Zautomatyzowane rozwiązania to osobna sekcja dla procesów inteligentnych, zaprojektowana w celu automatyzacji pracy dowolnego działu Twojej firmy. W Bitrix24 możesz ustawić konkretne uprawnienia dostępu dla tych zautomatyzowanych rozwiązań.
Jak utworzyć zautomatyzowane rozwiązanie
Twórz role z różnymi uprawnieniami dla działów i pracowników. Na przykład dział HR może mieć pełny dostęp do zautomatyzowanego rozwiązania Zatrudnianie, podczas gdy inni użytkownicy mogą tylko przeglądać elementy.
Uprawnienia dostępu można skonfigurować do:
- zautomatyzowanych rozwiązań,
- wszystkich procesów inteligentnych rozwiązania,
- poszczególnych procesów inteligentnych.
Uprawnienia dostępu do zautomatyzowanych rozwiązań.
- Przejdź do sekcji Automatyzacja.
- Kliknij Zautomatyzowane rozwiązania.
- Wybierz zautomatyzowane rozwiązanie z listy.
- Otwórz dowolny powiązany proces inteligentny.
- Przejdź do sekcji Uprawnienia dostępu. Pojawi się lista wszystkich procesów inteligentnych i lejków.
Aby ustawić uprawnienia dostępu do konkretnego procesu inteligentnego:
- Przejdź do sekcji Automatyzacja.
- Kliknij Zautomatyzowane rozwiązania.
- Wybierz zautomatyzowane rozwiązanie z listy.
- Otwórz potrzebny proces inteligentny powiązany ze zautomatyzowanym rozwiązaniem.
- Wybierz lejek do skonfigurowania dostępu. Jeśli w procesie inteligentnym jest kilka lejków, skonfiguruj uprawnienia dla każdego z osobna.
- Kliknij ikonę Ustawień (⚙️).
- Wybierz Uprawnienia dostępu.
Wybierz standardowe role
Rola to zestaw uprawnień dostępu przyznanych użytkownikowi. Możesz wybrać domyślną rolę lub utworzyć własną.
Jeśli utworzyłeś inne role w uprawnieniach dostępu CRM, pojawią się one automatycznie w uprawnieniach dostępu dla zautomatyzowanych rozwiązań.
Skonfiguruj role
Możesz używać standardowych ról, kopiować je lub tworzyć własne. Kliknij Trzy kropki (...) obok ról i wybierz działanie.
Utwórz rolę. Wybierz Dodaj nową rolę i wpisz jej nazwę.
Klonuj rolę. Jest to przydatne, jeśli potrzebujesz nowej roli z drobnymi zmianami.
- Kliknij Klonuj rolę.
- Wybierz rolę, którą chcesz sklonować.
- Wszystkie ustawienia uprawnień zostaną skopiowane do nowej roli.
Pokaż lub ukryj role. Zachowaj widoczne tylko niezbędne role i ukryj pozostałe. Jest to przydatne do porównywania lub edytowania wielu ról. Kliknij Pokaż/ukryj role i zaznacz te, które potrzebujesz z listy.
Skonfiguruj rolę. Kliknij trzy kropki (...) obok nazwy roli i wybierz działanie:
- Wybierz wszystkie uprawnienia: przyznaje pełny dostęp do procesów inteligentnych dla wybranej roli.
- Odznacz wszystkie uprawnienia: odmawia dostępu do wszystkich procesów inteligentnych.
- Zmień nazwę: zmień nazwę roli.
- Klonuj: utwórz kopię wybranej roli.
- Usuń: usuń rolę i wszystkie jej ustawienia.
Skonfiguruj uprawnienia
Dla każdej roli możesz skonfigurować uprawnienia dostępu do działań z elementami procesów inteligentnych. Na przykład, pozwól użytkownikom przeglądać wszystkie elementy, ale edytować tylko własne.
Działania z elementami procesów inteligentnych.
- Odczyt: pozwala użytkownikom przeglądać elementy procesów inteligentnych.
- Dodawanie: pozwala użytkownikom tworzyć elementy procesów inteligentnych. Nie będą widzieć elementów po ich utworzeniu, jeśli nie mają uprawnienia do odczytu.
- Edycja: pozwala użytkownikom edytować elementy procesów inteligentnych.
- Usuwanie: pozwala użytkownikom usuwać elementy procesów inteligentnych.
-
Eksport: pozwala użytkownikom eksportować elementy procesów inteligentnych z Bitrix24.
Eksport danych CRM -
Import: pozwala użytkownikom importować elementy procesów inteligentnych do Bitrix24.
Import do Bitrix24 CRM -
Zezwalaj na niestandardowy widok formularza: pozwala użytkownikom dostosować formularz elementu procesów inteligentnych. Bez tego uprawnienia mogą używać tylko układu formularza elementu skonfigurowanego przez administratora.
Formularz elementu CRM: możliwości i ustawienia - Reguły automatyzacji: pozwala użytkownikom ustawiać, edytować lub przeglądać reguły automatyzacji. To uprawnienie pojawi się, jeśli reguły automatyzacji są włączone w ustawieniach procesów inteligentnych.
Reguły automatyzacji w CRM - Kwota na etapach kanban: ukrywa lub pokazuje całkowitą kwotę na etapach kanban. To uprawnienie pojawi się, jeśli kanban jest włączony w ustawieniach procesów inteligentnych.
- Przenieś do etapu: określ, czy użytkownicy mogą przenosić elementy procesów inteligentnych do dowolnego etapu, czy tylko do określonych.
- Użytkownik może edytować ustawienia: daje użytkownikom pełny dostęp do zmiany uprawnień dostępu do zautomatyzowanych rozwiązań.
Poziomy dostępu. Wybierz poziom dostępu dla każdego działania z elementami procesów inteligentnych:
- Dostęp: przyznaje pełny dostęp lub odmawia dostępu do wybranego działania, na przykład edycji wszystkich elementów procesów inteligentnych.
- Elementy użytkownika: pozwala użytkownikom na dostęp do elementów, za które są odpowiedzialni.
- Elementy działu użytkownika: pozwala użytkownikom na dostęp do elementów pracowników ich działu.
- Elementy poddziałów działu użytkownika: pozwala użytkownikom na dostęp do elementów pracowników we wszystkich poddziałach ich działu.
- Wszystkie elementy oznaczone jako "Dostępne dla wszystkich": Obejmuje wszystkie poprzednie uprawnienia oraz dostęp do elementów z włączoną opcją Dostępne dla wszystkich.
- Wszystkie elementy: pozwala użytkownikom na dostęp do wszystkich elementów procesów inteligentnych.
- Dziedziczone: może być skonfigurowane tylko dla etapów. Etapy elementów procesów inteligentnych dziedziczą uprawnienia ustawione dla samego elementu. Na przykład, jeśli wybierzesz Wszystkie elementy do odczytu, użytkownicy z tą rolą będą widzieć wszystkie elementy na wszystkich etapach. W razie potrzeby możesz ustawić osobne uprawnienia dla każdego etapu.
Przypisz pracowników do ról
Kliknij ikonę Plus (+) pod nazwą roli i wybierz użytkownika, dział lub grupę roboczą, aby ją przypisać. Na przykład, pozwól przełożonym edytować i usuwać elementy procesów inteligentnych, podczas gdy podwładni mogą je tylko przeglądać.
Użyj wyszukiwania
Aby szybko skonfigurować uprawnienia do konkretnego elementu lub znaleźć potrzebne działanie, użyj paska wyszukiwania.
Elementy procesów inteligentnych. Wprowadź nazwę elementu procesów inteligentnych lub lejka. Pojawią się wszystkie uprawnienia, które możesz dla nich ustawić.
Etapy elementów procesów inteligentnych. Aby skonfigurować uprawnienia dla konkretnego etapu, wprowadź jego nazwę. Na przykład, możesz znaleźć wszystkie elementy mające etap W toku.
Działania z elementami procesów inteligentnych. Użyj wyszukiwania, aby wyświetlić konkretne uprawnienie, na przykład Odczyt dla wszystkich elementów procesów inteligentnych.
W skrócie
- W Bitrix24 możesz ustawić konkretne uprawnienia dostępu dla zautomatyzowanych rozwiązań. Zdecyduj, kto może dodawać, edytować i usuwać elementy procesów inteligentnych.
- Możesz używać standardowych ról, kopiować je lub tworzyć własne.
- Dla każdej roli możesz skonfigurować uprawnienia dostępu do działań z elementami procesów inteligentnych. Na przykład, pozwól użytkownikowi przeglądać wszystkie elementy procesów inteligentnych, ale edytować tylko własne.
- Jeśli użytkownik ma wiele ról z różnymi poziomami dostępu, zastosowana zostanie rola z większymi uprawnieniami. Na przykład, jeśli jedna rola ogranicza przeglądanie elementów procesów inteligentnych, a inna na to pozwala, pracownicy będą mogli przeglądać te elementy.