Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Szablony danych kontaktu lub firmy

Szablony danych to zestaw informacji o kontakcie lub firmie: NIP, REGON, adres prawny i faktyczny. W CRM szablony danych są wykorzystywane do przygotowywania dokumentów: faktur, umów, ofert handlowych i innych. Po dodaniu szablonów danych klienta Bitrix24 automatycznie wstawi je do odpowiedniego dokumentu.

Aby ułatwić pracę, możesz wcześniej skonfigurować szablony danych. Wówczas odpowiednie pola automatycznie pojawią się w formularzach klientów — wystarczy je wypełnić.

W artykule omówimy, jak:

Dodawać i edytować szablony danych mogą administrator Bitrix24 oraz pracownicy z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Uprawnienia dostępu do CRM

Przejdź do CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Szablony danych.


Skonfiguruj szablony

W Bitrix24 dostępne są gotowe szablony dla kontaktów i firm. Zawierają one standardowe pola, które możesz dostosować do specyfiki swojej działalności.

W sekcji Szablony danych możesz:

Edytuj szablon, aby pracownicy widzieli tylko aktualne szablony i szybciej znajdowali potrzebne.

1–2. Kliknij Menu (≡) > Edytuj.
3. Zmień szablon:

  • Edytuj nazwę.
  • Włącz lub wyłącz aktywność — szablon będzie widoczny lub ukryty w formularzach CRM.
  • Ustaw indeks sortowania — wpływa on na kolejność szablonów na liście. Im niższy indeks, tym wyżej znajduje się szablon. Na przykład, jeśli indeks szablonu dla firm 510, a dla kontaktów 520, szablon dla firm będzie wyżej na liście.
4. Kliknij Zastosuj.

Zmień lub usuń pola. Kliknij Menu (≡) > Pola, aby zmienić nazwę, kolejność pól lub usunąć zbędne. Usunięte pola niestandardowe znajdziesz w sekcji Nieużywane pola dokumentu.

Dodaj nowe pole. Jeśli standardowe pola są niewystarczające, możesz utworzyć nowe.
1–2. Kliknij Dodaj pole i wybierz typ: tekst, liczba, tak/nie lub data.
3. Podaj nazwę i indeks sortowania.
4. Kliknij Dodaj.

Dodaj pole z innego szablonu. Jeśli pole istnieje już w innym szablonie danych, możesz je dodać do swojego szablonu. W tym celu kliknij Wybierz istniejący i ustaw indeks sortowania. Zapisz zmiany.


Utwórz nowy szablon

Jeśli gotowe szablony nie spełniają Twoich potrzeb, możesz utworzyć własny.

  1. Kliknij Dodaj szablon.
  2. Kliknij Utwórz nowy, aby utworzyć szablon od podstaw. Podaj nazwę, indeks sortowania, włącz aktywność.
  3. Kliknij Wybierz z listy, aby wybrać gotowy wzór szablonu. Podaj nazwę, indeks sortowania, włącz aktywność.
  4. Dodaj szablon.

Ustaw jako domyślny

Ustaw szablon jako domyślny dla kontaktów lub firm — jego pola automatycznie pojawią się w formularzu CRM. Na przykład, jeśli większość Twoich klientów to przedsiębiorcy, wybierz szablon „Przedsiębiorca” jako główny dla firm.

W formularzu konkretnego klienta możesz wybrać inny szablon danych.

  1. Przejdź do formularza kontaktu lub firmy. Kliknij Szczegóły obok pola Szablony danych.
  2. Jeśli główny szablon nie pasuje, wybierz inny z rozwijanej listy.

W skrócie

  • Szablony danych to zestaw informacji o kontakcie lub firmie: NIP, REGON, adres prawny i faktyczny.
  • W CRM szablony danych są wykorzystywane do przygotowywania dokumentów: faktur, umów, ofert handlowych i innych. Po dodaniu szablonów danych klienta Bitrix24 automatycznie wstawi je do odpowiedniego dokumentu.
  • Aby ułatwić pracę, możesz wcześniej skonfigurować szablony danych. Wówczas odpowiednie pola automatycznie pojawią się w formularzach klientów — wystarczy je wypełnić.
  • Dodawać i edytować szablony mogą administrator Bitrix24 oraz pracownicy z prawem Użytkownik może edytować ustawienia.
  • Aby skonfigurować gotowe szablony lub utworzyć nowe, przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia CRM > Szablony danych.
  • W Bitrix24 dostępne są gotowe szablony dla kontaktów i firm. Możesz tworzyć, edytować i usuwać pola szablonu, aby dostosować go do specyfiki swojej działalności.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak skonfigurować uprawnienia do zmiany ceny produktu w elemencie CRM Jak pracować z listą rozmów w otwartych kanałach Utwórz wiadomość w Aktualnościach Edytuj dokumenty w Office 365 Jak utworzyć spersonalizowany formularz CRM Jak skonfigurować wersję mobilną witryny lub sklepu Jak zarejestrować Bitrix24 Zaktualizuj dwustopniowe uwierzytelnienie na nowym telefonie Jak pracować z czatami w otwartych kanałach Uprawnienie do publikowania produktów w sklepie internetowym