
Powtarzalne leady/deale mają odpowiednie oznaczenie obok nazwy. Jeśli lead jest powiązany z kontaktem lub firmą, jest to powtarzalny lead.
Jeśli powtarzalny lead zostanie przekonwertowany na deal, a z klientem nie było jeszcze wygranych deali, deal ten zostanie oznaczony jako Powtarzalne zapytanie.
Jeśli masz już z klientem wygrane deale, to wszystkie nowe deale z tym klientem będą oznaczane jako Powtarzalny deal.