Ilość miejsca w chmurze jest ograniczona i zależy od planu taryfowego Bitrix24. Kiedy skończy się wolne miejsce, nie będziesz mógł przesyłać nowych plików do Bitrix24.
Aby dowiedzieć się, ile wolnego miejsca pozostało na Twoim koncie, przejdź do sekcji Subskrypcja > Dysk w chmurze.
Z tego artykułu dowiesz się, jakie dane zajmują miejsce i jak je wyczyścić.
Jakie dane są zawarte w sekcji "Rozmiar bazy danych"
Każdy użytkownik Bitrix24 pracuje z danymi, wprowadza zmiany na koncie i tworzy nowe elementy. Informacje te są przechowywane w bazie danych.
Największe sekcje, które najczęściej zajmują miejsce w bazie danych to:
- CRM. Leady, kontakty, firmy, deale, faktury i inteligentne procesy. Zawiera także historię zmian, aktywności i kosz CRM.
- Automatyzacja. Reguły, procesy biznesowe workflow i dzienniki ich wykonania.
- Poczta. Wiadomości przychodzące i wychodzące, kampanie e-mailowe Marketingu CRM.
- Czaty. Wiadomości z czatów wewnętrznych i kanałów otwartych.
Aby zwolnić miejsce w bazie danych, sugerujemy zwolnienie miejsca w systemie CRM. Aby to zrobić, usuń niepotrzebne elementy, nieaktualne aktywności, historię zmian i opróżnij kosz.
Wykorzystanie dysku w CRM
Jeśli po zwolnieniu miejsca w CRM rozmiar bazy danych zmniejszył się nieznacznie, zalecamy skontaktowanie się ze Wsparciem Bitrix24. Specjaliści sprawdzą, jakie dane zajmują miejsce w bazie danych. Jak aktywować Wsparcie Bitrix24
Jakie dane są zawarte w sekcji "Użyte miejsce na dysku"
Sekcja ta zawiera wszystkie pliki, z którymi pracują pracownicy.
- Pliki na dysku. Wszystkie pliki przesyłane przez pracowników na Mój dysk, Dysk firmowy oraz dyski projektów i grup.
- Pliki z zadań, wydarzeń i Aktualności. Pliki te znajdują się w Mój dysk > Załadowane pliki. Każdy pracownik ma własny folder na swoim dysku osobistym, w którym przechowywane tylko przesłane przez niego pliki.
- Pliki z czatów. Pliki znajdują się w sekcji Bitrix24.Drive > Oczyszczanie dysku > Tryb eksperta > Schowek komunikatora.
- Nagrania połączeń z klientami. Pliki przechowywane są w sekcji Dysk firmowy > Telefonia - nagrania rozmów.
- Pliki z wiadomości e-mail. Jeśli skrzynki pocztowe są powiązane z CRM, pliki wiadomości e-mail są zapisywane na dysku w sekcji Dysk firmowy > Pliki z e-maila.
- Pliki z pól niestandardowych. Załączniki w polach typu "Plik" w CRM, Listach i procesach biznesowych workflow.
Usuń pliki z dysku, aby zwolnić miejsce. Wykonaj bezpieczne czyszczenie, które usunie starsze wersje plików i elementów z Kosza.
Oczyszczanie dysku
Jak zwolnić miejsce na dysku
- Informacje o zajętym i wolnym miejscu w Bitrix24 są wyświetlane w sekcji Subskrypcja > Dysk w chmurze.
- Sekcja "Rozmiar bazy danych" zawiera informację o rozmiarze wszystkich danych konta, za wyjątkiem plików.
- Sekcja "Użyte miejsce na dysku" pokazuje całkowity rozmiar wszystkich plików przesłanych na konto.
- Aby zwolnić miejsce w chmurze, usuń nieużywane elementy i pliki.