Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Widżet pracownika
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Jak zwolnić miejsce w CRM

W przypadku wyczerpania przestrzeni dyskowej w Bitrix24, system uniemożliwia tworzenie nowych leadów, deali, kontaktów oraz innych elementów. Aby rozwiązać ten problem, zalecamy skorzystanie z narzędzia Oczyszczanie CRM. Umożliwia ono szybką identyfikację rekordów zajmujących przestrzeń oraz bezpieczne usunięcie zbędnych danych, takich jak zarchiwizowane deale czy nieaktualne leady.

Usuwanie elementów CRM mogą wykonywać administratorzy Bitrix24 oraz pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami.
Uprawnienia dostępu do CRM

W artykule omówimy:


Jak sprawdzić, co zajmuje miejsce w CRM

1–4. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
5–6. Wybierz Inne > Wykorzystanie dysku.
7. Kliknij Rozpocznij skanowanie.

Proces skanowania może potrwać kilka minut, w zależności od ilości danych. Nie zamykaj strony podczas skanowania, aby wszystkie dane zostały przetworzone.

Po zakończeniu skanowania zobaczysz tabelę z wynikami, która pokaże, jakie dane zajmują miejsce. Na jej podstawie możesz zdecydować, co usunąć — na przykład nieaktualne deale z dokumentami lub zadania.

Sekcja Inne zawiera dodatkowe dane, które nie są związane z głównymi elementami CRM, takie jak dane firmowe, formularze CRM i inne zapisy.

Usunięte dane są przenoszone do Kosza CRM, gdzie – pomimo niewidoczności w głównym interfejsie – nadal zajmują przestrzeń dyskową aż do jego trwałego opróżnienia. Kosz w CRM

Możesz dostosować widoczne kolumny w tabeli, aby dokładniej określić, które sekcje zajmują najwięcej miejsca i co warto usunąć w pierwszej kolejności. Na przykład deale z dokumentami lub leady z zadaniami i wiadomościami.

  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) w lewym górnym rogu tabeli.
  2. Zaznacz potrzebne pola.
  3. Kliknij Zastosuj.

Jak usunąć zbędne elementy

Narzędzie Oczyszczanie CRM pozwala szybko usunąć zbędne dane, takie jak nieaktualne deale czy leady.
Jak odzyskać dane w Bitrix24

Kliknij Menu (≡) obok wybranego typu elementu i wybierz, co usunąć:

  • Wszystkie elementy. Na przykład Usuń deal — CRM całkowicie wyczyści listę deali.
  • Zadania i historię elementu. Na przykład Usuń zadania i historię deali — CRM usunie historię zmian etapów, pól, działań związanych z zadaniami, komentarze itp.

Aby usunąć tylko wybrane elementy, ustaw filtry według Daty utworzenia i Grupy etapów. Na przykład możesz usunąć przegrane deale z poprzedniego roku.

  1. Kliknij Filtr.
  2. Wprowadź odpowiednie parametry.
  3. Kliknij Wyszukaj.

Po oczyszczeniu miejsca ponownie uruchom skanowanie, aby zobaczyć aktualne dane.


W skrócie

  • Gdy w Bitrix24 kończy się miejsce, nie można tworzyć nowych leadów, deali, kontaktów ani innych elementów.
  • Narzędzie Oczyszczanie CRM pozwala szybko zidentyfikować, co zajmuje miejsce, i usunąć zbędne dane.
  • Usuwanie elementów CRM mogą wykonywać administratorzy Bitrix24 oraz pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami.
  • Aby otworzyć narzędzie Oczyszczanie miejsca, przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM > Inne > Wykorzystanie dysku.
  • Tabela z wynikami pokazuje, które dane zajmują najwięcej miejsca. Na jej podstawie można określić, co usunąć w pierwszej kolejności.
  • Aby usunąć zbędne dane, kliknij Menu (≡) obok wybranego typu elementu i wybierz, co usunąć: wszystkie elementy lub zadania i historię.
  • Jeśli chcesz usunąć tylko wybrane elementy, ustaw filtry według Daty utworzenia i Grupy etapów. Na przykład możesz usunąć przegrane deale z poprzedniego roku.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Inne ustawienia w CRM Automatyczne numerowanie dokumentów Jak uzyskać dostęp do ustawień CRM