Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Tryb przeglądania Terminy w fakturach i ofertach

Terminy to tryb przeglądania faktur i ofert, w którym elementy są automatycznie rozdzielane na kolumny w zależności od terminów płatności lub uzgodnienia. Pomaga to szybko ocenić sytuację i nie przeoczyć elementów wymagających uwagi.

W artykule opowiemy:

Przejdź do CRM > Sprzedaż, wybierz Faktury lub Oferty i otwórz Terminy.


Czym Terminy różnią się od Kanbana

Tryb przeglądania Terminy jest podobny do Kanbana, ale ma swoje cechy szczególne.

Stałe kolumny. Jest pięć kolumn:

  • Po terminie
  • Dziś
  • Bieżący tydzień
  • Następny tydzień
  • Ponad dwa tygodnie

Kolumn nie można dodawać, usuwać ani zmieniać ich nazw. Elementy są automatycznie rozdzielane na podstawie dat wskazanych w polach:

  • Płatność przed: dla faktur
  • Ważne do: dla ofert

Brak kwoty w kolumnach. W przeciwieństwie do Kanbana, w Terminach nie można zobaczyć kwoty faktur i ofert w każdej kolumnie.

Brak automatyzacji. W trybie przeglądania Terminy nie można ustawić reguł automatyzacji, wyzwalaczy ani workflow. Wszystkie działania należy wykonywać ręcznie, np. przesuwać elementy lub wysyłać przypomnienia.


Jak pracować z fakturami i ofertami w Terminach

W trybie przeglądania Terminy możesz:

Przesuwać faktury i oferty. Elementy CRM są automatycznie rozdzielane na kolumny na podstawie dat wskazanych w polach. W razie potrzeby możesz przesuwać elementy ręcznie, np. jeśli klient poprosił o przesunięcie terminu płatności faktury.

Aby zmienić datę w kilku elementach jednocześnie, wybierz je i przesuń do odpowiedniej kolumny.

Kiedy przesuwasz element do innej kolumny, CRM automatycznie zmienia datę w polu Płatność przed lub Ważne do:

  • Kolumna Dziś: data zostanie zmieniona na bieżącą
  • Bieżący tydzień: bieżąca data + 1 dzień
  • W następnym tygodniu: bieżąca data + 7 dni
  • Ponad dwa tygodnie: bieżąca data + 14 dni

Na przykład, dziś jest 1 kwietnia. Termin płatności faktury przypada na kolejny tydzień, ale klient poprosił o jego przesunięcie na późniejszy termin. Przenieś element do kolumny Ponad dwa tygodnie. Bitrix24 automatycznie zmieni datę płatności: 1 kwietnia + 14 dni = 15 kwietnia.

Dostosuj formularze przeglądania i tworzenia. Wybierz, które pola wyświetlać przy przeglądaniu i szybkim tworzeniu elementu. W tym celu kliknij Ustawienia > Ustawienia kanbana > Konfiguruj pola formularza widoku lub Konfiguruj pola formularza tworzenie.
Kanban w CRM

Ustawienia formularzy w trybach Kanban i Terminy są identyczne. Zmiana ustawień w jednym trybie powoduje automatyczną aktualizację ustawień w drugim.

Kontroluj terminy. Możesz szybko zidentyfikować, które faktury i oferty wymagają uwagi:

  • Przeterminowane elementy są automatycznie przenoszone do kolumny Po terminie, jeśli data w polu Płatność przed lub Ważne do minęła
  • Elementy wymagające obsługi w najbliższym czasie znajdują się w kolumnach Dziś oraz Bieżący tydzień.

Planuj aktywności. Aby nie przeoczyć ważnych działań związanych z fakturą, zaplanuj aktywność, np. skontaktuj się z klientem lub wyślij przypomnienie o płatności. W tym celu kliknij + Aktywność, wypełnij formularz i kliknij Zapisz.
Aktywności uniwersalne

W formularzu faktury i oferty znajduje się licznik aktywności. Liczba wskazuje ilość przychodzących i zaplanowanych aktywności, a kolor wskazuje terminy. Domyślnie licznik zmienia kolor na czerwony 15 minut przed terminem aktywności.
Jak działają liczniki w aktywnościach CRM

Aby zobaczyć informacje o aktywności, kliknij licznik.

Filtruj dane. Użyj filtrów, aby znaleźć tylko potrzebne faktury lub oferty.

Na przykład, aby znaleźć wszystkich klientów, którym należy przypomnieć o zbliżającym się terminie płatności faktury, ustaw filtr dla faktury: Płatność przed: od dziś do jutra oraz dla aktywności: Termin: dziś.
Jak działają filtry w CRM


W skrócie

  • Terminy to tryb przeglądania faktur i ofert, w którym elementy są automatycznie rozdzielane na kolumny w zależności od terminów płatności lub uzgodnienia
  • W Terminach jest pięć kolumn: Po terminie, Dziś, Bieżący tydzień, Następny tydzień, Ponad dwa tygodnie. Nie można ich dodać, usunąć ani zmienić ich nazwy
  • Kiedy ręcznie przesuwasz element do innej kolumny, CRM automatycznie zmienia datę w polu Płatność przed lub Ważne do
  • W trybie przeglądania Terminy możesz szybko zidentyfikować, które faktury i oferty wymagają uwagi i zaplanować dla nich aktywności
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Zarządzanie asortymentem: dokument sprzedaży w dealach Logowanie przez medium społecznościowe: ustaw login i hasło Kwiecień 2025: Aktualizacje w artykułach Zaakceptuj zaproszenie do Bitrix24 Jak scalić duplikaty w CRM Jak utworzyć i skonfigurować kanał otwarty Jak działają filtry w CRM Uprawnienia dostępu do Katalogu Produktów Projekt formularzy CRM Automatyczne scalanie duplikatów w CRM