Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.
Na przykład, podłącz konto Facebook Ads, aby zobaczyć koszty i dowiedzieć się, które reklamy generują większy ruch. Informacje są automatycznie zbierane w zestawy danych dotyczące źródeł reklam i wydatków. Możesz użyć tych danych do utworzenia raportu, aby zobaczyć, jak dobrze działają Twoje reklamy i czy są warte swojej ceny.
W tym artykule się dowiesz, jak podłączyć konto reklamowe i rozpocząć pracę z zestawami danych reklamowych.
Zestawy danych:
Przykłady:
Jak podłączyć konta reklamowe
- Przejdź do Kreatora BI.
- Otwórz sekcję Centrum Analityczne.
- Wybierz Połączenia.
- Kliknij Utwórz.
- Wybierz konto reklamowe i kliknij Połącz.
Możesz podłączyć konto Facebook Ads w trzech krokach:
- Zaloguj się do Facebooka. Kliknij Połącz i zaloguj się na swoje konto Facebook Ads, aby Kreator BI mógł uzyskać dostęp do danych Twojej kampanii reklamowej.
- Określ nazwę źródła. Pojawi się ona w zestawie danych. Domyślnie jest to Facebook, ale możesz wybrać własną nazwę.
- Dodaj parametr UTM. Ustaw wartość dla parametru utm_source, aby pokazać, skąd pochodzą klienci.
Jak korzystać z zestawów danych
Aby uzyskać dane o źródłach reklamowych, użyj następujących zestawów danych:
tracking_source — źródła danych reklamowych: zawiera szczegóły dotyczące wszystkich podłączonych źródeł reklamowych, w tym unikalne identyfikatory źródeł, nazwy i parametry UTM.
tracking_source
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
ID | Identyfikator źródła | Liczba |
NAME | Nazwa źródła | Wiersz |
UTM_SOURCE_LIST | Lista parametrów utm_source | Tablica wierszy |
tracking_source_expenses — statystyki kosztów reklam: dzienne statystyki kosztów reklam, w tym walutę, liczbę kliknięć, wyświetleń i działań.
Podczas pracy z tabelą tracking_source_expenses zapytanie może nie zostać wykonane z powodu dużej ilości danych. Aby zmniejszyć obciążenie, zastosuj filtry i określ wymagany okres za pomocą operatora WHERE. Na przykład, aby uzyskać dane za konkretne daty, możesz użyć zapytania:
SELECT * FROM tracking_source_expenses WHERE DATE BETWEEN DATE('2024-11-01') AND DATE('2025-01-02')
tracking_source_expenses
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
SOURCE_ID | Identyfikator źródła | Liczba |
EXPENSES | Wydatki dzienne | Liczba zmiennoprzecinkowa |
CURRENCY | Waluta | Tekst |
DATE | Data | Data |
CAMPAIGN_NAME | Nazwa kampanii reklamowej | Tekst |
CAMPAIGN_ID | Identyfikator kampanii reklamowej | Tekst |
CLICKS | Liczba kliknięć | Liczba |
IMPRESSIONS | Liczba wyświetleń | Liczba |
ACTIONS | Liczba działań | Liczba |
CPM | Koszt za tysiąc wyświetleń | Liczba zmiennoprzecinkowa |
CPC | Koszt za kliknięcie | Liczba zmiennoprzecinkowa |
GROUP_NAME | Nazwa grupy reklam, do której należy reklama | Tekst |
GROUP_ID | Identyfikator grupy reklam | Tekst |
AD_NAME | Nazwa konkretnej reklamy | Tekst |
AD_ID | Identyfikator reklamy | Tekst |
UTM_MEDIUM | Typ ruchu określony w parametrze utm_medium. Na przykład płatne kliknięcie w reklamę cpc (cost-per-click). | Tekst |
UTM_SOURCE | Źródło ruchu określone w parametrze utm_source. | Tekst |
UTM_CAMPAIGN | Nazwa kampanii z parametru utm_campaign | Tekst |
UTM_CONTENT | Dodatkowe informacje o treści reklamy z utm_content. Może zawierać warunki wyświetlania, targetowania i inne informacje o reklamie. Na przykład w automatycznym oznaczaniu mogą być używane zmienne typu {keyword}, {phrase_id}, {device} | Tekst |
Jak przetwarzane są dane z reklam Facebook
W Kreatorze BI dane z Facebook Ads są zbierane na poziomie kreacji. Ponieważ jedna kreacja może być wykorzystywana w kilku reklamach, analiza jest przeprowadzana na podstawie połączenia kreacji z powiązanymi parametrami. Umożliwia to precyzyjne śledzenie wydatków reklamowych.
Jak działa zbieranie danych. Dane dotyczące wydatków i linków są pobierane z elementów reklamowych za pośrednictwem API Facebooka. Głównym obiektem, z którego pozyskiwane są linki oraz etykiety UTM, jest AdCreative. Kreator BI sekwencyjnie analizuje pola, które mogą zawierać link. Jeśli etykieta UTM zostanie odnaleziona, jest wykorzystywana. W przeciwnym razie system przechodzi do kolejnego pola zgodnie z ustalonym priorytetem.
Kolejność pobierania:
- url_tags — zestaw parametrów dodawanych do wszystkich linków reklamowych kreacji. Jeśli link już zawiera takie parametry, wartości z url_tags nadpisują je.
- template_url, object_url — linki bezpośrednie lub szablonowe zdefiniowane w obiekcie AdCreative.
- template_url_spec — nie jest przetwarzane. To obiekt zawierający różne linki dla platform iOS, Android i Web. Etykiety mogą różnić się między platformami, dlatego to pole jest pomijane, aby uniknąć błędnego zbierania danych.
- object_story_spec — wykorzystywane w statycznych reklamach. Może zawierać pola: link_data.link, template_data.link, video_data.link. Kreator BI analizuje wszystkie dopuszczalne pola w obiekcie. Pola text_data i photo_data nie są przetwarzane, ponieważ nie zawierają linków.
- call_to_action → value → link — linki z przycisków akcji. Na przykład „Dowiedz się więcej”.
- asset_feed_spec → link_urls — tablica linków w dynamicznych reklamach. Na przykład website_url lub carousel_see_more_url z kart galerii. Kreator BI przeszukuje tablicę i pobiera linki, jeśli zawierają etykiety.
- asset_feed_spec → call_to_actions → url_tags — etykiety z przycisków kart w dynamicznych reklamach. Kreator BI przeszukuje tablicę call_to_actions i przetwarza url_tags, jeśli są określone.
- value.link (zagnieżdżone obiekty) — ostatni poziom. Używane, jeśli wyżej w priorytecie nic nie znaleziono.
Zachowanie i cechy szczególne. Jeśli w jednym obiekcie znajduje się kilka linków, na przykład object_url i template_url — Kreator BI wybiera pole o wyższym priorytecie. Jeśli reklama zawiera jednocześnie object_story_spec i asset_feed_spec, oba obiekty są przetwarzane. Linki są pobierane tylko z pól tekstowych. Tablice, obiekty bez URL i multimedia bez linków są pomijane.
Wartości dynamiczne. W parametrach UTM można używać szablonów w formacie {{nazwa_pola}}. Kreator BI zastępuje obsługiwane zmienne:
- {{ad.id}}, {{ad.name}}.
- {{adset.id}}, {{adset.name}}.
- {{campaign.id}}, {{campaign.name}}.
Jeśli w linku znajduje się szablon z jedną z tych zmiennych, Kreator BI zastępuje go rzeczywistą wartością. Pozostałe szablony pozostają bez zmian. Na przykład, jeśli url_tags zawiera utm_medium=cpc, a template_url_spec — utm_medium=social. Ostateczny link będzie zawierał utm_medium=cpc, wartość z url_tags ma priorytet i nadpisuje parametr w linku.
Jak przetwarzane są dane z reklam Google Ads
W Kreatorze BI dane z Google Ads są zbierane na poziomie poszczególnych reklam. Pozwala to dokładnie śledzić wydatki reklamowe.
Jak działa zbieranie danych. Dane z Google Ads są pobierane przez API na podstawie zapytania do elementu ad_group_ad.
Kreator zapytań Google Ads API (ad_group_ad)
Kreator BI pobiera następujące pola:
- segments.date — data wyświetlenia.
- campaign.id, campaign.name — identyfikatory i nazwy kampanii.
- ad_group.id, ad_group.name — grupa reklam.
- ad_group_ad.ad.id, ad_group_ad.ad.type — identyfikator i typ reklamy.
- customer.currency_code — waluta konta.
- metrics.impressions, metrics.clicks, metrics.cost_micros, metrics.average_cpc, metrics.average_cpm — statystyki wyświetleń, kliknięć i wydatków.
- ad_group_ad.ad.text_ad.headline i responsive_search_ad.headlines — nagłówki reklam.
Jak pobierane są etykiety UTM. Linki z etykietami UTM są pobierane z pola ad_group_ad.ad.final_urls. To pole zawiera docelowe adresy reklam, w tym z parametrami ValueTrack. Kreator BI analizuje linki i podstawia wartości dla obsługiwanych dynamicznych parametrów. Obsługiwane i zastępowane są:
- {campaignid} — zastępowane rzeczywistym campaign.id.
- {creative} — zastępowane ad_group_ad.ad.id.
- {adgroupid} — zastępowane ad_group.id.
Pozostałe parametry w linku pozostają bez zmian.
Dokumentacja zmiennych ValueTrack
Kreator BI obsługuje przetwarzanie wszystkich typów reklam, w których określono pole final_urls, w tym TEXT_AD i RESPONSIVE_SEARCH_AD. Jeśli reklama nie zawiera final_urls lub link jest nieobecny — etykiety nie są pobierane.
Etykiety UTM są pobierane tylko z głównego linku w final_urls — to pierwszy URL w tablicy. Obsługiwane zmienne są podstawiane automatycznie. Pozostałe parametry, w tym tagi ValueTrack, które nie znajdują się na liście, pozostają w linku bez zmian.
Jak utworzyć wykres
Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.
- Przejdź do Kreatora BI i otwórz sekcję Charts.
- Kliknij + Chart.
- Wybierz zestaw danych z listy. Jeśli nie widzisz potrzebnego, kliknij Dodaj zestaw danych, aby utworzyć nowy.
Jak utworzyć zestaw danych - Wybierz format prezentacji danych: tabela, wykres liniowy lub inne.
- Kliknij Utwórz nowy wykres.
Jak połączyć zestawy danych
Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu.
Aby połączyć zestawy danych, wykonaj następujące kroki:
- Przejdź do Kreatora BI > SQL > SQL Lab.
- Wybierz schemat bitrix24.
- Wprowadź zapytanie SQL i kliknij RUN.
Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Możesz go zapisać jako zestaw danych, aby utworzyć wykres dla raportu.
Utwórz wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych
Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zapoznaj się z tym przykładowym zapytaniem.
Przykład zapytania SQL
Poniżej znajdziesz przykład zapytania SQL do wyodrębnienia danych z dwóch zestawów danych: źródeł danych reklamowych (tracking_source) i statystyk kosztów reklam (tracking_source_expenses). To zapytanie łączy dane z tych zestawów za pomocą identyfikatora źródła i wybiera informacje tylko dla kampanii reklamowych o identyfikatorach 19644720474 i 13541843024. Możesz skopiować zapytanie i zobaczyć, jak działa. Po prostu zamień identyfikatory kampanii przed uruchomieniem zapytania.
SELECT
tracking_source.ID AS "Identyfikator źródła",
tracking_source.NAME AS "Nazwa źródła",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID AS "Identyfikator kampanii",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_NAME AS "Nazwa kampanii",
tracking_source_expenses.DATE AS "Data",
tracking_source_expenses.EXPENSES AS "Wydatki",
tracking_source_expenses.CLICKS AS "Liczba kliknięć",
tracking_source_expenses.CPC AS "Koszt za kliknięcie"
FROM
tracking_source
INNER JOIN
tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID
WHERE
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID IN ('19644720474', '13541843024');
SELECT: Wybiera, które dane wyodrębnić. Na przykład, tracking_source.ID AS "Source ID"
wybiera ID
źródła z zestawu danych tracking_source
, nazywa je Source ID
i wyświetla wynik w osobnej kolumnie.
FROM: Określa główną tabelę dla zapytania, taką jak tabela tracking_source
z listą źródeł reklamowych.
INNER JOIN: Łączy zestawy danych i łączy ich informacje. Zapytanie tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID
łączy dane źródeł reklamowych z ich wydatkami.
WHERE: Filtruje wyniki, aby uwzględnić dane tylko z określonych kampanii reklamowych.
W skrócie
- Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.
- Informacje z kont reklamowych są automatycznie zbierane w zestawy danych: źródła danych reklamowych (tracking_source) i statystyki kosztów reklam (tracking_source_expenses).
- Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.
- Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu. Aby to zrobić, napisz zapytanie SQL, zapisz wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.