Zadania w Bitrix24 wspierają organizację pracy zespołu poprzez przydzielanie małych zadań oraz zarządzanie dużymi projektami. Umożliwiają śledzenie postępów pracy pracowników, kontrolowanie terminów oraz rozdzielanie obowiązków. Artykuł zawiera odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące zadań.
Ten artykuł pomoże się dowiedzieć:
- dlaczego nie wszystkie zadania są uwzględnione w raporcie,
- jakie uprawnienia do szablonów zadań mają pracownicy korzystający z planów Basic i Standard,
- dlaczego powtarzalne zadanie ma nieprawidłowy termin ostateczny,
- dlaczego usuwane są zadania powiązane z CRM,
- dlaczego po edycji zadanie zostaje odłączone od projektu.
Dlaczego nie wszystkie zadania są uwzględnione w raporcie
Raport za wskazany okres uwzględnia zadania, które są:
- utworzone i zamknięte w tym okresie,
- zamknięte w tym okresie,
- utworzone przed rozpoczęciem okresu i pozostają w pracy,
- utworzone przed rozpoczęciem okresu i zamknięte po jego zakończeniu. Raporty w zadaniach: jak zebrać statystyki dotyczące pracowników
Jakie uprawnienia do szablonów zadań mają pracownicy korzystający z planów Basic i Standard
W planach Basic i Standard użytkownicy mają standardowe uprawnienia do szablonów zadań:
- Wszyscy użytkownicy mogą tworzyć szablony zadań.
- Użytkownicy widzą i zarządzają tylko tymi szablonami, które sami utworzyli. Ta zasada obowiązuje, nawet jeśli twórcą i wykonawcą są wyznaczeni inni pracownicy.
Plany Bitrix24
Uprawnienia dostępu w zadaniach
Dlaczego powtarzalne zadanie ma nieprawidłowy termin ostateczny
W przypadku zadań powtarzalnych termin ostateczny obliczany jest od daty utworzenia zadania. Jeśli w szablonie włączono opcję Pomiń weekendy i dni wolne, data zakończenia będzie uwzględniać godziny pracy określone w ustawieniach Bitrix24.
Dlaczego usuwane są zadania powiązane z CRM
Przyczyna. Jeśli usuniesz element CRM, na przykład deal, powiązane z nim zadania zostaną przeniesione do kosza.
Rozwiązanie.
1-3. Przejdź do sekcji CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
4-5 Wybierz Inne i kliknij Inne ustawienia.
6-7. Otwórz sekcję Aktywności i włącz opcję Zachowaj zadania podczas usuwania obiektów CRM.
Dlaczego po edycji zadanie zostaje odłączone od projektu
Sytuacja. Po edycji zadanie może zostać odłączone od projektu, grupy roboczej lub przepływu.
Przyczyna. Jeśli użytkownik bez uprawnień do edycji zmieni zadanie w określonej grupie, zadanie to może utracić powiązanie z projektem, grupą lub przepływem. Dzieje się tak, gdy zadanie jest tworzone na podstawie szablonu lub w ramach przepływu, a użytkownik nie jest członkiem tej grupy.
Rozwiązanie. Upewnij się, że użytkownik dołączył do odpowiedniej grupy lub ma uprawnienia do edycji zadań tej grupy.
Jak skonfigurować uprawnienia dostępu w grupach i projektach