Kliknij Sales Intelligence> Ustawienia, aby skonfigurować okno atrybucji i domeny linkujące.
Okno atrybucji
Na przykład klient zobaczył Twoją reklamę na Facebooku, wszedł na Twoją stronę internetową i wypełnił formularz CRM. Nowy lead zostanie dodany do CRM, a ścieżka klienta będzie wyglądać następująco:
10 dni później ten klient postanowił wrócić na Twoją witrynę i po prostu wpisał adres URL w pasku wyszukiwania. Na stronie klient wykonał pewne czynności, które zostały zarejestrowane jako Inny ruch, tj. ruch niezwiązany z żadnym z podłączonych źródeł.
Jednak wiesz, że ten klient zobaczył Twoją reklamę na Facebooku i chcesz odzwierciedlić te dane w CRM.
W takim przypadku możesz skonfigurować Okno atrybucji:
Domyślnie okres atrybucji wynosi 28 dni. Jeśli klient wykona powtórne czynności na Twojej stronie w ciągu 28 dni, takie leady/deale będą przypisane do głównego źródła (w naszym przypadku to Facebook) i zostaną odzwierciedlone w raportach.
Okres atrybucji zależy od działalności konkretnej firmy. Na przykład przy zakupie samochodu lub nieruchomości okres ten może wynosić sześć miesięcy. A przy zakupie jedzenia - 7-10 dni.
Okna atrybucji można również używać w przypadku leadów i deali:
Rozważmy inny przykład. Klient zobaczył Twoją reklamę na Facebooku, kliknął link do strony i wypełnił formularz. CRM utworzy deal i kontakt ze źródłem Facebook.
Jeśli w ciągu najbliższych 28 dni ręcznie utworzymy lead lub deal powiązany z tym kontaktem, taki element również otrzyma źródło Facebook.
Domeny linkujące
Bitrix24 automatycznie rozpoznaje popularne sieci społecznościowe jako źródła ruchu, nawet bez użycia tagów utm_source.
Możesz wyłączyć tę funkcję w sekcji Domeny linkujące w ustawieniach analizy sprzedaży: