Podczas pracy z dużą bazą klientów w CRM niektóre elementy mogą się powtarzać. Na przykład klient wypełnił formularz CRM na stronie internetowej i zamówił pączki z konfiturem truskawkowym, ale minutę później postanowił dodać do zamówienia pączki z makiem. Tak więc w CRM utworzono dwa różne leady, chociaż pracujesz z jednym klientem.
W Bitrix24 dostępna jest opcja kontroli duplikatów, która automatycznie szuka i łączy duplikaty leadów, kontaktów i firm. Jeśli niektóre pola mają różne wartości, zostaniesz poproszony o wybranie wartości, która będzie używana podczas łączenia elementów CRM.
Aby użyć opcji kontroli duplikatów, przejdź do sekcji Kontakty, Firmy lub Leady> kliknij przycisk koła zębatego> Kontrola duplikatów.
Wybierz szczegóły, według których będą wyszukiwane duplikaty.
Kliknij przycisk Rozpocznij skanowanie. Następnie zobaczysz znalezione duplikaty.
Kliknij Połącz. Duplikaty bez konfliktów zostaną połączone automatycznie. Pozostałe duplikaty musisz połączyć ręcznie lub można je całkowicie pominąć.
Jeśli duplikaty zostaną połączone automatycznie, zobaczysz liczbę przetworzonych duplikatów.
Jeśli podczas łączenia zostaną znalezione różne dane, musisz ręcznie wybrać pola, które chcesz pozostawić.
Wybierz priorytetowy element CRM z listy. Zostanie wykorzystany jako podstawa wyniku łączenia.
Jedno pole może mieć różne wartości podczas łączenia elementów CRM. Wybierz wartości, które chcesz dodać do wyniku łączenia.
Elementy, których nie chcesz łączyć, można oznaczyć jako To nie jest duplikat. W takim przypadku automatyczne wyszukiwanie duplikatów nie będzie już oferować łączenia tych elementów ze sobą.
Kiedy będziesz gotowy, kliknij przycisk Połącz, aby połączyć elementy CRM. Po zakończeniu łączenia zobaczysz komunikat Sukces.
Po łączeniu elementów CRM będziesz mieć jeden element CRM z wartościami pól, które zostały wybrane przed łączeniem elementów.