Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Automatyczne scalanie duplikatów w CRM

Automatyczne scalanie duplikatów zapewnia utrzymanie bazy klientów w aktualnym stanie. Bitrix24 wyszukuje elementy zawierające identyczne dane i scala je, co pozwala zaoszczędzić czas oraz zminimalizować ryzyko błędów.

Automatyczne scalanie duplikatów jest dostępne w leadach, kontaktach i firmach.

Kontrola duplikatów w CRM nie jest dostępna we wszystkich planach.
Plany taryfowe

W artykule opowiemy:


Jak działa automatyczne scalanie duplikatów

Elementy CRM są scalane automatycznie, jeśli:

  • W formularzach elementów CRM wartości wszystkich pól są identyczne. Na przykład, istnieją dwa kontakty z tym samym imieniem, nazwiskiem i numerem telefonu. Jeśli jednak wartość choćby jednego pola się różni, CRM zaproponuje ręczne scalanie elementów.
  • Za elementy CRM odpowiada jeden pracownik. Na przykład leady jednego menedżera nie będą scalane z leadami innego menedżera.
  • Leady znajdują się na tym samym etapie kanbana. Jeśli leady są na różnych etapach, ale w ich formularzach podano identyczne dane kontaktowe, należy je scalić ręcznie.
    Jak scalić duplikaty w CRM

Pola, według których CRM sprawdza elementy pod kątem duplikatów:

  • dla leadów: imię i nazwisko, nazwa firmy, telefon, e-mail;
  • dla kontaktów: imię i nazwisko, telefon, e-mail;
  • dla firm: nazwa firmy, telefon, e-mail.

Przyjrzyjmy się przykładom.

Automatyczne scalanie. W CRM są dwa kontakty: Dorota i Dorota Gruszewska. Numery telefonów są identyczne, a wartości pozostałych pól również się zgadzają. Kontakty zostaną scalone automatycznie.

Ręczne scalanie. W CRM są dwa kontakty: Dorota i Dorota Gruszewska. Numery telefonów są identyczne, ale stanowiska są różne. W tym przypadku kontakty należy scalić ręcznie.

1 W formularzach CRM podano różne stanowiska, kontakty należy scalić ręcznie

Jak uruchomić automatyczne scalanie duplikatów

Domyślnie sprawdzanie duplikatów jest uruchamiane automatycznie, ale można uruchomić proces ręcznie.

Automatyczne scalanie duplikatów mogą uruchomić administrator Bitrix24 i pracownicy z uprawnieniem do zmiany i usuwania elementów.
Uprawnienia dostępu do CRM
2 Tak wygląda powiadomienie o automatycznym scalaniu duplikatów

Aby uruchomić automatyczne scalanie duplikatów:
1-3. Przejdź do CRM i wybierz odpowiednią sekcję. Na przykład, Klienci > Kontakty.
4-5. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Kontrola duplikatów.
6. Kliknij Zmień.
7. Wybierz pola, według których system ma sprawdzać duplikaty, a następnie kliknij Zapisz.
8. Kliknij Rozpocznij skanowanie.

Jeśli wartości wszystkich pól są identyczne, duplikaty zostaną scalone automatycznie. Jeśli jednak wartość choćby jednego pola się różni, CRM zaproponuje ręczne scalanie formularzy. Możesz wybrać elementy do scalenia lub pominąć je, jeśli nie wymagają przetwarzania.

Po automatycznym scaleniu elementów pozostanie formularz utworzony najwcześniej, a pozostałe zostaną usunięte. W Historii można sprawdzić, które elementy zostały usunięte. W razie potrzeby można je przywrócić z Kosza CRM.

9 Tak wyglądają zapisy o automatycznym scaleniu w sekcji „Historia”

Jak skonfigurować automatyczne scalanie duplikatów

Domyślnie CRM sprawdza duplikaty raz dziennie. Możesz zmienić częstotliwość sprawdzania w ustawieniach.

Automatyczne scalanie duplikatów należy konfigurować osobno dla leadów, kontaktów i firm.

1-3. Przejdź do CRM i wybierz odpowiednią sekcję. Na przykład, Klienci > Kontakty.
4-6. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Znajdź i scal duplikaty.
6. Wybierz częstotliwość sprawdzania. Jeśli chcesz wyłączyć automatyczne wyszukiwanie, wybierz Nie sprawdzaj.
7. Kliknij Zapisz.


W skrócie

  • Automatyczne scalanie duplikatów zapewnia utrzymanie bazy klientów w aktualnym stanie.
  • Bitrix24 automatycznie scala elementy CRM, jeśli: w formularzach wartości wszystkich pól są identyczne, za elementy CRM odpowiada jeden pracownik i leady znajdują się na jednym etapie kanbana.
  • Po automatycznym scaleniu elementów pozostanie formularz, który został utworzony wcześniej, a pozostałe zostaną usunięte.
  • Domyślnie Bitrix24 automatycznie sprawdza duplikaty raz dziennie. Możesz skonfigurować częstotliwość sprawdzania lub uruchomić proces ręcznie.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak działają filtry w CRM Sprawdź dostępność konsultanta w otwartych kanałach Zarządzanie asortymentem: dokument sprzedaży w dealach Jak scalić duplikaty w CRM Projekt formularzy CRM Autoryzacja w Bitrix24 przez przeglądarkę Jak pracować z listą formularzy CRM Automatyczne uruchamianie workflow Jak utworzyć i skonfigurować kanał otwarty