Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Kreator BI: jak wykorzystać dane z kont reklamowych

Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.

Na przykład, podłącz konto Facebook Ads, aby zobaczyć koszty i dowiedzieć się, które reklamy generują większy ruch. Informacje są automatycznie zbierane w zestawy danych dotyczące źródeł reklam i wydatków. Możesz użyć tych danych do utworzenia raportu, aby zobaczyć, jak dobrze działają Twoje reklamy i czy są warte swojej ceny.

W tym artykule się dowiesz, jak podłączyć konto reklamowe i rozpocząć pracę z zestawami danych reklamowych.

Zestawy danych:

Przykłady:


Jak podłączyć konta reklamowe

  1. Przejdź do Kreatora BI.
  2. Otwórz sekcję Centrum Analityczne.
  3. Wybierz Połączenia.
  4. Kliknij Utwórz.
  5. Wybierz konto reklamowe i kliknij Połącz.
Jeśli już podłączyłeś swoje konta reklamowe, nie musisz ich ponownie konfigurować. Wszystkie aktywne połączenia pojawią się na liście.

Możesz podłączyć konto Facebook Ads w trzech krokach:

  • Zaloguj się do Facebooka. Kliknij Połącz i zaloguj się na swoje konto Facebook Ads, aby Kreator BI mógł uzyskać dostęp do danych Twojej kampanii reklamowej.
  • Określ nazwę źródła. Pojawi się ona w zestawie danych. Domyślnie jest to Facebook, ale możesz wybrać własną nazwę.
  • Dodaj parametr UTM. Ustaw wartość dla parametru utm_source, aby pokazać, skąd pochodzą klienci.

Jak korzystać z zestawów danych

Aby uzyskać dane o źródłach reklamowych, użyj następujących zestawów danych:

tracking_source — źródła danych reklamowych: zawiera szczegóły dotyczące wszystkich podłączonych źródeł reklamowych, w tym unikalne identyfikatory źródeł, nazwy i parametry UTM.

tracking_source

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator źródła Liczba
NAME Nazwa źródła Wiersz
UTM_SOURCE_LIST Lista parametrów utm_source Tablica wierszy

tracking_source_expenses — statystyki kosztów reklam: dzienne statystyki kosztów reklam, w tym walutę, liczbę kliknięć, wyświetleń i działań.

Podczas pracy z tabelą tracking_source_expenses zapytanie może nie zostać wykonane z powodu dużej ilości danych. Aby zmniejszyć obciążenie, zastosuj filtry i określ wymagany okres za pomocą operatora WHERE. Na przykład, aby uzyskać dane za konkretne daty, możesz użyć zapytania:

 SELECT * FROM tracking_source_expenses WHERE DATE BETWEEN DATE('2024-11-01') AND DATE('2025-01-02') 

tracking_source_expenses

Pole Opis Typ danych
SOURCE_ID Identyfikator źródła Liczba
EXPENSES Wydatki dzienne Liczba zmiennoprzecinkowa
CURRENCY Waluta Tekst
DATE Data Data
CAMPAIGN_NAME Nazwa kampanii reklamowej Tekst
CAMPAIGN_ID Identyfikator kampanii reklamowej Tekst
CLICKS Liczba kliknięć Liczba
IMPRESSIONS Liczba wyświetleń Liczba
ACTIONS Liczba działań Liczba
CPM Koszt za tysiąc wyświetleń Liczba zmiennoprzecinkowa
CPC Koszt za kliknięcie Liczba zmiennoprzecinkowa
GROUP_NAME Nazwa grupy reklam, do której należy reklama Tekst
GROUP_ID Identyfikator grupy reklam Tekst
AD_NAME Nazwa konkretnej reklamy Tekst
AD_ID Identyfikator reklamy Tekst
UTM_MEDIUM Typ ruchu określony w parametrze utm_medium. Na przykład płatne kliknięcie w reklamę cpc (cost-per-click). Tekst
UTM_SOURCE Źródło ruchu określone w parametrze utm_source. Tekst
UTM_CAMPAIGN Nazwa kampanii z parametru utm_campaign Tekst
UTM_CONTENT Dodatkowe informacje o treści reklamy z utm_content. Może zawierać warunki wyświetlania, targetowania i inne informacje o reklamie. Na przykład w automatycznym oznaczaniu mogą być używane zmienne typu {keyword}, {phrase_id}, {device} Tekst

Jak przetwarzane są dane z reklam Facebook

W Kreatorze BI dane z Facebook Ads są zbierane na poziomie kreacji. Ponieważ jedna kreacja może być wykorzystywana w kilku reklamach, analiza jest przeprowadzana na podstawie połączenia kreacji z powiązanymi parametrami. Umożliwia to precyzyjne śledzenie wydatków reklamowych.

Jak działa zbieranie danych. Dane dotyczące wydatków i linków są pobierane z elementów reklamowych za pośrednictwem API Facebooka. Głównym obiektem, z którego pozyskiwane są linki oraz etykiety UTM, jest AdCreative. Kreator BI sekwencyjnie analizuje pola, które mogą zawierać link. Jeśli etykieta UTM zostanie odnaleziona, jest wykorzystywana. W przeciwnym razie system przechodzi do kolejnego pola zgodnie z ustalonym priorytetem.

Kolejność pobierania:

  1. url_tags — zestaw parametrów dodawanych do wszystkich linków reklamowych kreacji. Jeśli link już zawiera takie parametry, wartości z url_tags nadpisują je.
  2. template_url, object_url — linki bezpośrednie lub szablonowe zdefiniowane w obiekcie AdCreative.
  3. template_url_spec — nie jest przetwarzane. To obiekt zawierający różne linki dla platform iOS, Android i Web. Etykiety mogą różnić się między platformami, dlatego to pole jest pomijane, aby uniknąć błędnego zbierania danych.
  4. object_story_spec — wykorzystywane w statycznych reklamach. Może zawierać pola: link_data.link, template_data.link, video_data.link. Kreator BI analizuje wszystkie dopuszczalne pola w obiekcie. Pola text_data i photo_data nie są przetwarzane, ponieważ nie zawierają linków.
  5. call_to_action → value → link — linki z przycisków akcji. Na przykład „Dowiedz się więcej”.
  6. asset_feed_spec → link_urls — tablica linków w dynamicznych reklamach. Na przykład website_url lub carousel_see_more_url z kart galerii. Kreator BI przeszukuje tablicę i pobiera linki, jeśli zawierają etykiety.
  7. asset_feed_spec → call_to_actions → url_tags — etykiety z przycisków kart w dynamicznych reklamach. Kreator BI przeszukuje tablicę call_to_actions i przetwarza url_tags, jeśli są określone.
  8. value.link (zagnieżdżone obiekty) — ostatni poziom. Używane, jeśli wyżej w priorytecie nic nie znaleziono.

Zachowanie i cechy szczególne. Jeśli w jednym obiekcie znajduje się kilka linków, na przykład object_url i template_url — Kreator BI wybiera pole o wyższym priorytecie. Jeśli reklama zawiera jednocześnie object_story_spec i asset_feed_spec, oba obiekty są przetwarzane. Linki są pobierane tylko z pól tekstowych. Tablice, obiekty bez URL i multimedia bez linków są pomijane.

Wartości dynamiczne. W parametrach UTM można używać szablonów w formacie {{nazwa_pola}}. Kreator BI zastępuje obsługiwane zmienne:

  • {{ad.id}}, {{ad.name}}.
  • {{adset.id}}, {{adset.name}}.
  • {{campaign.id}}, {{campaign.name}}.

Jeśli w linku znajduje się szablon z jedną z tych zmiennych, Kreator BI zastępuje go rzeczywistą wartością. Pozostałe szablony pozostają bez zmian. Na przykład, jeśli url_tags zawiera utm_medium=cpc, a template_url_spec — utm_medium=social. Ostateczny link będzie zawierał utm_medium=cpc, wartość z url_tags ma priorytet i nadpisuje parametr w linku.

Jak przetwarzane są dane z reklam Google Ads

W Kreatorze BI dane z Google Ads są zbierane na poziomie poszczególnych reklam. Pozwala to dokładnie śledzić wydatki reklamowe.

Jak działa zbieranie danych. Dane z Google Ads są pobierane przez API na podstawie zapytania do elementu ad_group_ad.
Kreator zapytań Google Ads API (ad_group_ad)

Kreator BI pobiera następujące pola:

  • segments.date — data wyświetlenia.
  • campaign.id, campaign.name — identyfikatory i nazwy kampanii.
  • ad_group.id, ad_group.name — grupa reklam.
  • ad_group_ad.ad.id, ad_group_ad.ad.type — identyfikator i typ reklamy.
  • customer.currency_code — waluta konta.
  • metrics.impressions, metrics.clicks, metrics.cost_micros, metrics.average_cpc, metrics.average_cpm — statystyki wyświetleń, kliknięć i wydatków.
  • ad_group_ad.ad.text_ad.headline i responsive_search_ad.headlines — nagłówki reklam.

Jak pobierane są etykiety UTM. Linki z etykietami UTM są pobierane z pola ad_group_ad.ad.final_urls. To pole zawiera docelowe adresy reklam, w tym z parametrami ValueTrack. Kreator BI analizuje linki i podstawia wartości dla obsługiwanych dynamicznych parametrów. Obsługiwane i zastępowane są:

  • {campaignid} — zastępowane rzeczywistym campaign.id.
  • {creative} — zastępowane ad_group_ad.ad.id.
  • {adgroupid} — zastępowane ad_group.id.

Pozostałe parametry w linku pozostają bez zmian.
Dokumentacja zmiennych ValueTrack

Kreator BI obsługuje przetwarzanie wszystkich typów reklam, w których określono pole final_urls, w tym TEXT_AD i RESPONSIVE_SEARCH_AD. Jeśli reklama nie zawiera final_urls lub link jest nieobecny — etykiety nie są pobierane.

Etykiety UTM są pobierane tylko z głównego linku w final_urls — to pierwszy URL w tablicy. Obsługiwane zmienne są podstawiane automatycznie. Pozostałe parametry, w tym tagi ValueTrack, które nie znajdują się na liście, pozostają w linku bez zmian.


Jak utworzyć wykres

Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.

  1. Przejdź do Kreatora BI i otwórz sekcję Charts.
  2. Kliknij + Chart.
  3. Wybierz zestaw danych z listy. Jeśli nie widzisz potrzebnego, kliknij Dodaj zestaw danych, aby utworzyć nowy.
    Jak utworzyć zestaw danych
  4. Wybierz format prezentacji danych: tabela, wykres liniowy lub inne.
  5. Kliknij Utwórz nowy wykres.

Jak połączyć zestawy danych

Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu.

Aby połączyć zestawy danych, wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do Kreatora BI > SQL > SQL Lab.
  2. Wybierz schemat bitrix24.
  3. Wprowadź zapytanie SQL i kliknij RUN.

Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Możesz go zapisać jako zestaw danych, aby utworzyć wykres dla raportu.
Utwórz wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych

Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zapoznaj się z tym przykładowym zapytaniem.

Przykład zapytania SQL

Poniżej znajdziesz przykład zapytania SQL do wyodrębnienia danych z dwóch zestawów danych: źródeł danych reklamowych (tracking_source) i statystyk kosztów reklam (tracking_source_expenses). To zapytanie łączy dane z tych zestawów za pomocą identyfikatora źródła i wybiera informacje tylko dla kampanii reklamowych o identyfikatorach 19644720474 i 13541843024. Możesz skopiować zapytanie i zobaczyć, jak działa. Po prostu zamień identyfikatory kampanii przed uruchomieniem zapytania.

SELECT
tracking_source.ID AS "Identyfikator źródła",
tracking_source.NAME AS "Nazwa źródła",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID AS "Identyfikator kampanii",
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_NAME AS "Nazwa kampanii",
tracking_source_expenses.DATE AS "Data",
tracking_source_expenses.EXPENSES AS "Wydatki",
tracking_source_expenses.CLICKS AS "Liczba kliknięć",
tracking_source_expenses.CPC AS "Koszt za kliknięcie"
FROM
tracking_source
INNER JOIN
tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID
WHERE
tracking_source_expenses.CAMPAIGN_ID IN ('19644720474', '13541843024');

SELECT: Wybiera, które dane wyodrębnić. Na przykład, tracking_source.ID AS "Source ID" wybiera ID źródła z zestawu danych tracking_source, nazywa je Source ID i wyświetla wynik w osobnej kolumnie.

FROM: Określa główną tabelę dla zapytania, taką jak tabela tracking_source z listą źródeł reklamowych.

INNER JOIN: Łączy zestawy danych i łączy ich informacje. Zapytanie tracking_source_expenses ON tracking_source.ID = tracking_source_expenses.SOURCE_ID łączy dane źródeł reklamowych z ich wydatkami.

WHERE: Filtruje wyniki, aby uwzględnić dane tylko z określonych kampanii reklamowych.


W skrócie

  • Teraz możesz podłączyć Facebook i Google Ads do Kreatora BI. To pozwala analizować informacje z konta i oceniać swoje inwestycje reklamowe.
  • Informacje z kont reklamowych są automatycznie zbierane w zestawy danych: źródła danych reklamowych (tracking_source) i statystyki kosztów reklam (tracking_source_expenses).
  • Dodaj informacje z zestawu danych do wykresów, aby śledzić wydatki na reklamy. Na przykład oceń, które reklamy generują większy ruch.
  • Połącz zestawy danych, aby dodać informacje o źródłach reklamowych i wydatkach do raportu. Aby to zrobić, napisz zapytanie SQL, zapisz wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Kreator BI: strona ustawień Jak skonfigurować formaty i typy danych do importowania pliku CSV Kreator BI: jak naprawić błędy podczas importu danych z pliku CSV Centrum Analityczne w Kreatorze BI Kreator BI: jak utworzyć zestaw danych z pliku CSV Parametry w Kreatorze BI