Segmentacja klientów - co to jest?
Jeśli Twoja baza klientów nie jest podzielona na segmenty, trudno będzie z nią pracować. Możesz utworzyć segmenty składające się z klientów, partnerów, kontrahentów i dostawców, aby lepiej poruszać się po bazie klientów.
Możesz również utworzyć segment klientów według preferowanych przez nich produktów.
Każdy segment może mieć własne reguły automatyzacji.
Jak segmentować kontakty i firmy?
Wszystkie formularze klientów (kontakty i firmy) mają pole systemowe Typ, w którym można określić typ klienta. Wartości tego pola mogą być używane w filtrach i workflow.
To pole konfiguruje się w sekcji CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane.
Aby edytować typ, kliknij przycisk ołówka. Określ typy kontaktów/firm, z którymi współpracujesz.
Podział bazy danych klientów według jednego parametru w zasadzie nie jest segmentacją. W ramach rynku b2b firmy mogą np. być podzielone na dostawców, klientów lub kontrahentów. Warianty zależą od Twojej branży. W Bitrix24 możesz użyć niestandardowych pól typu Lista, aby określić kluczowe cechy klientów.
Jak segmentować deale?
Możesz segmentować deale w taki sam sposób, jak kontakty i firmy. Przejdź do CRM> Ustawienia> Podstawowe> Statusy i pola rozwijane i kliknij Typ deala.
W zależności od typu deala możesz przypisać różnych odpowiedzialnych pracowników.
Jak określić typ deali i klientów w formularzu elementu CRM?
Domyślnie pole Typ znajduje się w sekcji Więcej w formularzu deala/kontaktu/firmy.
Jeśli nie widzisz tego pola w sekcji Więcej, kliknij Wybierz pole> Typ. To pole zostanie wyświetlone w formularzu elementu CRM.