Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak segmentować bazę klientów

Segmentacja klientów - co to jest?

Segmentacja klientów to podział klientów na kilka części według jednej lub kilku cech.
Do czego służy segmentacja klientów?

Jeśli Twoja baza klientów nie jest podzielona na segmenty, trudno będzie z nią pracować. Możesz utworzyć segmenty składające się z klientów, partnerów, kontrahentów i dostawców, aby lepiej poruszać się po bazie klientów.

Możesz również utworzyć segment klientów według preferowanych przez nich produktów.

Każdy segment może mieć własne reguły automatyzacji.

Jak segmentować kontakty i firmy?

Przykład: Za pomocą typów firm i kontaktów możesz podzielić swoją bazę na klientów i dostawców, duże i małe firmy. Jest to przydatne do zbierania danych analitycznych i śledzenia wydajności pracowników.

Wszystkie formularze klientów (kontakty i firmy) mają pole systemowe Typ, w którym można określić typ klienta. Wartości tego pola mogą być używane w filtrach i workflow.

To pole konfiguruje się w sekcji CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane.

Aby edytować typ, kliknij przycisk ołówka. Określ typy kontaktów/firm, z którymi współpracujesz.

Podział bazy danych klientów według jednego parametru w zasadzie nie jest segmentacją. W ramach rynku b2b firmy mogą np. być podzielone na dostawców, klientów lub kontrahentów. Warianty zależą od Twojej branży. W Bitrix24 możesz użyć niestandardowych pól typu Lista, aby określić kluczowe cechy klientów.

Czytaj więcej: Pola niestandardowe CRM.

Jak segmentować deale?

Z jednym kontaktem mogą być powiązane różne typy deali. Możesz utworzyć segmenty według pracowników i lejków w zależności od typu deali.

Możesz segmentować deale w taki sam sposób, jak kontakty i firmy. Przejdź do CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane i kliknij Typ deala.

W zależności od typu deala możesz przypisać różnych odpowiedzialnych pracowników.

Jak określić typ deali i klientów w formularzu elementu CRM?

Domyślnie pole Typ znajduje się w sekcji Więcej w formularzu deala/kontaktu/firmy.

Jeśli nie widzisz tego pola w sekcji Więcej, kliknij Wybierz pole> Typ. To pole zostanie wyświetlone w formularzu elementu CRM.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo