Lista wyjątków w CRM pomaga blokować automatyczne tworzenie leadów i deali na podstawie e-maili i połączeń od klientów.
Jest to przydatne, jeśli w CRM pojawia się dużo zbędnych danych: kampanie e-mailowe, niechciane połączenia, spam. Dodaj e-mail lub numer telefonu do listy wyjątków — i CRM nie będzie już tworzyć na ich podstawie leadów ani deali.
W artykule wyjaśnimy, jak skonfigurować:
Skonfiguruj listę wyjątków w CRM
W sekcji Lista wyjątków możesz:
Dodaj numer telefonu lub e-mail
Dodanie kontaktu klienta do listy wyjątków jest możliwe na trzy sposoby: w ustawieniach CRM, formularzu leadu lub deala, ustawieniach Telefonii.
W ustawieniach CRM
1–5. Przejdź do CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Inne > Lista wyjątków.
6. Kliknij Dodaj do listy.
7. Wprowadź adresy e-mail lub numery telefonów w formacie międzynarodowym (każdy w nowej linii). Po każdym kontakcie możesz dodać komentarz, oddzielając go średnikiem. Na przykład: jan@example.pl; menedżer Damian z firmy XYZ.
8. Kliknij Importuj.
W formularzu leadu lub deala
1. Otwórz formularz leadu lub deala.
2–3. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Dodaj do wyjątków.
Jeśli dodasz kontakt klienta do wyjątków z formularza, ten formularz oraz powiązany z nim kontakt lub firma zostaną usunięte. Jeśli dodano je przez pomyłkę — można je przywrócić z Kosza.
Kosz w CRM
W ustawieniach Telefonii
1–4. Przejdź do CRM > Sprzedaż > Kanały sprzedaży > Telefonia.
5–6. Kliknij Konfiguruj numery i wybierz odpowiedni numer.
7–8. Wybierz Integracja systemu CRM > Edytuj wyjątki CRM.
9. Kliknij Dodaj do listy.
10. Wprowadź numery telefonów w formacie międzynarodowym (każdy w nowej linii). Po każdym kontakcie możesz dodać komentarz, oddzielając go średnikiem.
11. Kliknij Załaduj.
Usuń numer telefonu lub e-mail
Jeśli przez pomyłkę dodano klienta do listy wyjątków, można go łatwo usunąć. Wybierz kontakt z listy i kliknij Menu (≡) > Usuń z wyjątków.
Znajdź kontakt klienta
Użyj filtrów, aby znaleźć odpowiedni e-mail lub numer telefonu.
1. Kliknij Filtr.
2–3. Skonfiguruj parametry wyszukiwania i kliknij Wyszukaj. Możesz wyszukiwać według:
- komentarza, jeśli nie pamiętasz e-maila lub numeru,
- konkretnego e-maila lub numeru,
- typu wpisu na liście wyjątków.
Skonfiguruj uprawnienia dostępu
Administrator Bitrix24 może skonfigurować uprawnienia dostępu do listy wyjątków. Na przykład pracownicy będą mogli tylko przeglądać listę wyjątków, a kierownik — wprowadzać zmiany.
1–4. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do CRM.
5. Wybierz Wyjątki.
6. Wskaż, kto będzie mógł przeglądać lub edytować listę.
Uprawnienia dostępu do CRM
W skrócie
- Lista wyjątków w CRM pomaga blokować automatyczne tworzenie leadów i deali na podstawie e-maili i połączeń od klientów.
- Lista wyjątków jest wspólna dla CRM i wszystkich użytkowników.
- Działa tylko dla nowych e-maili. Jeśli klient odpowie na wiadomość, trafi ona do CRM.
- Wiadomości przez komunikatory i formularze CRM nie są objęte listą wyjątków.
- W sekcji Lista wyjątków możesz: dodać numer telefonu lub e-mail do listy, usunąć je z listy i znaleźć za pomocą filtra.
- Dodanie kontaktu klienta do listy wyjątków jest możliwe na trzy sposoby: w ustawieniach CRM, formularzu leada lub deala, ustawieniach Telefonii.
- Skonfiguruj uprawnienia dostępu do listy wyjątków — wskaż, kto będzie przeglądać listę, a kto wprowadzać zmiany.