Formularze danych kontaktowych CRM w Bitrix24 pomagają szybko uruchamiać sprzedaż online bez potrzeby posiadania sklepu internetowego. Możesz dodać produkty do formularza, zintegrować go z systemem płatności i osadzić na stronie internetowej, a także łatwo udostępnić link do formularza klientowi przez czat lub e-mail. Gdy klient wypełni formularz, dane o zamówieniu zostaną zapisane w CRM.
To rozwiązanie nadaje się do:
- testowania popytu na nowe produkty,
- sprzedaży pojedynczych produktów lub usług,
- zbierania zamówień i płatności przez media społecznościowe, komunikatory lub e-mail,
- przyjmowania zgłoszeń z natychmiastową płatnością.
W artykule wyjaśniamy, jak:
Jak utworzyć formularz CRM do sprzedaży
1–4. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Kanały sprzedaży > Formularze CRM.
5. Kliknij Dodaj.
6. Wybierz scenariusz sprzedaży.
Jak utworzyć i skonfigurować formularz CRM
Produkty bez zdjęć. Ten scenariusz jest idealny dla sprzedaży usług i produktów, gdzie wizerunek nie odgrywa kluczowej roli, np. rezerwacja masażu lub biletów.
Produkty z płatnością. Różni się od scenariusza Produkty bez zdjęć jedynie włączoną płatnością. Odpowiednie dla e-booków, poradników, kursów online, subskrypcji itp. Aby scenariusz działał, należy podłączyć system płatności.
Jak podłączyć systemy płatności
Produkty z małym zdjęciem. Dodaje do formularza nazwę produktu i jego niewielkie zdjęcie. Klient szybciej znajdzie potrzebny produkt i złoży zamówienie.
Produkty z dużym zdjęciem. Pozwala zobaczyć produkt w dużym formacie i przyjrzeć się szczegółom przed zakupem.
Jak skonfigurować formularz CRM do sprzedaży
Aby klienci mogli składać zamówienia, dla każdego formularza CRM wskaż asortyment i skonfiguruj pole wyboru produktów.
1. Przejdź do zakładki Pola.
2. Kliknij Dodaj produkty, jeśli chcesz podzielić asortyment na grupy, np. biżuteria i opakowania prezentowe.
3. Kliknij ikonę ołówka, aby edytować pole Produkty.
Dodaj produkty do formularza
Domyślnie formularz pobiera trzy pierwsze pozycje z katalogu CRM. Jeśli katalog jest pusty, możesz utworzyć nowe produkty bezpośrednio w formularzu CRM.
Jak utworzyć i skonfigurować katalog produktów
Dodanie produktu do formularza CRM możliwe jest na dwa sposoby:
Przez pole Nazwa. Wygodne dla szybkiego dodawania pojedynczych produktów.
1. Wprowadź nazwę produktu w polu Nazwa.
2–3. Na liście rozwijanej wybierz odpowiednią opcję z katalogu lub utwórz nową.
4. Aby usunąć produkt, kliknij krzyżyk.
5. Aby dodać kolejną linię dla produktu, kliknij Dodaj.
Przez katalog. Idealne dla dużych asortymentów produktów.
1. Kliknij Wybierz z katalogu.
2. Wybierz sekcję i podsekcję.
3–4. Kliknij Rozwiń > Wybierz obok wybranego produktu — zostanie on automatycznie dodany do formularza.
5. Zamknij katalog.
Skonfiguruj wyświetlanie produktu w formularzu
Zmień nazwę, zdjęcie i cenę produktu, uwzględniając specyfikę formularza CRM.
Nazwa. W formularzach nie są wyświetlane cechy produktu: rozmiar, materiał itp. Możesz dodać te informacje do nazwy, aby klient mógł znaleźć odpowiednią opcję na liście.
Wprowadź nową nazwę w polu Nazwa i kliknij Zmień nazwę — zostanie ona również zaktualizowana w katalogu CRM. Dla produktu z wariantami zaktualizowana zostanie nazwa tylko wybranego wariantu — nazwa głównego produktu w katalogu pozostanie bez zmian.
Zdjęcie.
1. Prześlij dodatkowe zdjęcia przez przycisk ➕ lub kliknij miniaturę, aby otworzyć edytor zdjęć.
2–3. Wybierz zdjęcie i edytuj je: odbij pionowo lub poziomo, przytnij, zmień na czarno-białe itp.
3. Zapisz zmiany.
Cena. Możesz dostosować cenę do konkretnej grupy odbiorców, sezonu lub promocji. W każdym formularzu CRM można ustawić inną cenę dla tego samego produktu, nie zmieniając danych w katalogu produktów.
1–2. Kliknij Konfiguruj i zaznacz pole Pokaż rabaty.
3–5. Wypełnij pola Cena i Rabat. Przy składaniu zamówienia klient zobaczy w formularzu obie ceny: pełną i z uwzględnieniem rabatu.
6. Aby przejść do formularza produktu, kliknij ikonę strzałki w polu Nazwa.
Skonfiguruj wybór produktu w formularzu
Edytuj pole Produkty, aby klientom było wygodnie składać zamówienia, a Tobie łatwiej przetwarzać zgłoszenia.
- Nazwa — jeśli w formularzu jest kilka pól z produktami, nadaj im zrozumiałe nazwy, np. Wybierz biżuterię, Wybierz opakowanie.
- Pole wymagane — klient nie będzie mógł wysłać formularza, dopóki nie wybierze produktu.
- Wielokrotne — klient może wybrać kilka różnych produktów.
- Pokaż duże zdjęcie — określa rozmiar zdjęcia produktu w formularzu: duże zdjęcie lub miniatura.
- Zezwalaj na niestandardową cenę produktu — klient będzie mógł kupić produkt po wybranej cenie. Zaznacz opcję i wybierz produkt z listy — w formularzu pojawi się aktualna cena i pole do wprowadzenia własnej ceny. Jeśli opcja jest aktywna, w formularzu pozostanie tylko wybrany produkt — pozostałe zostaną ukryte.
- Wartość domyślna — pozwala wybrać produkt, który zostanie automatycznie dodany do formularza.
- Podpowiedź dla pola — krótki tekst, który pomoże klientowi się zorientować, np. informacja o możliwości podania własnej ceny.
Zapisz zmiany.
Jak włączyć płatności w formularzach CRM
Aby klienci mogli opłacać zamówienia bezpośrednio w formularzu CRM, należy włączyć przyjmowanie płatności. Dla każdego formularza metody płatności konfiguruje się indywidualnie.
1–2. Przejdź do zakładki Płatność i włącz Akceptacja płatności.
3. Wybierz opcje systemów płatności z listy lub podłącz nowe.
4–6. Jeśli na liście nie ma odpowiednich rozwiązań, kliknij Podłącz więcej systemów płatności > Wyświetl wszystkie i wybierz aplikację z katalogu Bitrix24 Market.
Zapisz zmiany.
Jak skonfigurować metody płatności
Gdy klient wypełni formularz z włączoną płatnością, automatycznie otworzy się okno, w którym zobaczy szczegóły zamówienia i będzie mógł je opłacić.
Jak włączyć Zarządzanie Asortymentem w Bitrix24
Jak skonfigurować zarządzanie asortymentem
W skrócie
- Formularze CRM w Bitrix24 pomagają szybko uruchamiać sprzedaż online bez potrzeby posiadania sklepu internetowego.
- Utwórz formularz CRM i wybierz jeden ze scenariuszy sprzedaży: bez zdjęć, z dużym lub małym zdjęciem, z włączoną płatnością.
- Przejdź do zakładki Pola i edytuj pole Produkty: dodaj produkty, zmień ich nazwy, zdjęcia i ceny, skonfiguruj wybór produktów.
- Jeśli zmienisz nazwę produktu w formularzu, zostanie ona również zaktualizowana w katalogu CRM. Dla produktu z wariantami zaktualizowana zostanie nazwa tylko wybranego wariantu — nazwa głównego produktu w katalogu pozostanie bez zmian.
- W sekcji Płatność włącz przyjmowanie płatności. Wybierz dostępne systemy płatności lub podłącz nowe.
- Jeśli podłączysz nowy system płatności w formularzu CRM lub Centrum Sprzedaży, jest on automatycznie włączany we wszystkich formularzach z włączoną opcją płatności.
- Aby przyjmować płatności przez formularze CRM, skonfiguruj Zarządzanie Asortymentem. Nawet jeśli zabronisz zakupu produktów, których nie ma w magazynie, klienci będą mogli wysłać zamówienie na nie przez formularz, ale płatność w takim przypadku będzie niedostępna.