Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Uprawnienia dostępu do CRM

Dlaczego są potrzebne uprawnienia dostępu?

Uprawnienia dostępu w CRM są niezbędne do wyodrębnienia obszarów odpowiedzialności podczas pracy z klientami. Pracownik nie będzie tracił czasu na przetwarzanie leadów innego pracownika, nie będzie mógł przypadkowo zmienić informacji o firmie ani wyeksportować bazy klientów.

Funkcja Uprawnienia dostępu do CRM według ról nie jest dostępna we wszystkich planach taryfowych. Dowiedz się więcej na stronie z cennikiem.

Uprawnienia dostępu są konfigurowane w następujący sposób:

  1. Utwórz rolę i przypisz ją do pracowników, działów lub grup roboczych
  2. Skonfiguruj uprawnienia dostępu dla utworzonej roli


1. Jak utworzyć i skonfigurować rolę?

Rola w CRM to określony zestaw uprawnień, które można przypisać do jednego lub większej liczby pracowników, działów lub grup.

Na przykład Twój dział sprzedaży składa się z 20 menedżerów, którzy powinni mieć takie same uprawnienia w CRM. W Bitrix24 nie musisz ustawiać tych samych uprawnień 20 razy. Tworzysz rolę np. kierownika sprzedaży i przypisujesz wszystkim niezbędnym pracownikom. Ta metoda pozwala szybko nadawać i edytować uprawnienia w CRM.

Przejdź do CRM> Ustawienia> Ustawienia CRM> Uprawnienia dostępu.

Lista ról jest wyświetlana po prawej stronie ekranu. Domyślnie dostępne są dwie roli: Menedżer i Administrator. W razie potrzeby możesz utworzyć dodatkowe role lub usunąć niepotrzebne.

Jak utworzyć lub usunąć rolę?

Nie zalecamy tworzenia osobnych ról dla każdego pracownika. Im więcej ról, tym trudniej je skonfigurować.
Utwórz rolę

Kliknij Dodawanie pod listą ról.

Podaj nazwę roli i zapisz ustawienia. Opis wszystkich uprawnień znajdziesz w dalszej części tego artykułu.


Usuń rolę

Jeśli chcesz usunąć rolę, kliknij krzyżyk.

Po lewej stronie wyświetlana jest lista pracowników, którym przypisano role w CRM.

Pracownik nie będzie mógł otworzyć sekcji CRM, jeśli on lub jego dział nie ma odpowiedniej roli.

Kliknij Dodaj uprawnienia dostępu pod listą pracowników.

Możesz wybrać konkretnego użytkownika, dział firmy lub członków grupy/projektu.

Określ rolę w CRM dla wybranego pracownika lub grupy pracowników.

Staraj się unikać konfliktów uprawnień. Czytaj więcej w następującym artykule: Jak działają uprawnienia dostępu do CRM w przypadku konfliktów.

2. Jak skonfigurować uprawnienia dostępu dla utworzonej roli?

Każda rola ma zestaw uprawnień. Uprawnienia określają, jakie działania pracownik może wykonywać z elementami CRM.

Wybierz rolę, którą chcesz skonfigurować, i kliknij ołówek.

Po lewej stronie tabeli znajduje się lista elementów CRM, do których zostaną zastosowane uprawnienia. W górnej części znajduje się lista dostępnych działań z elementami CRM. W centralnej części znaduje się lista uprawnień.

Ustaw uprawnienia dla wybranej roli i zapisz zmiany.


Więcej o liście elementów CRM

W przypadku leadów i deali możesz ustawić uprawnienia na każdym etapie. W przypadku deali możesz skonfigurować uprawnienia dla każdego lejka sprzedażowego.

Więcej o działaniach z elementami

Każde uprawnienie pozwala wykonywać tylko jedno działanie. Uprawnienie do edytowania deali nie daje uprawnień do tworzenia nowych lub usuwania istniejących deali.
  • Odczyt - przegląd elementu CRM, bez możliwości edycji lub usunięcia.
  • Dodawanie - umożliwia tworzenie elementów CRM. Jeśli pracownik nie ma uprawnień do odczytu, nie będzie mógł zobaczyć elementu po utworzeniu.
  • Aktualizacja - umożliwia edycję widocznych elementów CRM.
  • Usuń - umożliwia usuwanie widocznych elementów CRM.
  • Eksportuj - umożliwia eksport elementów CRM.
  • Importuj - umożliwia import elementów CRM.
  • Automatyzacja - w tej sekcji możesz skonfigurować dostęp do reguł automatyzacji dla określonego elementu CRM.

Więcej o uprawnieniach do działań z elementami

  • Niedozwolone - dostęp do elementu jest zamknięty.
  • Własne - dostęp do elementów CRM, za które jesteś odpowiedzialny.
  • Własne i działu - Własne + dostęp do elementów swojego działu.
  • Własne, działu i poddziału - Własne i działu + dostęp do elementów poddziałów.
  • Otwarte - Własne, działu i poddziału + wszystkie elementy, dla których włączono opcję Dostępne dla wszystkich.
  • Wszystkie - dostęp do wszystkich elementów listy.

Opcja Użytkownik może edytować ustawienia

Ta opcja daje pełne uprawnienia do wszystkich ustawień w CRM, w tym workflow, integracji, produktów itd. Nie zalecamy włączania tej opcji dla zwykłych pracowników.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo