Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Uprawnienia dostępu do Zarządzania Asortymentem

Zarządzanie Asortymentem w Bitrix24 pomaga kontrolować stany magazynowe i przepływ produktów. Aby uniknąć przypadkowych zmian i błędów w dokumentach, możesz skonfigurować uprawnienia dostępu dla pracowników. Na przykład magazynier będzie jedynie przyjmować produkty na magazyn, a menedżer — sprzedawać i obsługiwać dokumenty sprzedaży.

Konfiguracja uprawnień w zarządzaniu asortymentem jest dostępna nie we wszystkich planach.
Plany taryfowe

W artykule omówimy:

Domyślnie uprawnienia dostępu mogą być konfigurowane przez administratora Bitrix24, ale może on przekazać te prawa innym pracownikom. Aby skonfigurować uprawnienia, otwórz
CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.


Wybór standardowych ról

Dostęp jest przypisywany według ról. Możesz użyć standardowych ról — dodać pracowników i skonfigurować uprawnienia za pomocą przełączników. Dostępne są trzy role:

  • Przełożony — zarządza asortymentem i jego ustawieniami: edytuje magazyny, konfiguruje widok formularzy dokumentów, przegląda raporty, ustala rezerwacje. Może obsługiwać wszystkie typy dokumentów magazynowych, ale nie może ich usuwać. Przełożony może poprawiać błędy w zarządzaniu i kontrolować pracę.
  • Menedżer — odpowiada za wysyłki produktów do klientów: widzi magazyny i stany magazynowe, realizuje sprzedaż i rejestruje odpisy z magazynu. Pracownik może tworzyć dokumenty i potwierdzać dostępność produktów.
  • Magazynier — odpowiada za przepływ produktów i przeprowadza operacje magazynowe: przyjęcia, przesunięcia, odpisy. Pracownik może tworzyć dokumenty, ale nie może anulować ich przetworzenia ani ich usuwać.

Nazwy ról i domyślny zestaw uprawnień mogą się różnić — zależy to od momentu utworzenia Twojego Bitrix24. Zawsze możesz zmienić uprawnienia i dostosować role do potrzeb Twojego zespołu. Aby pracownicy mogli korzystać z Zarządzania Asortymentem, muszą mieć dodatkowo skonfigurowane uprawnienia do katalogu produktów.
Jak skonfigurować uprawnienia dostępu do katalogu produktów


Konfiguracja własnych ról

Jeśli standardowe role nie są odpowiednie, możesz utworzyć własne. Ogólna zasada konfiguracji:

  • 1–2. Utwórz nową rolę. W tym celu kliknij Trzy kropki (...) i wybierz Dodaj nową rolę, a następnie podaj jej nazwę.
  • 3. Dodaj pracowników do roli.
  • 4. Wybierz odpowiedni zestaw uprawnień za pomocą przełączników.

Możesz skopiować skonfigurowane uprawnienia do nowej roli i zmienić kolejność wyświetlania ról.

  • Klonuj rolę — przenosi wszystkie skonfigurowane uprawnienia z jednej roli do drugiej. Przydatne, jeśli chcesz utworzyć podobną rolę z drobnymi zmianami.
  • Pokaż/ukryj rolę — pozwala pozostawić na liście tylko potrzebne role, a pozostałe ukryć. Przydatne, jeśli chcesz porównać lub edytować kilka ról.

Aby skonfigurować konkretną rolę, kliknij Trzy kropki (...) po prawej stronie nazwy i wybierz:

  • Wybierz wszystkie uprawnienia — pełne uprawnienia dostępu do wszystkich sekcji dla wybranej roli.
  • Odznacz wszystkie uprawnienia — uprawnienia do wszystkich sekcji zostaną zamknięte.
  • Zmień nazwę — zmień nazwę roli.
  • Klonuj — tworzy kopię wybranej roli.
  • Usuń — usuwa rolę wraz z jej ustawieniami.

Wybór uprawnień dostępu

Uprawnienia dostępu do Zarządzania Asortymentem dzielą się na trzy bloki.

Zarządzanie Asortymentem. W tym bloku możesz skonfigurować dostęp do sekcji i operacji magazynowych. Uprawnienia zazwyczaj przydziela się menedżerom do pracy z dokumentami, a kierownikom do ustawień i raportów.

Dokumenty Zarządzania Asortymentem. W tym bloku możesz skonfigurować dostęp do dokumentów zarządzania asortymentem: „Kwit składowy”, „Dokument korekty zapasów”, „Transfer”, „Odpis”, „Sprzedaż”. Dla każdego dokumentu uprawnienia są ustawiane osobno, ale ich zestaw jest taki sam — widok, utwórz i edytuj, przetwarzaj obiekty magazynowe, anuluj przetwarzanie i usuń obiekt magazynowy.
Uprawnienie do dokumentu korekty zapasów
Uprawnienia do dokumentu kwit składowy
Uprawnienia do dokumentu odpisu
Uprawnienia dostępu do dokumentu transferu
Uprawnienie do dokumentu sprzedaży

Rezerwacja produktów. W tym bloku możesz skonfigurować, którzy pracownicy będą mogli rezerwować produkty i zarządzać trybami rezerwacji. Na przykład menedżer może „zarezerwować” potrzebne pozycje do daty wysyłki, aby nie zostały sprzedane innemu klientowi.
Jak skonfigurować uprawnienia do rezerwacji produktów


W skrócie

  • W Bitrix24 możesz skonfigurować uprawnienia dostępu do Zarządzania Asortymentem, aby pracownicy pracowali tylko z potrzebnymi danymi. Na przykład magazynier przyjmuje i przesuwa produkty, a menedżer realizuje sprzedaż.
  • Dostęp jest konfigurowany według ról. Możesz użyć standardowych ról lub utworzyć własne.
  • Dla każdej roli wybierasz, jakie działania będą dostępne: przegląd, tworzenie, edytowanie, usuwanie i inne.
  • Uprawnienia dostępu dzielą się na trzy bloki: Zarządzanie Asortymentem, dokumenty Zarządzania Asortymentem i rezerwacja produktów.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Pytania dotyczące Centrum Kontaktowego Często zadawane pytania dotyczące rezerwacji Często zadawane pytania dotyczące Ustawień Bitrix24 Uprawnienie do rezerwacji produktów Uprawnienia dostępu do dokumentu transferu Uprawnienia dostępu do Tablic Pytania dotyczące Aktualności Często zadawane pytania dotyczące Wsparcia Bitrix24 Uprawnienie do dokumentu sprzedaży e-Podpis w HR: Lista pracowników bez zgody na e-podpis
Ostatnio wyświetlone artykuły
e-Podpis w HR: Utwórz grupę pracowników