W wiosennej aktualizacji wydaliśmy narzędzie Kanały Bitrix24. Kanały umożliwiają użytkownikom łatwe udostępnianie informacji, plików i omawianie określonych tematów. Kanały mogą być publiczne, dostępne dla wszystkich użytkowników, lub prywatne, dostępne tylko dla wybranych osób.
Jak utworzyć kanał
Kanały możesz tworzyć zarówno w wersji przeglądarkowej Bitrix24, jak i aplikacji mobilnej.
- Otwórz komunikator,
- Kliknij przycisk ołówka na górze listy czatów,
- Wybierz Kanały.
Wprowadź nazwę i opis kanału. Wybierz jego typ.
Publiczny. Wszyscy pracownicy widzą kanał na liście ogólnej i mogą do niego dołączyć.
Prywatny. Widoczny tylko dla właściciela i uczestników. Do kanału prywatnego możesz dołączyć na zaproszenie właściciela lub administratora.
Wybierz właściciela i administratorów kanału. Skonfiguruj uprawnienia dostępu:
- Zezwól na dodawanie uczestników: dodaj konkretnych pracowników, dział lub całą firmę.
- Zezwól na usuwanie uczestników.
- Uprawnienie do zmiany motywu czatu: pozwala na zmianę wyglądu czatu.
- Zezwól na dodawanie postów: umożliwia publikację postów na kanale.
Utwórz kanał, dodaj pracowników i zacznij dzielić się ważnymi informacjami i aktualnościami.
W sekcji Kanały znajduje się lista wszystkich publicznych kanałów, do których jeszcze nie dołączyłeś. Po dołączeniu do kanału możesz wyłączyć powiadomienia na pasku bocznym.
Kanały mają dwa liczniki:
- zielone: dla komentarzy.
- niebieskie: dla postów.
Otwórz sekcję Komunikator i naciśnij Plus (+).
Wpisz nazwę i opis kanału. Kliknij Dalej. Wybierz typ kanału:
Publiczny. Wszyscy pracownicy widzą kanał na liście ogólnej i mogą do niego dołączyć.
Prywatny. Widoczny tylko dla właściciela i uczestników. Do kanału prywatnego możesz dołączyć na zaproszenie właściciela lub administratora.
Dodaj pracowników do kanału. Kliknij Utwórz kanał.
Pasek boczny i ustawienia
Na pasku bocznym znajdziesz podstawowe informacje: listę uczestników, typ kanału, pliki i wydarzenia.
Na pasku bocznym dostępne są następujące działania:
Kopiuj link do kanału. Na pasku bocznym kliknij ikony pracowników i wybierz Kopiuj link do czatu.
Przypisz administratora. Na liście pracowników kliknij Trzy kropki (...) > Uczyń administratorem.
Usuń z czatu. Kliknij Trzy kropki (...) > Usuń z czatu
Usuń kanał. Kliknij trzy kropki i wybierz Usuń.
Każdy post na kanale ma menu kontekstowe. Aby go otworzyć, kliknij Trzy kropki (...).
Jeśli skomentujesz post, domyślnie będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Powiadomienia można wyłączyć na dwa sposoby:
- Kliknij ikonę w prawym dolnym rogu.
- Otwórz post, kliknij Napisz komentarz i wyłącz opcję Obserwuj.
W skrócie
- Kanały umożliwiają użytkownikom łatwe udostępnianie informacji, plików i omawianie określonych tematów.
- Kanały mogą być publiczne, dostępne dla wszystkich użytkowników, lub prywatne, dostępne tylko dla wybranych osób.
- Publiczne kanały, których nie jesteś członkiem, znajdują się w sekcji Kanały. Kanały, do których dołączyłeś, znajdziesz w sekcji Czaty.
- Kanały możesz tworzyć zarówno w wersji przeglądarkowej Bitrix24, jak i aplikacji mobilnej.