Często w ramach jednej firmy istnieje kilka linii biznesowych. Na przykład firma produkuje i dostarcza meble. W Bitrix24 możesz utworzyć lejek sprzedażowy dla każdej linii biznesowej.
Jak utworzyć nowy lejek
Przejdź do CRM> Deale> otwórz Lejki i tunele sprzedażowe.
Domyślnie dostępny jest jeden lejek. Nie możesz go usunąć, ale możesz zmienić sortowanie, aby nie był pierwszy na liście. Aby to zrobić, przeciągnij lejek w wybrane miejsce.
Możesz dodać lejek w sekcji CRM> Ustawienia> Podstawowe> Lejki.
Kliknij Dodaj lejek i podaj go nazwę. Następnie kliknij menu lejka i wybierz Edytuj etapy.
Przejdź do sekcji Etapy deala. Tutaj możesz utworzyć dowolną liczbę etapów, wyznaczyć je kolor i nazwy.
Jak wybrać lejek dla deali?
Domyślnie w sekcji CRM> Deale przedstawione są wszystkie lejki deali. Aby wybrać konkretny lejek, kliknij Ogólnie i wybierz lejek z listy.
Aby dodać deal, kliknij Dodawanie lub przycisk +.
Uprawnienia dostępu do lejków
Każdy lejek ma swoje uprawnienia dostępu w sekcji CRM> Ustawienia> Prawa dostępu> Role.
Tutaj możesz określić uprawnienia dostępu do: odczytu, dodawania, aktualizacji, usunięcia, eksportu, importu, automatyzacji.
Raporty lejków sprzedażowych
Aby przeanalizować skuteczność określonego lejka sprzedażowego, przejdź do Analityki CRM> Moje raporty> Deale.
Aby zmienić lejek, kliknij Koło zębate> Ustawienia i wybierz lejek z listy. Tutaj również możesz zmienić okres raportowania.