top_pl
Logowanie

Bitrix24Care

Jak segmentować bazę klientów

Segmentacja klientów - co to jest?

Segmentacja klientów to podział klientów na kilka części według jednej lub kilku cech.
Do czego służy segmentacja klientów?

Jeśli Twoja baza klientów nie jest podzielona na segmenty, trudno będzie z nią pracować. Możesz utworzyć segmenty składające się z klientów, partnerów, kontrahentów i dostawców, aby lepiej poruszać się po bazie klientów.

Możesz również utworzyć segment klientów według preferowanych przez nich produktów.

Każdy segment może mieć własne reguły automatyzacji.

Jak segmentować kontakty i firmy?

Przykład: Za pomocą typów firm i kontaktów możesz podzielić swoją bazę na klientów i dostawców, duże i małe firmy. Jest to przydatne do zbierania danych analitycznych i śledzenia wydajności pracowników.

Wszystkie formularze klientów (kontakty i firmy) mają pole systemowe Typ, w którym można określić typ klienta. Wartości tego pola mogą być używane w filtrach i workflow.

To pole konfiguruje się w sekcji CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane.

Aby edytować typ, kliknij przycisk ołówka. Określ typy kontaktów/firm, z którymi współpracujesz.

Podział bazy danych klientów według jednego parametru w zasadzie nie jest segmentacją. W ramach rynku b2b firmy mogą np. być podzielone na dostawców, klientów lub kontrahentów. Warianty zależą od Twojej branży. W Bitrix24 możesz użyć niestandardowych pól typu Lista, aby określić kluczowe cechy klientów.

Czytaj więcej: Pola niestandardowe CRM.

Jak segmentować deale?

Z jednym kontaktem mogą być powiązane różne typy deali. Możesz utworzyć segmenty według pracowników i lejków w zależności od typu deali.

Możesz segmentować deale w taki sam sposób, jak kontakty i firmy. Przejdź do CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane i kliknij Typ deala.

W zależności od typu deala możesz przypisać różnych odpowiedzialnych pracowników.

Jak określić typ deali i klientów w formularzu elementu CRM?

Domyślnie pole Typ znajduje się w sekcji Więcej w formularzu deala/kontaktu/firmy.

Jeśli nie widzisz tego pola w sekcji Więcej, kliknij Wybierz pole> Typ. To pole zostanie wyświetlone w formularzu elementu CRM.


To pomogło Dzięki :) To nie pomogło Przykro nam :( Komentarz
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Nie tego szukam
To zbyt skomplikowane