Administratorzy wersji Bitrix24 On-Premise z aktywną licencją mogą wysyłać zapytanie do specjalistów pomocy technicznej i otrzymywać porady ekspertów bezpośrednio ze swojego portalu.
Komunikacja z pomocą techniczną Bitrix24 odbywa się w komunikatorze na specjalnym czacie.
Podłącz wsparcie Bitrix24 On-Premise
- Przejdź do Panelu sterowania > Ustawienia > Ustawienia systemowe > Ustawienia modułu.
- Wybierz Bitrix24 Chat Bots z listy rozwijanej.
- Zaznacz Włącz kanał wsparcia Bitrix24.
Początkowo chatbot może nie mieć połączenia z serwerami Bitrix24, dlatego jest instalowany jako zwykły bot.
Następnie musisz aktywować chatbota Support for Bitrix24 On-Premise editions w oknie czatu:
Podczas aktywacji chatbota, dostępność serwerów jest sprawdzana z obu stron - zarówno z sieci klienta, jak i z serwera Bitrix24. Sprawdzamy również ważność licencji oraz prosimy o podanie ustawień kanałów otwartych. Jeśli wystąpią jakieś błędy, zostaną one wyświetlone na czacie podłączenia:
Po udanym podłączeniu komunikacja z pomocą techniczną odbywa się już na zwykłym czacie. Możesz znaleźć chatbota na liście kontaktów, używając wyszukiwania:
Błędy połączenia
- Podano nieprawidłowy publiczny adres witryny - oznacza to, że w polu Publiczny adres serwisu znajduje się adres bez protokołu
https://
lub adres nieistniejący. - Adres witryny publicznej wskazuje hosta lokalnego - pole Adres witryny publicznej zawiera adres prywatny, do którego nie można uzyskać dostępu z internetu. Aby chatbot Bitrix24 Support On-Premise działał, portal musi być dostępny z zewnątrz.
- Błąd połączenia sieciowego jest bardzo zróżnicowany. Często błąd polega na tym, że nie jest dostępny zarówno serwer Bitrix24, jak i sam sprawdzany portal. Ten błąd obejmuje również duże limity czasu połączenia sieciowego i problemy z certyfikatem SSL portalu.
- Licencja określonej witryny wygasła - Twoja licencja Bitrix24 wygasła. Wsparcie jest dostępne tylko dla portali z aktywną licencją.
- Wiadomość nie została dostarczona ponieważ użytkownik przyjmuje wiadomośći tylko z listy swoich kontaktów - aby czat działał poprawnie, administrator, który skontaktował się ze wsparciem musi być częścią struktury firmy, czyli być członkiem grupy użytkowników Pracownicy.
Problemy, które pomaga rozwiązywać pomoc techniczna wersji Bitrix24 On-Premise
Pomoc techniczna zapewnia:
- Konsultacje w zakresie instalacji produktu na serwerze (wersja demo, wersja komercyjna). Porady są objęte zakresem instrukcji instalacji.
- Zalecenia dotyczące typowych problemów z instalacją.
- Ogólne porady dotyczące wyboru oprogramowania serwera. Lista zaleceń znajduje się również w odpowiednich rozdziałach dokumentacji produktu.
- W przypadku umieszczenia projektu na hostingu, przeniesienia projektu z serwera lokalnego na zdalny, udzielane są ogólne konsultacje w zakresie wykorzystania narzędzi do przygotowania kopii zapasowej projektu oraz wykorzystania standardowych (wbudowanych) skryptów i mechanizmów.
Pomoc techniczna nie obejmuje następujących problemów:
- Instalacja oprogramowania na serwerze.
- Przygotowanie i przesyłanie kopii zapasowych systemu na serwer.
- Diagnostyka oprogramowania serwerowego na komputerze klienta lub serwerze.
- Instalacja oprogramowania serwera na serwerze klienta lub komputerze.
Pomoc techniczna zapewnia:
- Ogólne porady dotyczące wyboru oprogramowania serwerowego w celu poprawy wydajności projektów.
- Zalecenia dotyczące konfiguracji parametrów poszczególnych programów.
- Zalecenia dotyczące korzystania z wbudowanych mechanizmów buforowania i korzystania z innych mechanizmów w celu zmniejszenia obciążenia witryny.
Pomoc techniczna nie obejmuje następujących problemów:
- Bezpośrednia konfiguracja oprogramowania na komputerach i serwerach użytkowników.
- Diagnostyka i testowanie obciążenia projektów na serwerach klientów.
- Optymalizacja kodu komponentów programu lub modułów oprogramowania.
Pomoc techniczna zapewnia:
- Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z kluczem licencyjnym podczas aktualizacji produktu.
- Pomoc w znalezieniu i naprawieniu problemów w przypadku nieprawidłowej instalacji aktualizacji.
Pomoc techniczna nie obejmuje następujących problemów:
- Problemy z połączeniem z serwerem, problemy z zestawieniem połączenia przez proxy.
- Konfiguracja serwera i oprogramowania serwera dla systemu aktualizacji.
Pomoc techniczna zapewnia:
- Rozwiązywanie błędów występujących podczas eksploatacji, awarii i przywracania projektu. Wsparcie zapewnia pomoc w znajdowaniu i usuwaniu przyczyn awarii.
- Rozwiązanie błędów oprogramowania. Wykonywana jest diagnostyka w celu ustalenia faktu wystąpienia błędu w działaniu oprogramowania. Wykryty błąd, w zależności od jego złożoności, jest eliminowany podczas procesu diagnostyki lub w kolejnych aktualizacjach.
Pomoc techniczna nie obejmuje następujących problemów:
- Błędy instalacji produktu. Wsparcie zapewnia tylko ogólne zalecenia zgodne z instrukcją instalacji produktu i dokumentacją produktu. Proponowane są znane metody rozwiązywania podobnych problemów.
- Błędy bazy danych. Wsparcie zapewnia ogólne zalecenia i znane metody rozwiązywania problemów.
- Problemy z konfiguracją serwera, które uniemożliwiają prawidłowe zainstalowanie aktualizacji. Wsparcie zapewnia ogólne zalecenia i znane metody rozwiązywania problemów. Aktualizacje nie są instalowane bezpośrednio.
- Wyszukiwanie i eliminacja błędów w oprogramowaniu serwera.
Pomoc techniczna zapewnia:
- Rozwiązywanie ogólnych problemów dotyczących integracji oprogramowania z projektem witryny za pomocą przewodnika integracji produktu i dokumentacji produktu.
- Porady dotyczące korzystania z modułów API produktu oprogramowania.
- Zespół wsparcia technicznego przyjmuje prośby o opracowanie odpowiednich skryptów z ewentualnym późniejszym włączeniem do standardowej dostawy oprogramowania. Terminu nie określono.
Pomoc techniczna nie obejmuje następujących problemów:
- Wyjaśnienie ogólnych zagadnień związanych z programowaniem.
- Rozwiązywanie konkretnych problemów z zadaną logiką.
- Diagnostyka rozwiązań programowych i utworzonych komponentów oprogramowania.
- Rozwój niestandardowych komponentów.
- Rozwój niestandardowych modułów produktu.
- Dostosowywanie publicznych skryptów i składników oprogramowania.
- Zmiana określonego kodu programu modułów lub komponentów w celu rozwiązania określonych problemów biznesowych. (Z wyjątkiem naprawiania błędów w produkcie).
- Tworzenie skryptów do integracji z systemami płatności.
Pomoc techniczna zapewnia:
- Opis funkcjonalności modułów produktu, jeśli w dokumentacji nie ma odpowiedniego opisu.
- Wyjaśnienie kwestii związanych z licencjonowaniem oprogramowania.
- Wyjaśnienie kwestii związanych z konfiguracją tworzenia wielu witryn w przypadku trudności podczas pracy z odpowiednią dokumentacją i podręcznikami.
- Rozwiązywanie problemów z konfiguracją zabezpieczeń podczas korzystania z produktu.
- Przyjmuje życzenia i prośby o ulepszenie funkcjonalności produktu.
- Możliwa jest praca z dokumentacją, uzupełnianie dokumentacji.
Problemy, które nie zostały rozwiązane przez Wsparcie Bitrix24, możesz rozwiązać przy wsparciu partnerów Bitrix24. Możesz zamówić wdrożenie Bitrix24 na specjalnej stronie lub samodzielnie wybrać partnera w swoim mieście.
Uwaga! Istnieje kilka ważnych kwestii:
- Tylko administrator portalu może komunikować się na czacie z pomocą techniczną Bitrix24.
- Aby skontaktować się z pomocą techniczną Bitrix24, potrzebujesz dostępu do Internetu z tego portalu.
- Adres, wskazany w polu Adres publiczny witryny, musi być dostępny z Internetu.
- Certyfikat SSL musi być ważny, nie można go używać z podpisem własnym.
- Wszystkie stabilne aktualizacje Bitrix24 muszą zostać zainstalowane przed skontaktowaniem się z pomocą techniczną.
- Licencja komercyjna (nie wersja demonstracyjna) dla wersji Bitrix24 On-Premise musi być aktywna.