Tryb CRM wpływa na tworzenie elementu CRM po połączeniu przychodzącym. Jeśli używasz Trybu klasycznego, zostanie utworzony lead, a jeśli Trybu prostego, zostanie utworzony deal.
Na nowych kontach tryb Prosty CRM jest domyślnie włączony. W trybie prostym nie pracujesz z leadami, ale od razu z dealami, kontaktami i firmami.
Czytaj więcej: Tryby działania CRM.
Aby tworzyć deale po połączeniach przychodzących, włącz Prosty tryb CRM w sekcji CRM> Leady> koło zębate> Tryb CRM.
Czytaj więcej: Zmień tryb CRM.
Następnie przejdź do CRM> Dodatki> Telefonia> Konfiguruj numery> wybierz numer telefonu.
Przejdź do sekcji Integracja systemu CRM, w polu Jeśli numer nie jest zarejestrowany w systemie CRM wybierz opcję Automatycznie twórz nowy lead. Ponieważ masz włączony Prosty CRM, zamiast leadów będą tworzone deale.
Czytaj więcej: Integracja Telefonii z CRM.
Gdy otrzymasz połączenie przychodzące, CRM utworzy nowy deal lub doda informację o połączeniu do istniejącego deala.
Jeśli chcesz tworzyć deale w różnych lejkach, możesz skonfigurować reguły i wyzwalacze.
Czytaj więcej: Twórz reguły automatyzacji i wyzwalacze CRM.
Przykład konfiguracji automatyzacji
Załóżmy, że masz prywatną organizację edukacyjną i dla każdego kierunku studiów utworzyłeś różne lejki deali. Do każdego lejka chcesz przypisać różne numery telefonów.
Na przykład masz kierunek studiów Game Development. Dodajmy nowy etap o odpowiedniej nazwie do ogólnego lejka deali. Na tym etapie skonfigurujemy automatyzację śledzenia połączeń przychodzących na określony numer. Automatyzacja będzie tworzyć nowe deale w potrzebnym lejku.
Czytaj więcej: Etapy, statusy i pola rozwijane.
Aby skonfigurować automatyzację, przejdź do CRM> Deale, a następnie kliknij ikonę Reguł automatyzacji.
Na etapie Game Development kliknij przycisk + i dodaj wyzwalacz Śledź połączenie przychodzące.
W polu Wybierz Kanał wybierz numer telefonu przypisany do lejka Game Development. Zapisz ustawienia.
Następnie dodaj regułę automatyzacji Zmień lejek na tym samym etapie.
W wyskakującym okienku wybierz lejek i etap. Zapisz ustawienia.
Teraz gdy otrzymasz połączenie przychodzące na określony numer, w lejku Game Development zostanie utworzony nowy deal.
Jeśli korzystasz z Klasycznego trybu CRM, możesz konwertować leady na deale ręcznie lub automatycznie za pomocą następujących narzędzi: