Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

RPA w Bitrix24: Jak zautomatyzować rutynowe zadania

RPA (Robotic Process Automation) to narzędzie do automatyzacji rutynowych zadań w firmie. Na przykład: zatwierdzanie urlopów i podróż służbowych, akceptacja faktur i umów, tworzenie zadań oraz inne powtarzalne działania.

RPA jest prostsze w konfiguracji niż workflow i nie wymaga specjalistycznej wiedzy — proces może skonfigurować każdy pracownik, korzystając z gotowych zadań. To przyspiesza pracę i zmniejsza liczbę błędów.

Liczba procesów, które można zautomatyzować w RPA, zależy od wybranego planu.
Plany taryfowe
W artykule dowiesz się, jak:

Utwórz proces

1–3. Przejdź do sekcji Automatyzacja > RPA > Lista RPA.
4. Kliknij Nowy workflow.

Wypełnij formularz procesu:

  • Nazwa — nadaj zrozumiałą nazwę zamiast standardowej, aby łatwiej było orientować się na liście procesów.
  • Po utworzeniu przenieś elementy do następnego etapu po utworzeniu — wyłącz opcję, jeśli ważne jest ręczne przenoszenie elementów między etapami.
  • Start workflowu — wskaż pracowników, którzy będą mogli uruchamiać proces.
  • Pola do wypełnienia przy starcie — utwórz potrzebne pola. Na przykład, dla zatwierdzania urlopu mogą to być: Nazwa, Data rozpoczęcia, Ostatni dzień urlopu, Typ urlopu.
    Pola niestandardowe w RPA
  • Uprawnienia dostępu — określ, którzy pracownicy będą mogli edytować proces.
    Uprawnienia dostępu w RPA
  • Obraz workflowu — wybierz odpowiednią ikonę.

Zapisz zmiany.

RPA nie współpracuje z CRM. Aby zautomatyzować pracę z leadami, dealami i innymi elementami CRM, skonfiguruj workflow lub reguły automatyzacji.
Jak uruchomić workflow w formularzu CRM
Reguły automatyzacji w CRM: jak zautomatyzować pracę z klientami


Skonfiguruj etapy

Etapy pomagają śledzić, na jakim etapie znajduje się element procesu — od początku do zakończenia. Na przykład, w procesie zatwierdzania urlopu mogą być etapy: Wniosek → Zatwierdzone przez kierownika → Zatwierdzone przez księgowego → Urlop zatwierdzony. To pomaga pracownikom i kierownikom zrozumieć bieżący status i szybciej podejmować decyzje.

Możesz dodawać, edytować lub usuwać etapy.

Otwórz proces i kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia etapu.
Jak skonfigurować etapy w RPA


Dodaj zadanie

Zadanie to działanie, które należy wykonać na określonym etapie procesu. Na przykład, zapoznanie się z dokumentem lub zatwierdzenie urlopu. Dostępne są cztery szablony zadań.

  • Zatwierdź lub odrzuć — odpowiednie dla procesów, w których trzeba podjąć decyzję. Na przykład, kierownik może zatwierdzić wniosek o podróż służbową lub odrzucić go, podając powód.
  • Żądanie informacji — stosowane, gdy do kontynuacji procesu potrzebne są dodatkowe dane, pomaga uzyskać brakujące informacje lub dokumenty. Na przykład, księgowy może użyć tego typu zadania, aby poprosić pracownika o dokumenty potwierdzające wydatki.
  • Przegląd informacji — pomaga potwierdzić, że uczestnik procesu otrzymał dokument lub powiadomienie.
  • Przenieś do etapu — odpowiednie dla sytuacji, w których element należy przenieść na kolejny etap bez zmian. Na przykład, sekretarz może sprawdzić, jak wypełniono wniosek, i przekazać go do zatwierdzenia kierownikowi.

Dla każdego etapu można skonfigurować własne zadanie.

1. Kliknij Dodaj zadanie.
2. Wybierz szablon zadania i skonfiguruj go.
Jak dodać zadanie w RPA

Kliknij przycisk Reguły automatyzacji, aby:

  • zobaczyć wszystkie skonfigurowane zadania na etapach,
  • sprawdzić, które reguły automatyzacji je wykonują,
  • dodać nowe reguły automatyzacji, których nie ma w szablonie zadań.
Reguły automatyzacji i wyzwalacze w Bitrix24

Dodaj element

Element to formularz, który przechodzi przez etapy procesu. Na przykład, w procesie zatwierdzania urlopu elementem będzie wniosek konkretnego pracownika.

1–2. Kliknij Dodaj i wypełnij pola formularza.
3. Aby edytować pole, kliknij Ustawienia (⚙️) obok jego nazwy.
4. W razie potrzeby wybierz pola z listy lub utwórz nowe.
5. Zapisz zmiany.

W RPA dostępne są dwa tryby wyświetlania elementów.

  • Lista — wygodna do szczegółowej analizy, sortowania i grupowego usuwania elementów.
  • Kanban — pokazuje, na jakim etapie znajduje się element, pomaga śledzić postęp i rozdzielać obciążenie między wykonawców.

W skrócie

  • RPA (Robotic Process Automation) to narzędzie do automatyzacji rutynowych zadań w firmie: zatwierdzania urlopów i delegacji, akceptacji faktur i umów, tworzenia zadań oraz innych powtarzalnych działań.
  • Liczba procesów, które można zautomatyzować w RPA, zależy od wybranego planu taryfowego.
  • Aby zautomatyzować rutynowe zadanie za pomocą RPA, należy utworzyć proces, skonfigurować etapy i dodać zadania. Następnie pracownicy mogą dodać element i przesuwać go między etapami.
  • Aby utworzyć nowy proces, przejdź do sekcji Automatyzacja > RPA > Lista RPA.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Uprawnienia do dokumentu kwit składowy Uprawnienia do dokumentu odpisu e-Podpis w HR: Jak utworzyć szablon dokumentu dla pracownika Centrum Kontaktowe: statystyki rozmów Facebook: podłącz wiadomości Jak zarejestrować Bitrix24 Jak zwolnić pracownika z Bitrix24 Jak skonfigurować kolejkę pracowników w otwartych kanałach Uprawnienie do dokumentu korekty zapasów e-Podpis: strony podpisujące