Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.
Na przykład, podłącz konto Facebook Ads, aby zobaczyć koszty i dowiedzieć się, które reklamy generują większy ruch. Informacje są automatycznie zbierane w zestawy danych dotyczące źródeł reklam i wydatków. Możesz użyć tych danych do utworzenia raportu, aby zobaczyć, jak dobrze działają Twoje reklamy i czy są warte swojej ceny.
W tym artykule się dowiesz, jak podłączyć konto reklamowe i rozpocząć pracę z zestawami danych reklamowych.
Zestawy danych:
Przykłady:
Jak podłączyć konta reklamowe
- Przejdź do Kreatora BI.
- Otwórz sekcję Centrum Analityczne.
- Wybierz Połączenia.
- Kliknij Utwórz.
- Wybierz konto reklamowe i kliknij Połącz.
Możesz podłączyć konto Facebook Ads w trzech krokach:
- Zaloguj się do Facebooka. Kliknij Połącz i zaloguj się na swoje konto Facebook Ads, aby Kreator BI mógł uzyskać dostęp do danych Twojej kampanii reklamowej.
- Określ nazwę źródła. Pojawi się ona w zestawie danych. Domyślnie jest to Facebook, ale możesz wybrać własną nazwę.
- Dodaj parametr UTM. Ustaw wartość dla parametru utm_source, aby pokazać, skąd pochodzą klienci.
Jak korzystać z zestawów danych
Aby uzyskać dane o źródłach reklamowych, użyj następujących zestawów danych:
tracking_source — źródła danych reklamowych: zawiera szczegóły dotyczące wszystkich podłączonych źródeł reklamowych, w tym unikalne identyfikatory źródeł, nazwy i parametry UTM.
tracking_source
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
ID | Identyfikator źródła | Liczba |
NAME | Nazwa źródła | Wiersz |
UTM_SOURCE_LIST | Lista parametrów utm_source | Tablica wierszy |
tracking_source_expenses — statystyki kosztów reklam: dzienne statystyki kosztów reklam, w tym walutę, liczbę kliknięć, wyświetleń i działań.
tracking_source_expenses
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
SOURCE_ID | Identyfikator źródła | Liczba |
EXPENSES | Wydatki na dzień | Liczba ułamkowa |
CURRENCY | Waluta | Wiersz |
DATE | Data | Data |
CAMPAIGN_NAME | Nazwa kampanii reklamowej | Wiersz |
CAMPAIGN_ID | Identyfikator kampanii reklamowej | Wiersz |
CLICKS | Liczba kliknięć | Liczba |
IMPRESSIONS | Liczba wyświetleń | Liczba |
ACTIONS | Liczba działań | Liczba |
CPM | Koszt za tysiąc wyświetleń | Liczba ułamkowa |
CPC | Koszt za kliknięcie | Liczba ułamkowa |
Jak utworzyć wykres
Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.
- Przejdź do Kreatora BI i otwórz sekcję Charts.
- Kliknij + Chart.
- Wybierz zestaw danych z listy. Jeśli nie widzisz potrzebnego, kliknij Dodaj zestaw danych, aby utworzyć nowy.
Jak utworzyć zestaw danych - Wybierz format prezentacji danych: tabela, wykres liniowy lub inne.
- Kliknij Utwórz nowy wykres.
Jak połączyć zestawy danych
Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu.
Aby połączyć zestawy danych, wykonaj następujące kroki:
- Przejdź do Kreatora BI > SQL > SQL Lab.
- Wybierz schemat bitrix24.
- Wprowadź zapytanie SQL i kliknij RUN.
Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Możesz go zapisać jako zestaw danych, aby utworzyć wykres dla raportu.
Utwórz wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych
Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zapoznaj się z tym przykładowym zapytaniem.
Przykład zapytania SQL
Poniżej znajdziesz przykład zapytania SQL do wyodrębnienia danych z dwóch zestawów danych: źródeł danych reklamowych (tracking_source) i statystyk kosztów reklam (tracking_source_expenses). To zapytanie łączy dane z tych zestawów za pomocą identyfikatora źródła i wybiera informacje tylko dla kampanii reklamowych o identyfikatorach 19644720474 i 13541843024. Możesz skopiować zapytanie i zobaczyć, jak działa. Po prostu zamień identyfikatory kampanii przed uruchomieniem zapytania.
SELECT
tracking_source.ID AS "Identyfikator źródła",
tracking_source.NAME AS "Nazwa źródła",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID AS "Identyfikator kampanii",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_NAME AS "Nazwa kampanii",
tracking_source_expenses.DATE AS "Data",
tracking_source_expenses.EXPENSES AS "Wydatki",
tracking_source_expenses.CLICKS AS "Liczba kliknięć",
tracking_source_expenses.CPC AS "Koszt za kliknięcie"
FROM
tracking_source
INNER JOIN
tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID
WHERE
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID IN ('19644720474', '13541843024');
SELECT: Wybiera, które dane wyodrębnić. Na przykład, tracking_source.ID AS "Source ID"
wybiera ID
źródła z zestawu danych tracking_source
, nazywa je Source ID
i wyświetla wynik w osobnej kolumnie.
FROM: Określa główną tabelę dla zapytania, taką jak tabela tracking_source
z listą źródeł reklamowych.
INNER JOIN: Łączy zestawy danych i łączy ich informacje. Zapytanie tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID
łączy dane źródeł reklamowych z ich wydatkami.
WHERE: Filtruje wyniki, aby uwzględnić dane tylko z określonych kampanii reklamowych.
W skrócie
- Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.
- Informacje z kont reklamowych są automatycznie zbierane w zestawy danych: źródła danych reklamowych (tracking_source) i statystyki kosztów reklam (tracking_source_expenses).
- Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.
- Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu. Aby to zrobić, napisz zapytanie SQL, zapisz wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.