Użytkownikom Bitrix24 można przyznać inny poziom dostępu do danych CRM w zależności od skonfigurowanych uprawnień dostępu.
Można ustawić poziom dostępu do:
- Leadów
- Kontaktów
- Firm
- Dealów
- Ofert
- Faktur
- Formularzy
- Widżetów na stronę
Dostępnych jest kilka poziomów dostępu:
- Odmowa dostępu
- Własne
- Własne i działu
- Własne, działu i pododdziału
- Otwarte
- Wszystkie
Dostęp należy skonfigurować oddzielnie dla każdego działania:
- Odczyt
- Dodaj
- Aktualizuj
- Usuń
- Eksportuj
- Importuj
Jak skonfigurować
Na stronie Uprawnienia dostępu można wybrać użytkowników i grupy za pomocą opcji Dodaj uprawnienia dostępu i przypisać role dostępu. Kliknij pozycję Dodaj, aby dodać nową rolę lub przycisk Edytuj, aby skonfigurować istniejącą rolę.
Na stronie Zarządzaj funkcjami można ustawić poziom dostępu do każdego działania wobec poszczególnych typów rekordów CRM. Konfiguruje się tutaj również formularze internetowe CRM i dostęp do widżetu na stronę.
Należy pamiętać, że dostęp można skonfigurować dla każdego statusu leada i lejka z osobna. Kliknij ikonę +, aby je rozwinąć:
Poziom dostępu różni się od ustawionego przeze mnie
Na przykład grupa Moja firma: Pracownicy ma pełny dostęp administratora, a indywidualny pracownik ma rolę o ograniczonym dostępie. W takim przypadku mamy do czynienia z konfliktem uprawnień dostępu.
Uprawnienia dostępu zespołów sprzedaży
Jeśli masz kilka zespołów sprzedaży, które pracują niezależnie, możesz skonfigurować uprawnienia dostępu w taki sposób, aby każdy zespół miał dostęp tylko do swoich rekordów zespołu. Innymi słowy, jeden zespół nie będzie miał dostępu do notatek drugiego zespołu.
- Przejdź do obszaru CRM > Ustawienia > Uprawnienia > Uprawnienia dostępu i kliknij pozycję Dodaj rolę.
- Ustaw poziom dostępu Własne i działu (lub Własne, działu, pododdziału) do tych jednostek CRM, do których chcesz ograniczyć dostęp. Sprawdź również etapy dealu i dostęp do statusów leadów (kliknij +, aby rozwinąć). Zapisz.
- Kliknij pozycję Dodaj uprawnienia dostępu, wybierz użytkowników i ustaw ich rolę (właśnie utworzoną).
Kierownikowi zespołu sprzedaży można nadać inną rolę. W tym celu należy utworzyć kolejną rolę i nadać jej nazwę Kierownik sprzedaży.
Na przykład zwykły przedstawiciel handlowy może mieć uprawnienia „Dostęp do odczytu = Własne i dział”, ale „Dostęp do edycji = Własne”, co znaczy, że użytkownik ten może przeglądać wszystkie rekordy zespołu sprzedaży, ale edytować tylko własne. Kierownikowi zespołu sprzedaży można udzielić rozszerzonych uprawnień. Na przykład lider zespołu sprzedaży może mieć uprawnienia „Edycja i usuwanie rekordów = Własne i działu” oraz „Wyświetlanie = Wszystko”. W takim przypadku kierownik zespołu sprzedaży będzie mógł wyświetlać wszystkie rekordy wszystkich zespołów, ale dodawać i edytować tylko rekordy własnego działu.
Kto może uzyskać dostęp do ustawień CRM
Ten dostęp należy przyznawać określonej roli uprawnień dostępu ( CRM > Ustawienia > Uprawnienia > Uprawnienia dostępu > otwórz żądaną rolę > włącz opcję Użytkownik może edytować ustawienia.
Opcja Dostępne dla wszystkich
Uprawnienia dostępu podczas przenoszenia użytkowników między działami
Rozwiązanie jest dość proste: aby nowe uprawnienia dostępu działały poprawnie, należy ponownie przypisać wszystkie stare rekordy CRM (utworzone przed zmianami strukturalnymi w firmie) temu samemu, wcześniej odpowiedzialnemu użytkownikowi za pomocą poleceń Wybierz działanie > Wyznacz nową osobę odpowiedzialną. Można też zastosować opcję „Upublicznij”.
Gotowe! Następnie uprawnienia dostępu zostaną odświeżone i zarówno stare, jak i nowe wpisy CRM będą dostępne dla wybranego użytkownika.