Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Powiąż proces inteligentny z zautomatyzowanym rozwiązaniem

Zautomatyzowane rozwiązania to osobna sekcja dla inteligentnych procesów, dzięki której możesz zautomatyzować pracę dowolnego działu firmy. Zautomatyzowane rozwiązanie może składać się z jednego lub większej liczby inteligentnych procesów. Każdy ma własne formularze, etapy kanbana, reguły itd.

W tym artykule przeczytasz o tym, jak stworzyć inteligentny proces i powiązać go z zautomatyzowanym rozwiązaniem.
Zautomatyzowane rozwiązania

  • Inteligentne procesy może tworzyć administrator portalu oraz pracownik posiadający uprawnienie Użytkownik może edytować ustawienia.
  • Zautomatyzowane rozwiązania i inteligentne procesy można tworzyć wyłącznie w wersji przeglądarkowej.
  • Elementy procesu inteligentnego można tworzyć zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i aplikacji mobilnej.
    Zautomatyzowane rozwiązania w aplikacji mobilnej

Przejdź do sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania > Lista rozwiązań i kliknij Utwórz.

W sekcji CRM możesz utworzyć inteligentne procesy do pracy z klientami.
Jak utworzyć inteligentny proces w CRM

Wybierz jeden z gotowych scenariuszy: Tylko najważniejsze, Wybrano wszystkie opcje lub Puste SPA. Każdy z tych scenariuszy można dostosować do własnych potrzeb.

Utwórzmy inteligentny proces na przykładzie scenariusza Puste SPA.

Formularz tworzenia inteligentnego procesu ma następujące ustawienia:


Zautomatyzowane rozwiązanie

W tej sekcji możesz wybrać lub utworzyć zautomatyzowane rozwiązanie i powiązać z nim inteligentny proces.
Aby utworzyć zautomatyzowane rozwiązanie, kliknij opcję Edytuj pozycje.

Wpisz nazwę zautomatyzowanego rozwiązania, wyświetli się ona w głównym lewym menu Bitrix24. Możesz utworzyć kilka rozwiązań jednocześnie.

Teraz wybierz, do którego rozwiązania będzie należał inteligentny proces. Kliknij Dodawanie i wybierz rozwiązanie.

Na przykład, utwórz osobne procesy dla działu HR: Zatrudnienie, Adaptacja, Szkolenie, Zwolnienie. W polu Wybierz lub utwórz zautomatyzowane rozwiązanie utwórz rozwiązanie Procesy HR. Wybierz to rozwiązanie dla każdego z czterech procesów, a pojawią się one jako osobne sekcje w obszarze roboczym Procesy HR.


Komponenty SPA

W tej sekcji wybierz narzędzia, z których chcesz korzystać w inteligentnym procesie. Logika działania tych narzędzi jest taka sama jak w CRM.

Nazwa. Zostanie wyświetlona na liście procesów oraz w formularzach powiązanych elementów.

Korzystaj z niestandardowych lejków i tuneli sprzedażowych w SPA. Utwórz lejki i przenoś między nimi elementy inteligentnych procesów.
Lejki sprzedażowe

Korzystaj z niestandardowych etapów i metody Kanban w SPA. Twórz etapy w kanbanie.
Kanban

Użyj reguł automatyzacji i wyzwalaczy w SPA. Automatyzuj pracę z elementami inteligentnego procesu: twórz zadania, wysyłaj powiadomienia lub zmieniaj osobę odpowiedzialną za element.
Twórz reguły automatyzacji i wyzwalacze CRM

Reguły i wyzwalacze są dostępne w inteligentnych procesach, jeśli włączona jest opcja Korzystaj z niestandardowych etapów i metody Kanban w SPA.

Użyj edytora przepływu pracy w SPA. Skonfiguruj automatyczne uruchamianie szablonów procesów biznesowych workflow podczas tworzenia i edycji elementów inteligentnych procesów.
Automatyczne uruchomienie workflow

Upublicznij nowe lejki. Włącz tę opcję, aby wszyscy pracownicy mieli dostęp do lejków inteligentnego procesu. Sprawdź również dostęp do lejka w uprawnieniach dostępu CRM.
Uprawnienia dostępu do CRM


Układ formularza SPA

Elementy procesu inteligentnego mają formularz do przechowywania różnych informacji.

Pola SPA. Wybierz pola systemowe, których będziesz używać w formularzu procesu inteligentnego.

  • Szczegóły firmy - nazwa Twojej firmy, e-mail, telefon i inne. Szczegóły można wykorzystać w dokumentach, takich jak umowa lub oferta.
  • Źródło - jak klient dowiedział się o Twojej firmie. Na przykład w inteligentnym procesie HR pole to można wykorzystać do przekazania informacji o tym, w jaki sposób kandydat dowiedział się o ofercie pracy.
  • Klient - użyj tego pola, jeśli inteligentny proces jest powiązany z kontaktami i firmami z CRM.
  • Data rozpoczęcia/Data zakończenia - Data rozpoczęcia = kiedy element został utworzony. Data zakończenia = ustawiana automatycznie, 7 dni od utworzenia elementu.
  • Obserwatorzy - będą mogli wyświetlić formularz i utworzyć czat do dyskusji.

Opcje dodatkowe. Włącz niezbędne opcje:

  • Drukuj dokumenty - możesz tworzyć dokumenty na podstawie szablonu z formularza inteligentnego procesu.
    Dokumenty w systemie CRM
  • Powiąż z produktami katalogowymi - dodaj produkty do formularza inteligentnego procesu. Wybranie tej opcji umożliwia również wyświetlanie cen w Kanbanie.
    Utwórz produkt
  • Użyj Kosza - jeśli usuniesz element, zamiast całkowitego usunięcia, trafi on do Kosza CRM.
    Kosz CRM
  • Użyj liczników - korzystaj z liczników, aby nie zapomnieć o zaplanowanych aktywnościach.
    Jak działają liczniki w aktywnościach CRM

Powiązania CRM

Tutaj możesz skonfigurować powiązanie inteligentnego procesu z elementami CRM lub z innymi procesami.

Powiąż z tym SPA. Jeśli chcesz powiązać elementy innego procesu lub CRM z inteligentnym procesem, włącz tę opcję i wybierz z listy elementy, których potrzebujesz.

Na przykład, możesz powiązać proces działu HR z procesem działu IT. Teraz możesz wybrać w formularzu procesu HR zgłoszenie z działu IT o zapewnienie sprzętu roboczego dla nowego pracownika.

W formularzu powiązanego elementu pojawi się sekcja z tym inteligentnym procesem.

Na przykład w formularzu procesu Zgłoszenia w dział IT pojawi się sekcja Zatrudnienie pracowników.


Połącz ten SPA z innymi obiektami CRM. Możesz powiązać ten proces z innymi elementami CRM lub procesami. W polu Powiąż z tym SPA dodajemy elementy do procesu, natomiast w polu Połącz ten SPA z innymi obiektami CRM dodajemy proces do elementów.
Wybierz potrzebne elementy z listy.

Na przykład, jeśli powiążesz inteligentny proces HR z procesem Zgłoszenia do działu IT, to w formularzu zgłoszenia pojawi się pole z możliwością wyboru elementu procesu HR.

W formularzu procesu pojawi się sekcja powiązanego elementu.

Na przykład w formularzu procesu Zatrudnienie pojawi się sekcja Zgłoszenia do działu IT.


Powiąż z innymi narzędziami

Powiąż inteligentny proces z innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami i szablonami zadań.

Tworząc wydarzenie w kalendarzu, możesz wybrać, z którym inteligentnym elementem procesu jest ono powiązane.

Po zakończeniu wszystkich ustawień kliknij Zapisz.

Zautomatyzowane rozwiązanie zostało utworzone. Możesz go otworzyć z poziomu menu głównego. Rozwiązanie może zawierać kilka procesów inteligentnych, które będą wyświetlane jako osobne sekcje.

Teraz dla każdego inteligentnego procesu musisz skonfigurować formularz elementów, etapy kanbana i inne funkcje: Jak skonfigurować przestrzeń roboczą w zautomatyzowanym rozwiązaniu


W skrócie
  • Utwórz inteligentny proces w sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania > Lista rozwiązań i połącz go z zautomatyzowanym rozwiązaniem. Zautomatyzowane rozwiązanie może składać się z jednego lub większej liczby inteligentnych procesów.
  • Wybierz narzędzia, z których chcesz korzystać w inteligentnym procesie: lejki, kanban, reguły i inne funkcje. Logika działania tych narzędzi jest taka sama jak w sekcji CRM.
  • Określ, które pola systemowe są potrzebne w formularzu procesu i włącz dodatkowe opcje, takie jak liczniki czy kosz.
  • Możesz połączyć inteligentny proces z innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami i szablonami zadań.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Zautomatyzowane rozwiązania: utwórz przestrzeń roboczą i zautomatyzuj pracę dowolnego działu Jak skonfigurować przestrzeń roboczą w zautomatyzowanym rozwiązaniu Zautomatyzowane rozwiązania w aplikacji mobilnej