W sekcji Rezerwacja online możesz automatycznie wysyłać powiadomienia do klientów, aby przypomnieć im o wizycie lub potwierdzić rezerwację.
Szablony wiadomości można skonfigurować podczas tworzenia lub edycji zasobuZasoby to specjaliści, sprzęt, pomieszczenia lub urządzenia potrzebne do świadczenia usług, np. lekarze, fryzjerzy, samochody itp..
Rezerwacje online: jak utworzyć nowy zasób
W artykule omówimy:
Typy wiadomości
W sekcji Rezerwacja online dostępne są cztery typy automatycznych powiadomień:
- Nowa rezerwacja,
- Poproś o potwierdzenie rezerwacji,
- Przypomnienie o rezerwacji,
- Przypomnienie w przypadku spóźnienia.
Nowa rezerwacja. Powiadomienie zawiera informacje o godzinie, dacie usługi oraz zarezerwowanym zasobie. Domyślnie wiadomość wysyłana jest natychmiast po dokonaniu rezerwacji, ale możesz zmienić czas wysłania.
Potwierdzenie rezerwacji. Możesz skonfigurować powiadomienia dla klienta i menedżera.
Powiadomienie dla klienta — klient otrzymuje link do potwierdzenia rezerwacji. Domyślnie wiadomość wysyłana jest na dzień przed wizytą, ale możesz wybrać inny termin. Jeśli klient nie potwierdzi rezerwacji, w harmonogramie pojawi się oznaczenie.
Powiadomienie dla konsultanta — jeśli klient nie potwierdzi rezerwacji, w systemie CRM zostanie utworzone zadanie dla menedżera. Możesz określić, kiedy menedżer otrzyma powiadomienie, np. trzy godziny przed wizytą, aby miał czas na skontaktowanie się z klientem.
Przypomnienie o rezerwacji. Aby klient nie zapomniał o wizycie, skonfiguruj automatyczne przypomnienia i wybierz termin wysłania.
Przypomnienie w przypadku spóźnienia. Jeśli klient się spóźnia, wyślij powiadomienie do klienta i menedżera, aby potwierdzić rezerwację lub zwolnić slot.
Powiadomienie dla klienta — określ, kiedy wiadomość zostanie wysłana: natychmiast, po 5,10 lub 30 minutach od momentu rozpoczęcia rezerwacji. Pomaga to zwolnić slot, jeśli klient zrezygnuje.
Powiadomienie dla menedżera — jeśli menedżer nie potwierdzi przybycia klienta, w systemie CRM zostanie utworzone zadanie. Możesz ustawić wysyłkę powiadomienia, np. pięć minut po rozpoczęciu rezerwacji, aby menedżer skontaktował się z klientem.
Jak skonfigurować szablony wiadomości
Wybierz szablon. Dla każdego rodzaju powiadomień dostępne są dwa szablony:
- dla rezerwacji u specjalistów,
- dla rezerwacji sprzętu lub pomieszczeń.
Na przykład, jeśli rezerwujesz wizytę u lekarza, wybierz szablon dla rezerwacji u specjalistów. Kliknij Zmień szablon > Wybierz wiadomość.
Treść wiadomości. W treści automatycznie uzupełniane są dane, takie jak imię klienta z rekordu CRM, nazwa zasobu, data, godzina rezerwacji, nazwa firmy i inne informacje.
Jak dodać dane firmy
Zastosuj ustawienia. Aby wybrane ustawienia zostały zastosowane dla nowych zasobów, zaznacz pole Zastosuj ustawienia dla tego zasobu i wszystkich tworzonych później.
Wyłącz szablon. Domyślnie wszystkie szablony są włączone. Aby wyłączyć niepotrzebny szablon, kliknij przycisk obok jego nazwy.
Po skonfigurowaniu powiadomień kliknij Utwórz zasób.
W skrócie
- W sekcji Rezerwacja online możesz automatycznie wysyłać powiadomienia do klientów, aby przypomnieć im o wizycie lub potwierdzić rezerwację.
- Szablony powiadomień można skonfigurować podczas tworzenia lub edycji zasobu.
- Dla każdego rodzaju powiadomień dostępne są dwa szablony: dla rezerwacji u specjalistów oraz dla rezerwacji sprzętu lub pomieszczeń.
- Niepotrzebne szablony można wyłączyć.