Bitrix24 oferuje dwa tryby działania CRM - Klasyczny z leadami i Prosty bez leadów.
Czytaj więcej o trybach CRM i leadach w artykułach:
Tryb CRM Prosty jest domyślnie włączony i nie ma leadów, natomiast tryb Klasyczny ma. Możesz przełączać się między tymi trybami w dowolnym momencie.
Przejdź do CRM > Leady lub Deale > kliknij przycisk koła zębatego i wybierz tryb CRM.
Wybierz tryb CRM, w którym chcesz pracować. Tutaj możesz również skonfigurować Tryb tworzenia deala.
Domyślnie Bitrix24 tworzy deal + kontakt. W Trybie tworzenia deala możesz określić, czy Bitrix24 ma tworzyć firmy, a także wybrać lejek deali.
Aktywności powiązane z leadami będą przenoszone w deale, jeśli zaznaczysz opcję Nie zamykaj aktywności po konwersji.
Co się stanie z leadami po zmianie trybu CRM
Jeśli pracowałeś w trybie Klasycznym i przełączyłeś się na tryb Prosty, wszystkie leady zostaną przekonwertowane na deale + kontakty.
Możesz przełączyć tryb CRM bezpośrednio w aplikacji mobilnej.
Otwórz sekcję CRM w aplikacji mobilnej Bitrix24.
Dotknij przycisku z kropkami w prawym górnym rogu i wybierz Tryb CRM.
Zobaczysz krótką informację o obu trybach CRM - Prostym i Klasycznym.
Wybierz preferowany tryb CRM i potwierdź swój wybór.
Co się stanie z leadami po zmianie trybu CRM
Jeśli pracowałeś w trybie Klasyczny CRM i nie miałeś żadnych leadów, przełączysz się na tryb Prosty CRM w ciągu kilku sekund.
Jeśli masz co najmniej jeden lead, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Wybierz tryb Prosty CRM.
- Określ lejek, w którym przekonwertowane leady będą zapisywane jako deale.
- Możesz wybrać istniejący lejek lub utworzyć nowy
- Utwórz kontakt i/lub firmę z dealem. Możesz ich używać do zapisywania informacji kontaktowych i innych informacji o swoich klientach.
- Przenieś aktywności do deali. Aktywności powiązane z leadami będą przenoszone w deale, jeśli zaznaczysz opcję Nie zamykaj aktywności po konwersji.
Dotknij Kontynuuj w prawym górnym rogu, aby zakończyć proces.