Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Jak utworzyć i skonfigurować formularz CRM dla sprzedaży

Formularze danych kontaktowych CRM w Bitrix24 pomagają szybko uruchamiać sprzedaż online bez potrzeby posiadania sklepu internetowego. Możesz dodać produkty do formularza, zintegrować go z systemem płatności i osadzić na stronie internetowej, a także łatwo udostępnić link do formularza klientowi przez czat lub e-mail. Gdy klient wypełni formularz, dane o zamówieniu zostaną zapisane w CRM.

To rozwiązanie nadaje się do:

  • testowania popytu na nowe produkty,
  • sprzedaży pojedynczych produktów lub usług,
  • zbierania zamówień i płatności przez media społecznościowe, komunikatory lub e-mail,
  • przyjmowania zgłoszeń z natychmiastową płatnością.

W artykule wyjaśniamy, jak:


Jak utworzyć formularz CRM do sprzedaży

1–4. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Kanały sprzedaży > Formularze CRM.
5. Kliknij Dodaj.
6. Wybierz scenariusz sprzedaży.
Jak utworzyć i skonfigurować formularz CRM

Produkty bez zdjęć. Ten scenariusz jest idealny dla sprzedaży usług i produktów, gdzie wizerunek nie odgrywa kluczowej roli, np. rezerwacja masażu lub biletów.

Produkty z płatnością. Różni się od scenariusza Produkty bez zdjęć jedynie włączoną płatnością. Odpowiednie dla e-booków, poradników, kursów online, subskrypcji itp. Aby scenariusz działał, należy podłączyć system płatności.
Jak podłączyć systemy płatności

Produkty z małym zdjęciem. Dodaje do formularza nazwę produktu i jego niewielkie zdjęcie. Klient szybciej znajdzie potrzebny produkt i złoży zamówienie.

Produkty z dużym zdjęciem. Pozwala zobaczyć produkt w dużym formacie i przyjrzeć się szczegółom przed zakupem.


Jak skonfigurować formularz CRM do sprzedaży

Aby klienci mogli składać zamówienia, dla każdego formularza CRM wskaż asortyment i skonfiguruj pole wyboru produktów.

1. Przejdź do zakładki Pola.
2. Kliknij Dodaj produkty, jeśli chcesz podzielić asortyment na grupy, np. biżuteria i opakowania prezentowe.
3. Kliknij ikonę ołówka, aby edytować pole Produkty.

Dodaj produkty do formularza

Domyślnie formularz pobiera trzy pierwsze pozycje z katalogu CRM. Jeśli katalog jest pusty, możesz utworzyć nowe produkty bezpośrednio w formularzu CRM.
Jak utworzyć i skonfigurować katalog produktów

Dodanie produktu do formularza CRM możliwe jest na dwa sposoby:

Przez pole Nazwa. Wygodne dla szybkiego dodawania pojedynczych produktów.

1. Wprowadź nazwę produktu w polu Nazwa.
2–3. Na liście rozwijanej wybierz odpowiednią opcję z katalogu lub utwórz nową.
4. Aby usunąć produkt, kliknij krzyżyk.
5. Aby dodać kolejną linię dla produktu, kliknij Dodaj.

Przez katalog. Idealne dla dużych asortymentów produktów.

1. Kliknij Wybierz z katalogu.
2. Wybierz sekcję i podsekcję.
3–4. Kliknij Rozwiń > Wybierz obok wybranego produktu — zostanie on automatycznie dodany do formularza.
5. Zamknij katalog.

Skonfiguruj wyświetlanie produktu w formularzu

Zmień nazwę, zdjęcie i cenę produktu, uwzględniając specyfikę formularza CRM.

Nazwa. W formularzach nie są wyświetlane cechy produktu: rozmiar, materiał itp. Możesz dodać te informacje do nazwy, aby klient mógł znaleźć odpowiednią opcję na liście.

Wprowadź nową nazwę w polu Nazwa i kliknij Zmień nazwę — zostanie ona również zaktualizowana w katalogu CRM. Dla produktu z wariantami zaktualizowana zostanie nazwa tylko wybranego wariantu — nazwa głównego produktu w katalogu pozostanie bez zmian.

Zdjęcie.

1. Prześlij dodatkowe zdjęcia przez przycisk ➕ lub kliknij miniaturę, aby otworzyć edytor zdjęć.
2–3. Wybierz zdjęcie i edytuj je: odbij pionowo lub poziomo, przytnij, zmień na czarno-białe itp.
3. Zapisz zmiany.

Cena. Możesz dostosować cenę do konkretnej grupy odbiorców, sezonu lub promocji. W każdym formularzu CRM można ustawić inną cenę dla tego samego produktu, nie zmieniając danych w katalogu produktów.

1–2. Kliknij Konfiguruj i zaznacz pole Pokaż rabaty.
3–5. Wypełnij pola Cena i Rabat. Przy składaniu zamówienia klient zobaczy w formularzu obie ceny: pełną i z uwzględnieniem rabatu.
6. Aby przejść do formularza produktu, kliknij ikonę strzałki w polu Nazwa.

Skonfiguruj wybór produktu w formularzu

Edytuj pole Produkty, aby klientom było wygodnie składać zamówienia, a Tobie łatwiej przetwarzać zgłoszenia.

  • Nazwa — jeśli w formularzu jest kilka pól z produktami, nadaj im zrozumiałe nazwy, np. Wybierz biżuterię, Wybierz opakowanie.
  • Pole wymagane — klient nie będzie mógł wysłać formularza, dopóki nie wybierze produktu.
  • Wielokrotne — klient może wybrać kilka różnych produktów.
  • Pokaż duże zdjęcie — określa rozmiar zdjęcia produktu w formularzu: duże zdjęcie lub miniatura.
  • Zezwalaj na niestandardową cenę produktu — klient będzie mógł kupić produkt po wybranej cenie. Zaznacz opcję i wybierz produkt z listy — w formularzu pojawi się aktualna cena i pole do wprowadzenia własnej ceny. Jeśli opcja jest aktywna, w formularzu pozostanie tylko wybrany produkt — pozostałe zostaną ukryte.
  • Wartość domyślna — pozwala wybrać produkt, który zostanie automatycznie dodany do formularza.
  • Podpowiedź dla pola — krótki tekst, który pomoże klientowi się zorientować, np. informacja o możliwości podania własnej ceny.

Zapisz zmiany.


Jak włączyć płatności w formularzach CRM

Aby klienci mogli opłacać zamówienia bezpośrednio w formularzu CRM, należy włączyć przyjmowanie płatności. Dla każdego formularza metody płatności konfiguruje się indywidualnie.

1–2. Przejdź do zakładki Płatność i włącz Akceptacja płatności.
3. Wybierz opcje systemów płatności z listy lub podłącz nowe.
4–6. Jeśli na liście nie ma odpowiednich rozwiązań, kliknij Podłącz więcej systemów płatności > Wyświetl wszystkie i wybierz aplikację z katalogu Bitrix24 Market.
Zapisz zmiany.
Jak skonfigurować metody płatności

Jeśli podłączysz nowy system płatności w formularzu CRM lub Centrum Sprzedaży, jest on automatycznie włączany we wszystkich formularzach z włączoną opcją płatności.

Gdy klient wypełni formularz z włączoną płatnością, automatycznie otworzy się okno, w którym zobaczy szczegóły zamówienia i będzie mógł je opłacić.

Aby przyjmować płatności przez formularze CRM, skonfiguruj Zarządzanie Asortymentem. Nawet jeśli zabronisz zakupu produktów, których nie ma w magazynie, klienci będą mogli wysłać zamówienie na nie przez formularz, ale płatność w takim przypadku będzie niedostępna.
Jak włączyć Zarządzanie Asortymentem w Bitrix24
Jak skonfigurować zarządzanie asortymentem


W skrócie

  • Formularze CRM w Bitrix24 pomagają szybko uruchamiać sprzedaż online bez potrzeby posiadania sklepu internetowego.
  • Utwórz formularz CRM i wybierz jeden ze scenariuszy sprzedaży: bez zdjęć, z dużym lub małym zdjęciem, z włączoną płatnością.
  • Przejdź do zakładki Pola i edytuj pole Produkty: dodaj produkty, zmień ich nazwy, zdjęcia i ceny, skonfiguruj wybór produktów.
  • Jeśli zmienisz nazwę produktu w formularzu, zostanie ona również zaktualizowana w katalogu CRM. Dla produktu z wariantami zaktualizowana zostanie nazwa tylko wybranego wariantu — nazwa głównego produktu w katalogu pozostanie bez zmian.
  • W sekcji Płatność włącz przyjmowanie płatności. Wybierz dostępne systemy płatności lub podłącz nowe.
  • Jeśli podłączysz nowy system płatności w formularzu CRM lub Centrum Sprzedaży, jest on automatycznie włączany we wszystkich formularzach z włączoną opcją płatności.
  • Aby przyjmować płatności przez formularze CRM, skonfiguruj Zarządzanie Asortymentem. Nawet jeśli zabronisz zakupu produktów, których nie ma w magazynie, klienci będą mogli wysłać zamówienie na nie przez formularz, ale płatność w takim przypadku będzie niedostępna.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Uprawnienia dostępu do Kalendarza Bitrix24 Instagram Direct: podłącz wiadomości i komentarze Jak skonfigurować kolejkę pracowników w otwartych kanałach Jak chronić dane w aplikacji mobilnej Bitrix24 Jak zmienić profil pracownika w Bitrix24 Poproś o pomoc Partnera Bitrix24 Uprawnienia do dokumentu kwit składowy e-Podpis: kanban do pracy z dokumentami Facebook: podłącz komentarze Uprawnienia do dokumentu odpisu