Dlaczego są potrzebne uprawnienia dostępu?
Uprawnienia dostępu w CRM są niezbędne do wyodrębnienia obszarów odpowiedzialności podczas pracy z klientami. Pracownik nie będzie tracił czasu na przetwarzanie leadów innego pracownika, nie będzie mógł przypadkowo zmienić informacji o firmie ani wyeksportować bazy klientów.
Uprawnienia dostępu są konfigurowane w następujący sposób:
- Utwórz rolę i przypisz ją do pracowników, działów lub grup roboczych
- Skonfiguruj uprawnienia dostępu dla utworzonej roli
1. Jak utworzyć i skonfigurować rolę?
Rola w CRM to określony zestaw uprawnień, które można przypisać do jednego lub większej liczby pracowników, działów lub grup.
Przejdź do CRM> Ustawienia> Ustawienia CRM> Uprawnienia dostępu.
Lista ról jest wyświetlana po prawej stronie ekranu. Domyślnie dostępne są dwie roli: Menedżer i Administrator. W razie potrzeby możesz utworzyć dodatkowe role lub usunąć niepotrzebne.
Jak utworzyć lub usunąć rolę?
Kliknij Dodawanie pod listą ról.
Podaj nazwę roli i zapisz ustawienia. Opis wszystkich uprawnień znajdziesz w dalszej części tego artykułu.
Usuń rolę
Jeśli chcesz usunąć rolę, kliknij krzyżyk.
Po lewej stronie wyświetlana jest lista pracowników, którym przypisano role w CRM.
Kliknij Dodaj uprawnienia dostępu pod listą pracowników.
Możesz wybrać konkretnego użytkownika, dział firmy lub członków grupy/projektu.
Określ rolę w CRM dla wybranego pracownika lub grupy pracowników.
2. Jak skonfigurować uprawnienia dostępu dla utworzonej roli?
Każda rola ma zestaw uprawnień. Uprawnienia określają, jakie działania pracownik może wykonywać z elementami CRM.
Wybierz rolę, którą chcesz skonfigurować, i kliknij ołówek.
Po lewej stronie tabeli znajduje się lista elementów CRM, do których zostaną zastosowane uprawnienia. W górnej części znajduje się lista dostępnych działań z elementami CRM. W centralnej części znaduje się lista uprawnień.
Ustaw uprawnienia dla wybranej roli i zapisz zmiany.
Więcej o liście elementów CRM
Więcej o działaniach z elementami
- Odczyt - przegląd elementu CRM, bez możliwości edycji lub usunięcia.
- Dodawanie - umożliwia tworzenie elementów CRM. Jeśli pracownik nie ma uprawnień do odczytu, nie będzie mógł zobaczyć elementu po utworzeniu.
- Aktualizacja - umożliwia edycję widocznych elementów CRM.
- Usuń - umożliwia usuwanie widocznych elementów CRM.
- Eksportuj - umożliwia eksport elementów CRM.
- Importuj - umożliwia import elementów CRM.
- Automatyzacja - w tej sekcji możesz skonfigurować dostęp do reguł automatyzacji dla określonego elementu CRM.
Więcej o uprawnieniach do działań z elementami
- Niedozwolone - dostęp do elementu jest zamknięty.
- Własne - dostęp do elementów CRM, za które jesteś odpowiedzialny.
- Własne i działu - Własne + dostęp do elementów swojego działu.
- Własne, działu i poddziału - Własne i działu + dostęp do elementów poddziałów.
- Otwarte - Własne, działu i poddziału + wszystkie elementy, dla których włączono opcję Dostępne dla wszystkich.
- Wszystkie - dostęp do wszystkich elementów listy.