Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Widżet pracownika
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Katalog produktów i usług

Katalog to baza danych, w której są przechowywane informacje o produktach i usługach firmy. Zawiera nazwy, ceny, numery artykułów i inne parametry. Dzięki katalogowi łatwo znaleźć potrzebne pozycje i dodać je do leadów, deali, faktur i ofert. Podczas tworzenia dokumentu menedżer nie musi ręcznie wprowadzać danych o produkcie lub usłudze — wszystkie informacje są dodawane automatycznie. Oszczędza to czas, zmniejsza liczbę błędów i pozwala na dostęp do aktualnych danych o wszystkich produktach i usługach.

W Bitrix24 dostępny jest wspólny katalog produktów dla CRM i sklepów internetowych. Jeśli połączysz sklep internetowy, pozycje z katalogu automatycznie pojawią się na stronie.

Domyślnie katalog i ustawienia dostępu do niego może edytować administrator Bitrix24, ale może on nadać to uprawnienie innym pracownikom.
Jak skonfigurować uprawnienia dostępu do katalogu produktów

W artykule opowiemy, jak:

Przejdź do CRM > Asortyment > Katalog produktów.


Jak zbudowany jest katalog produktów i usług

Do katalogu można dodawać produkty i usługi.

Produkty — to wszelkie fizyczne towary, które można magazynować i sprzedawać.
Jak utworzyć nowy produkt w katalogu.

W karcie produktu można tworzyć warianty — różne wersje tego samego produktu, które różnią się określonymi cechami: rozmiarem, kolorem, objętością, materiałem itp. Dla produktów i wariantów można skonfigurować właściwości: cenę, numer artykułu, stany magazynowe itp.
Praca z wariantami produktu
Właściwości produktów i wariantów.

Usługi — to niematerialne oferty, które nie są magazynowane i nie mają wariantów. Na przykład godzina pracy osobistego stylisty lub czyszczenie chemiczne jednej rzeczy.
Czym są usługi i jak je utworzyć.

Jeśli asortyment jest duży, podziel pozycje na kategorie. Na przykład utwórz sekcję Odzież z podsekcjami Męska i Damska oraz sekcję Usługi z podsekcjami Przymiarka i Czyszczenie chemiczne. To ułatwi szybkie znajdowanie potrzebnych pozycji.

Dostosuj listę pozycji do swoich potrzeb, aby widzieć tylko potrzebne parametry. Wybierz Ustawienia (⚙️), zaznacz kolumny, które mają być wyświetlane na liście, i kliknij Dodaj. Na przykład możesz wyświetlić numer artykułu, stany magazynowe i producenta, jeśli ważne jest szybkie porównywanie parametrów.


Jak znaleźć potrzebne pozycje w katalogu

W katalogu można wyszukiwać pozycje przy użyciu paska wyszukiwania i filtrów.

Przy użyciu paska wyszukiwania:

  1. Kliknij Filtrowanie + wyszukiwanie.
  2. Wpisz nazwę produktu lub usługi.

Przy użyciu filtrów: Możesz wyszukiwać pozycje według ich parametrów.

1–3. Kliknij Filtrowanie + wyszukiwanie > Dodaj pole i wybierz potrzebne pola.
4. Kliknij Dodaj.
5–6. Wprowadź wartości dla każdego pola i kliknij Wyszukaj.

Jeśli potrzebnego pola nie ma na liście, dodaj je w ustawieniach właściwości produktów. Może to zrobić administrator Bitrix24 lub CRM.
Model ról w CRM.

1–4. Przejdź do CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Ustawienia produktów.
6. Otwórz kartę właściwości.
6–7. Zaznacz opcję Pokaż filtr dla tej właściwości. Zapisz zmiany.

Teraz możesz wyszukiwać pozycje w katalogu według tego pola.


Jak importować i eksportować pozycje

Import i eksport ułatwiają pracę z dużym asortymentem. Możesz:

  • Załadować gotową listę pozycji do Bitrix24.
  • Wyeksportować katalog do Excela, aby zaktualizować ceny lub przygotować cennik.

Import i eksport działają tylko z produktami bez wariantów. Jeśli pozycja ma różne cechy — na przykład kilka kolorów i rozmiarów — takie warianty należy dodać ręcznie w kartach produktów.

Aby pracownicy mogli uruchamiać import lub eksport produktów, skonfiguruj dla nich uprawnienia.
Jak skonfigurować uprawnienia do importu i eksportu produktów

Import katalogu:
1–2. Przejdź do Ustawień (⚙️) > Import produktów.
3. Pobierz szablon pliku importu i wypełnij go. Plik importu powinien być w formacie CSV.
4–5. Załaduj plik importu do Bitrix24 i sprawdź zgodność pól.
Jak importować produkty do CRM.

Eksport katalogu:

1. Zresetuj wszystkie filtry wyszukiwania, aby wyświetlić wszystkie pozycje katalogu na stronie głównej.
2–4. Wybierz pola, które mają być wyświetlane na liście — przejdź do ustawień listy, zaznacz potrzebne właściwości i kliknij Zastosuj.
5–6. Wybierz Ustawienia katalogu (⚙️), a następnie Excel.

Podczas eksportu całego katalogu pozycje są eksportowane do pliku jako jedna lista — bez zachowania struktury. Jeśli chcesz wyeksportować konkretną sekcję, na przykład do cennika dla określonej kategorii, otwórz odpowiedni folder i przejdź do eksportu. Do pliku trafią te elementy, które są wyświetlane na liście. Jeśli są to produkty — zostaną wyeksportowane produkty, jeśli foldery — tylko ich nazwy. Podczas eksportu katalogu sekcje, podsekcje i produkty są eksportowane osobno.


W skrócie

  • Katalog produktów w CRM to baza danych, w której są przechowywane informacje o produktach i usługach firmy. Zawiera nazwy, ceny, numery artykułów i inne parametry.
  • Dzięki niemu łatwo znaleźć potrzebne pozycje i dodać je do leadów, deali, faktur i ofert.
  • Do katalogu można dodawać produkty — wszelkie fizyczne towary, które można magazynować i sprzedawać, oraz usługi — niematerialne oferty.
  • Jeśli asortyment jest duży, podziel pozycje na kategorie. Na przykład utwórz sekcję Odzież z podsekcjami Męska i Damska.
  • Dostosuj listę pozycji do swoich potrzeb, aby widzieć tylko potrzebne parametry. Wybierz Ustawienia (⚙️) i zaznacz kolumny, które mają być wyświetlane na liście.
  • W katalogu można wyszukiwać pozycje przy użyciu paska wyszukiwania i filtrów. Kliknij Filtrowanie + wyszukiwanie i określ potrzebne parametry, na przykład nazwę, producenta. Filtry można zapisać do ponownego użycia.
  • Pozycje można importować i eksportować. Możesz załadować gotową listę pozycji do Bitrix24 lub wyeksportować katalog do Excela, aby zaktualizować ceny lub przygotować cennik.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Przykład konfiguracji dostępu do Zarządzania Asortymentem Limit otwartych czatów dla otwartych kanałów Warunki korzystania z kanałów Facebook, Instagram i WhatsApp e-Podpis w Bitrix24: jak utworzyć i wysłać dokument do podpisu Pytania dotyczące Wsparcia Bitrix24 Raport o bieżącym asortymencie Raport o asortymencie Otwarte kanały: uzyskaj zgodę na przetwarzanie danych osobowych Pytania dotyczące Ustawień Bitrix24 Jak tworzyć i konfigurować zgodę użytkownika w formularzach CRM