Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Automatyczne numerowanie dokumentów

Automatyczne numerowanie to zestaw reguł, według których Bitrix24 tworzy indywidualny numer dla każdego dokumentu.

Numerowanie może być różne: możesz używać liczb, bieżącej daty i innych wartości.

W Bitrix24 możesz skonfigurować oddzielne numerowanie dla dokumentów, faktur i ofert.

Możesz skonfigurować numerowanie bezpośrednio w szablonie dokumentu lub w sekcji CRM> Ustawienia> Ustawienia CRM> Szablon numerowania automatycznego> Do dokumentów.

Lista wyświetla nazwę numerowania, szablon, w którym jest używany, oraz szablon numeru. Domyślnie wszędzie ustawiony jest wzorzec {NUMER}, oznacza on numer kolejny.


Jak skonfigurować szablon Numeru kolejnego

Aby edytować numerowanie, kliknij jego nazwę. Aby utworzyć własne numerowanie, kliknij Utwórz szablon numerowania automatycznego.

Wypełnij formularz. Najpierw podaj nazwę numerowania.

Następnie skonfiguruj szablon numeru. W naszym przykładzie używamy opcji Numer kolejny.

Numer kolejny to liczba, która rośnie wraz z każdym dokumentem. Na przykład dokumenty będą miały numer 1, 2, 3 i tak dalej.

Możesz określić, od jakiego numeru ma się rozpocząć numerowanie, a także ustawić krok przyrostu. Domyślnie obie wartości są równe 1.

Wypełnij pola Długość kolejnych numerów i Znak dopełnienia. Jeśli chcesz, aby dokumenty miały numery 1, 2, 3 itd., pozostaw ustawienia bez zmian. Jeśli chcesz, aby numery wyglądały jak 001, 002, wpisz w polu Długość kolejnych numerów liczbę 3. Znak dopełnienia w tym przypadku to dwa zera przed liczbą.

Okres aktywności określa, jak często będzie aktualizowane numerowanie. Na przykład określamy, że wartość numeru powinna być resetowana do zera każdego dnia i wybieramy opcję Dzień.

Domyślnie początek dnia jest określany przez serwer. Dlatego dodatkowo określ swoją strefę czasową.

Jeśli masz kilka firm w Bitrix24 i chcesz, aby numeracja była taka sama dla wszystkich, aktywuj opcję Korzystaj z ciągłej numeracji we wszystkich swoich firmach. Jeśli każda firma potrzebuje własnej numeracji dokumentów, nie zaznaczaj tego pola.

Listę swoich firm możesz wyświetlić w CRM> Ustawienia> Dane mojej firmy.

Czytaj więcej: Dane mojej firmy.

Po zapisaniu szablonu numerowania automatycznego przypisz go do szablonu dokumentu. Jak to zrobić, opisano w sekcji Jak skonfigurować numerowanie za pomocą szablonu dokumentu.

Numerowanie faktur i ofert konfigurowane jest w ten sam sposób i jest automatycznie stosowane do elementów.

Jak skonfigurować inne rodzaje szablonów

Oprócz numeru kolejnego istnieją również następujące rodzaje szablonów: Bieżący dzień, Bieżący miesiąc, Bieżący rok, Losowa liczba, Prefiks, ID, ID mojej firmy i ID klienta. Przyjrzyjmy się im bardziej szczegółowo.

Wybierz bieżący dzień, miesiąc, rok, jeśli chcesz wyświetlić datę w numerowaniu.

Liczba losowa da losową kombinację wielkich cyfr i liter o określonej długości. Na przykład 4C2FW.

Prefiksem może być dowolny zestaw słów lub liczb, które zostaną dodane do numeru. W naszym przypadku tym słowem jest Faktura.

Ostatnie opcje numerowania to ID.

  • ID - identyfikator elementu, z którego tworzymy dokument. Na przykład identyfikator deala.
  • ID mojej firmy - numer firmy z CRM> Ustawienia> Dane mojej firmy.
  • ID klienta - w przypadku deala numer firmy lub głównego kontaktu z tego deala.

Jak skonfigurować numerowanie w szablonie dokumentu

Otwórz deal, kliknij Dokumenty> Dodaj nowy szablon.

Wybierz potrzebny szablon i kliknij Edytuj.

Jeśli masz już utworzony szablon numerowania w ustawieniach CRM, wybierz go z listy i zapisz zmiany.

Jeśli nie masz utworzonego szablonu numerowania, utwórz go lub edytuj istniejący, wybierając odpowiednią opcję w ustawieniach.

Czytaj więcej: Szablony dokumentów.

Jak sprawdzić, jaki będzie następny numer dokumentu

Aby sprawdzić, z jakim numerem zostanie utworzony następny dokument, przejdź do ustawień numerowania i kliknij Edytuj aktualne numery.

Jeśli numerowanie jest prowadzone tylko dla jednej firmy, pojawi się pole Nowy aktualny numer. Wpisz numer w polu i zapisz zmiany.

Jeśli numerowanie jest prowadzone dla kilku firm, otworzy się suwak.

Klucz szablonu numeracji to identyfikator Twojej firmy. Company_ID_ to klucz numerowania dla dokumentów, które zostały utworzone bez firm. Company_ID_1 to klucz firmy o identyfikatorze 1. Każda firma ma obok nazwy numer, który pokazuje numer kolejnego dokumentu.

Możesz zmienić następny numer w dokumencie. Zaznacz potrzebny klucz i kliknij Edytuj.

Wprowadź potrzebną wartość i zapisz zmiany.

Identyfikator firmy możesz wyświetlić w CRM> Ustawienia> Dane mojej firmy.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak przesłać swój szablon dokumentu do CRM Dokumenty w systemie CRM Pola niestandardowe w szablonach dokumentów Modyfikuj kody symboliczne w szablonach dokumentów Edytuj standardowy szablon dokumentu w CRM Dokumenty w CRM: Uprawnienia dostępu Uprawnienia dostępu do Dokumentów w CRM Szablony dokumentów Pola produktów w dokumentach CRM