Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak działają uprawnienia dostępu do CRM w przypadku konfliktów

Jeśli użytkownik ma wiele ról z różnymi poziomami dostępu, wystąpi konflikt uprawnień.

Przykład:

Użytkownik Jan Kowalski ma rolę Administrator i pracuje w dziale sprzedaży. Jego dział ma role Menedżer.

Menedżer ma dostęp do podstawowych operacji z CRM, natomiast Administrator ma rozszerzone uprawnienia i dostęp do wszystkich danych.

W takim przypadku Jan Kowalski będzie miał rozszerzone uprawnienia dostępu, czyli uprawnienia Administratora.


Jakie są role w CRM?

Role można podzielić na dwie grupy:

  • Osobiste - przypisane do konkretnego pracownika.
  • Grupowe - przypisane do grupy pracowników, np. do działu w strukturze firmy lub członków grupy/projektu.
Uprawnienia osobiste są ważniejsze niż grupowe.


Jakie są uprawnienia dostępu?

Uprawnienia dostępu można podzielić na szczegółowe i dziedziczone.

  • Szczegółowe uprawnienia są podświetlone na czarno. Możesz je zastosować do dowolnego elementu i etapu.
  • Dziedziczone uprawnienia są wyszarzone. Możesz je zastosować tylko do etapów elementów.
Uprawnienia szczegółowe są ważniejsze niż dziedziczone.
Domyślnie wszystkie uprawnienia do etapów są dziedziczone. W przypadku wybrania opcji Wszystkie w wierszu Deal i Dziedziczone na etapach, dostęp zostanie przyznany do wszystkich etapów deala.


Jak działają uprawnienia w przypadku konfliktów?

Uprawnienia szczegółowe są zawsze ważniejsze niż dziedziczone, a role osobiste są ważniejsze niż role grupowe. W tej samej kolejności sprawdzane są uprawnienia w przypadku konfliktu.

Jeśli uprawnienia są równe, np. jeśli pracownik jest w dwóch działach, ale uprawnienia są szczegółowe w obu działach, to system będzie sprawdzał role. Jeśli role są równe, na przykład role grupowe, to pracownik otrzyma te uprawnienia, które są silniejsze.


Przykłady:

1. Użytkownik pracuje w dwóch działach o różnych uprawnieniach dostępu. Jeden dział nie ma dostępu do deali, podczas gdy drugi ma dostęp. W pierwszym przypadku uprawnienia są szczegółowe, w drugim są dziedziczone.

W takim przypadku pracownik nie będzie miał dostępu do deali, ponieważ uprawnienia szczegółowe są ważniejsze niż dziedziczone.

Wszystkie deale i leady znajdują się na określonych etapach, dlatego brane są pod uwagę uprawnienia na tym etapie.

2. Konflikt uprawnień dziedziczonych. Pracownik jest menedżerem w strukturze firmy, ale ma rolę kierownika sprzedaży. Pełni rolę osobistą i grupową.

W tym przykładzie pracownik będzie miał uprawnienia roli kierownika sprzedaży, ponieważ jest to rola osobista.


Jak uniknąć konfliktów uprawnień

  • Jeśli w CRM pracuje niewielka liczba pracowników, skonfiguruj uprawnienia osobiste, a nie grupowe.
  • Konfiguruj uprawnienia dostępu najpierw dla działów, potem dla poddziałów.
  • Skonfiguruj role dla każdego działu osobno. Unikaj używania ról Pracownicy wszystkich działów z poddziałami. Poświęć trochę więcej czasu, ale skonfiguruj osobne role dla poddziałów.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Uprawnienia dostępu do CRM Problemy z uprawnieniami dostępu po zmianie struktury firmy