Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Jak skonfigurować uprawnienia do zmiany ceny produktu w elemencie CRM

Uprawnienia dostępu do katalogu pozwalają określić, kto w firmie może zmieniać ceny produktów lub usług w formularzach deali, faktur i ofert CRM. Jest to wygodne, gdy końcowa cena zależy od warunków konkretnego deala, statusu klienta lub innych czynników.

Przy zmianie ceny w ramach deala lub innym elemencie CRM, zmiana jest zapisywana tylko tam — ceny w katalogu i na stronie pozostają bez zmian.

W artykule omówimy:

Ustaw, kto w firmie może:

  • zmieniać ceny produktów w elementach CRM,
  • używać ustalonych cen z katalogu,
  • stosować indywidualne rabaty.

Przeanalizujemy trzy scenariusze konfiguracji — dla menedżerów sprzedaży, specjalistów ds. kluczowych klientów i przełożonych. Aby skonfigurować uprawnienia dostępu, przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.

Scenariusz: menedżerowie sprzedaży pracują tylko z ustalonymi cenami katalogu. Na przykład firma sprzedaje produkty ściśle według ustalonych cen. Menedżerowie sprzedaży korzystają z cen z katalogu i nie mogą ich zmieniać — ani w formularzu produktu, ani w ramach deala.

Aby skonfigurować taki scenariusz, wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz osobną rolę, na przykład „Menedżer CRM”, i dodaj do niej pracowników.
  2. Włącz uprawnienie: Wyświetl katalog produktów. Nie włączaj uprawnień związanych ze zmianą cen lub produktów. Pracownicy będą mogli dodawać produkty do deali bez możliwości zmiany cen.

Scenariusz: specjaliści ds. kluczowych klientów ustalają indywidualne ceny. Na przykład w firmie działa dział ds. kluczowych klientów. Specjaliści ustalają ceny indywidualnie dla każdego klienta, ale nie mogą zmieniać cen w katalogu.

Aby skonfigurować taki scenariusz, wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz osobną rolę, na przykład „Menedżer obsługi klienta”, i dodaj pracowników działu.
  2. Włącz uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Zmień cenę sprzedaży produktu w obiekcie CRM oraz Zastosuj rabat produktu. Pracownicy będą mogli zmieniać ceny w dealach i stosować rabaty, ale nie będą mogli zmieniać cen w katalogu lub sklepie.

Scenariusz: przełożeni zmieniają ceny w dealach i katalogu. Na przykład przełożeni mogą ustalać ceny produktów w katalogu lub zmieniać je indywidualnie w dealach.

Aby skonfigurować taki scenariusz, wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz osobną rolę, na przykład „Przełożony”, i dodaj do niej pracowników.
  2. Włącz uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Edytuj produkt, Zmień cenę sprzedaży produktu w katalogu, Zmień cenę sprzedaży produktu w obiekcie CRM oraz Zastosuj rabat produktu. Kierownicy będą mogli ustalać ceny produktów w katalogu lub zmieniać je indywidualnie w dealach.

Jeśli pracownik może tworzyć produkty i zmieniać ceny w katalogu oraz w dealach, to przy tworzeniu produktu w dealu jego cena zostanie zapisana w katalogu. Przy kolejnych zmianach cena zostanie zapisana tylko w dealu.


W skrócie

  • W uprawnieniach dostępu do katalogu możesz określić, kto będzie mógł zmieniać ceny produktów w elementach CRM, a kto będzie pracować tylko z ustalonymi cenami z katalogu.
  • Aby skonfigurować uprawnienia dostępu, przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.
  • Przypisz role pracownikom i nadaj odpowiednie uprawnienia. Na przykład pracownicy sprzedaży będą używać ustalonych cen, a specjaliści ds. kluczowych klientów będą mogli ustalać indywidualne ceny i rabaty w dealach.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak skonfigurować automatyczne wypełnianie ukrytych pól w formularzach CRM Jak pracować z czatami w otwartych kanałach Jak pracować z listą rozmów w otwartych kanałach Jak otrzymywać powiadomienia z Bitrix24 e-mailem Jak utworzyć spersonalizowany formularz CRM Uprawnienie do publikowania produktów w sklepie internetowym Zaktualizuj dwustopniowe uwierzytelnienie na nowym telefonie Utwórz wiadomość w Aktualnościach Edytuj dokumenty w Office 365 Jak skonfigurować wersję mobilną witryny lub sklepu